Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 177. SIEDEM pomysłów na ciekawy marketing Internetowy + 2 pytania bez których nie zaczniesz (Gość: Filip Globke)
dyrektorzy marketingu

Zadania nowoczesnego dyrektora marketingu

Udostępnij

Myślisz, że to Ciebie nie dotyczy? Nic bardziej mylnego. Będąc właścicielem firmy lub jej prezesem poniekąd pełnisz rolę dyrektora marketingu. W końcu planujesz, delegujesz, a także kontrolujesz jakość zadań wykonywanych przez specjalistów. Czy wiesz, jakie kompetencje trzeba opanować, aby marketing działał efektywnie?

Co robią dyrektorzy marketingu?

Comiesięczne wyniki marketingowe nie biorą się znikąd. A skąd? Dobrze wiedzieć, chociażby po to, aby przejąć kontrolę nad firmą i móc realizować wcześniej wyznaczoną strategię.

Nowocześni dyrektorzy marketingu działają interdyscyplinarne. Z jednej strony doradzają i układają strategię. Z drugiej – nadzorują wyniki i analizują trendy. A z trzeciej – dbają o relacje w zespole i tworzą z niego zgraną całość. A to jeszcze nie wszystko! Nowoczesny dyrektor powinien opanować:

  1. Wyznaczenie celów marketingowych.
  2. Mapowanie brakujących umiejętności w zespole.
  3. Kaskadowanie celów na zespół.
  4. Budżetowanie działań marketingowych w firmie.
  5. Marketing oparty na liczbach (prognozowanie).
  6. Audytowanie dotychczasowych działań.
  7. Analizowanie otoczenia branżowego.
  8. Praca nad DLACZEGO firmy “Dlaczego nasza organizacja istnieje i komu ma służyć?”
  9. Ustalenie wachlarza argumentów.
  10. Na jakie pytania odpowiada strategia marketingowa?
  11. Przełożenie strategii na plan operacyjny.
  12. Rola strony internetowej – centralny punkt marketingu.
  13. Zasady doboru podwykonawców (kto i co powinien umieć).
  14. Dobór szkolenie / ścieżek rozwoju dla pracowników działu.
  15. Wprowadzanie i analizowanie wyników eksperymentów.
  16. Prowadzenie spotkań planistyczno-rozwojowych OKR.
  17. Akceptowanie nowych materiałów / kampanii.
  18. Tworzenie modeli budowania przewag biznesowych (5P).
  19. Poznawanie i wdrażanie technologii oraz innowacyjnych rozwiązań (trendy).
  20. Tworzenie konceptualizacji np. na potrzeby prezentacji przed zarządem.
  21. Sugerowanie kierunków rozwoju / gdzie szukać insightów.
  22. Pełnienie roli Rzecznika Prasowego (zdarza się bardzo często).
  23. Angażowanie „nie-marketerów” w pracę marketingową.
  24. Powiązanie raportu z celami marketingowymi. Spójność na poziomie: Cel → Działania → Raportowanie.

Dyrektorzy marketingu na pełnych obrotach

24 zadania, a i tak mam wrażenie, że to jeszcze nie wszystko, bo z każdym kolejnym dniem lista obowiązków i przestrzeni do zagospodarowania rośnie. A warto pamiętać o tym, że doba ma raptem 24 godziny…

Z tego względu niezwykle istotny jest wielowymiarowy rozwój każdego dyrektora marketingu oraz wprowadzenie metod pracy efektywnej. Bez tego ani rusz.

W najbliższych tygodniach będziemy tworzyli materiały, które ułatwią realizację każdego z wyżej wymienionych zadań. Ten artykuł stanie się spisem treści, czyli kręgosłupem.

Chcesz coś dodać do tej listy? Jestem otwarty na propozycje! Napisz do mnie na kontakt@wojciechbizub.pl.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Czym jest prowadzenie firmy?

Jeśli czytasz ten artykuł, to najpewniej prowadzisz firmę. Ale czy zastanawiasz się czasami nad tym, co tak właściwie to oznacza? Sprzedajesz produkty, dbasz o rozgłos, wystawiasz faktury, jesteś twarzą marki… coś z tej listy? Nic?

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.