Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu:

AI rozplanuje Twój marketing

Udostępnij

Pisanie tekstów, tworzenie grafik czy montaż dynamicznych filmików do social mediów nie stanowią już problemu dla sztucznej inteligencji. AI idzie więc krok dalej i próbuje zastąpić pracę strategów. Z jakim efektem? O tym przekonasz się czytając ten artykuł.

Sztuczna inteligencja dochodzi do głosu

Póki co nie ma żadnych obaw, aby snuć katastroficzne wizje rodem z filmu “Ex machina”, w którym sztuczna inteligencja rządzi światem. I miejmy nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie.

Zamiast tego skupmy się na scenariuszach optymistycznych i czerpmy na dobrodziejstwie inwentarza, jakim gospodaruje AI.

Jeśli masz dostęp do internetu i śledzisz branżowe nowinki, to pewnie wiesz, że mamy program, który w kilka chwil zaprojektuje dowolną grafikę na podstawie słów kluczowych. Mowa o DALL-E 2.

Wpisujesz prostą (lub abstrakcyjną) frazę, np. Pluszowe misie opracowujące nowe badania na temat AI na księżycu w latach ‘80. A Twoim oczom ukazuje się piękny obrazek wraz z licznymi wariantami.

Alternatywną dla OpenAI jest narzędzie do generowania grafik stworzone przez znaną i lubianą Canvę. Warto sobie sprawdzić.

Mamy też GPT-3, który jest w stanie stworzyć merytoryczne artykuły blogowe na podstawie fragmentu wiedzy. Proces powstawania tej technologii był skomplikowany, ponieważ wykorzystano uczenie maszynowe do przetworzenia aż 45 TB danych tekstowych. Ale zakończył się sukcesem!

GPT-3 wyprzedził konkurencyjny algorytm, czyli Turing NLG autorstwa Microsoftu, który wykorzystywał do tworzenia tekstów 17 miliardów parametrów użycia języka. GPT-3 wykorzystuje aż 175 miliardów parametrów, dlatego teksty przez niego pisane brzmią bardzo naturalnie. Praktycznie są nie do odróżnienia od tekstów profesjonalnych copywriterów czy publicystów.

Kolejne ciekawe rozwiązanie oferuje Writesonic, który jest w stanie napisać dowolny tekst marketingowy na bloga, do social mediów, czy na stronę wykorzystując sztuczną inteligencję.

Wystarczy prosty opis tego, co sprzedajesz i Writesonic w kilka sekund wygeneruje dla Ciebie gotowy tekst do reklamy na Facebooku. To oszczędza naprawdę sporo czasu…

A skoro już przy tym jesteśmy to czas, aby sztuczna inteligencja opracowała całą strategię marketingową. 

Jak AI rozplanuje Twój marketing (lejek marketingowy)?

Z pomocą przychodzi aplikacja Digital First AI, która na podstawie danych wsadowych (statementu) o Twojej firmie zaplanuje marketing, łącznie ze stworzeniem lejków, dopasowaniem taktyk, realizowaniem celów krok po kroku oraz tworzeniem contentu do sieci.

Ale po kolei… Jak możesz wykorzystać to oprogramowanie w swoim marketingu?

Zakładasz konto na stronie Digital First AI. Możesz skorzystać z bezpłatnego 3-dniowego okresu próbnego z pełnym dostępem. W tym czasie poznasz narzędzie od środka.

W pierwszej kolejności uzupełniasz Business Statement, czyli odpowiadasz na proste pytania dotyczące Twojego biznesu. Platforma podpowiada i bardzo sprawnie prowadzi przez ten proces, dzięki czemu zajmuje on mniej niż 120 sekund. Przykładowe odpowiedzi zawarłem poniżej.

Następnie system – na podstawie Twoich odpowiedzi – podaje swoje rekomendacje działań, które sprawdzą się w Twojej branży. W ten sposób powstaje 4-etapowy lejek działań, które są skierowane m.in: na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie zasięgu oraz pozyskiwanie leadów.

Nic, tylko brać się do roboty. Strategia gotowa. Ile to trwało? 3 minuty? Na tym polega potęga AI.

Oczywiście na tym nie kończą się funkcjonalności tego narzędzia. Możesz tworzyć własne lejki pod konkretne działania, np. ustawianie kampanii tripwire, lead generation czy kampanii webinarowych.

Ważne jest to, że każdy z zaproponowanych lejków ma strukturę 4-etapową i dzieli się na:

  • icebreaker – klienci nie wiedzą o Twojej marce, więc potrzebują “lodołamacza”
  • cheeseburger – próbki demo lub tanie produkty wejściowe (e-book, mini-kurs)
  • produkt główny – dążysz do sprzedaży właśnie tego produktu
  • upsell – dosprzedajesz kolejny produkt zaangażowanym klientom, aby podnieść CLV

Na szczególną uwagę zasługuje Biblioteka Taktyk, czyli miejsce, w którym aplikacja podsuwa rekomendowane taktyki growth-hackingu. Dotyczą one każdej możliwej płaszczyzny w marketingu, np. skalowanie, budowanie zaangażowania, tworzenie automatyzacji, publikacja contentu, pozyskiwanie kontaktów, sprzedaż, ustawianie płatnych kampanii i wiele więcej.

Przykład: chcesz zwiększyć poziom konwersji na swoim landing page’u.

Wybierasz interesującą Cię strategię, czyli zwiększenie współczynnika konwersji, a następnie otrzymujesz szczegółową instrukcję do jej wdrożenia na podstawie Twoich danych wejściowych. Krok po kroku odhaczasz kolejne zadania z listy i… zrobione! Strategia wdrożona.

Moją uwagę szczególnie przykuła liczba przykładów benchmarkingowych, czyli wzorów działania wdrożonych w innych firmach. Dzięki temu można podejrzeć, co robi konkurencja i luźno modelować to w swoim biznesie.

W Bibliotece Taktyk znajdziesz ponad 1000 opisanych taktyk, co zdaje się być nieocenionym zasobem. I to wszystko dopasowane do Twojej sytuacji biznesowej. Można powiedzieć, że to aplikacja, która tworzy kurs online o lejku marketingowym dopasowanym do Twojej firmy.

Kolejnym krokiem jest tworzenie contentu z pomocą sztucznej inteligencji. W końcu do przeprowadzenia kampanii webinarowej musisz stworzyć co najmniej landing page, reklamy i wiadomości e-mail. Digital First jest na to przygotowane!

Wystarczy wybrać rodzaj contentu, który chcesz stworzyć. W kilku zdaniach opisać, czego ma dotyczyć, a sztuczna inteligencja stworzy dla Ciebie tekst na reklamę czy treść maila. To dziecinnie proste. Jakby tego było mało, AI zaprojektuje nawet grafikę gotową do publikacji w social mediach.

Zauważyłem, że bolączką niektórych przedsiębiorców jest tworzenie lead magnetów, czyli produktów, które mają przyciągnąć nowych klientów do firmy i “zaprosić” ich do lejka. 

Dzięki AI możesz stworzyć swój nowy Lead Magnet (np. e-book) w kilka sekund. Wpisujesz, czego ma dotyczyć, podajesz nazwy rozdziałów, które mają się w nim znaleźć i voilà! 

Start-up działa bardzo prężnie i po zapowiedziach widzę, że mogą sporo namieszać na światowym rynku, bo w planach mają dodanie takich funkcji jak:

  • tworzenie wideo do social media przez AI
  • kompleksowe opracowanie e-booków
  • automatyczne tworzenie stron i landing page
  • estymacja budżetów przez AI
  • przewidywanie potencjału biznesowego danej firmy
  • i sporo więcej

Zachęcam do testowania i sprawdzania, jakie rekomendacje otrzymasz od DigitalFirst.ai. Z tak przygotowanym planem działania możesz zgłosić się po wdrożenie lub konsultację do agencji marketingu internetowego.

Czy warto oddać strategię w ręce sztucznej inteligencji?

Pewnie wiesz, że jestem ogromnym fanem technologii oraz automatyzacji marketingu. Digital First AI traktuję jako trenera personalnego, który może opracować plan działania i pomóc w jego egzekucji, jednak to od Ciebie zależy, czy go posłuchasz, czy nie.

W mojej ocenie to oprogramowanie jest punktem wyjścia do planowania marketingu. Dzięki niemu możesz zobaczyć, jak wiele możliwości jest dostępnych w Twoim biznesie. W ten sposób poszerza perspektywę patrzenia na marketing, dając całą masę sprawdzonych pomysłów i strategii.

Jeśli układasz plan marketingowy dla firmy, to Digital First AI będzie dla Ciebie nieocenionym wsparciem i na pewno nie raz Cię zaskoczy innowacyjnym podejściem.

Poznawanie nowoczesnych technologii i umiejętność korzystania z nich to tylko jedno z zadań nowoczesnego dyrektora marketingu. W tym artykule opisałem aż 24 kompetencje i obowiązki, z którymi warto się zapoznać.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Rola strony www w marketingu internetowym

Twoja strona internetowa pełni rolę elektronicznej wizytówki? Muszę Cię rozczarować. To zdecydowanie za mało. Dzisiaj potrzebujesz strony, która nie tylko będzie Cię przedstawiała, ale także w perswazyjny sposób eksponowała całą listę argumentów,

Czytaj więcej »

Jak IKEA robi marketing?

W 2021 roku blisko 22,5 miliona osób odwiedziło 12 sklepów IKEA w 10 polskich miastach. Na samej stronie internetowej odnotowano ponad 160 milionów wizyt. A sama sprzedaż w tym okresie

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Zobacz szczegóły