Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu:

Rola strony www w marketingu internetowym

Udostępnij

Twoja strona internetowa pełni rolę elektronicznej wizytówki? Muszę Cię rozczarować. To zdecydowanie za mało. Dzisiaj potrzebujesz strony, która nie tylko będzie Cię przedstawiała, ale także w perswazyjny sposób eksponowała całą listę argumentów, bo to prowadzi do sprzedaży.

Strona internetowa to nadal must-have?

Wydaje Ci się, że boom na strony internetowe przeminął bezpowrotnie? Mamy przecież social media, które mogą pełnić funkcję elektronicznej wizytówki. No tak, ale po 24 h na publikacjach osiada marketingowy kurz i trzeba publikować coś nowego. Cała sztuka w tym, aby raz wykonana praca działała cały czas. Strona internetowa to CENTRALNY PUNKT marketingu. To oznacza, że dobra strona internetowa powinna być rozbudowana.

Na szczęście w solidnych firmach strony internetowe żyją i mają się dobrze. Według danych Top Design Firms aż 71% firm posiada własną stronę internetową. W końcu trudno sobie wyobrazić sklep z bogatym asortymentem, który korzysta jedynie z facebookowego marketplace’u. Można to zrobić. Jasne. Ale jednocześnie takie rozwiązanie pozbawia setek kluczowych danych, które samodzielnie można nadzorować na stronie.

Na samym starcie muszę wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy… Dobra strona internetowa nie powstaje w tydzień. A jeśli ktoś tak twierdzi – nie ma o tym bladego pojęcia. W końcu porządnie zaprojektowana witryna jest dziełem (nieprzypadkowo używam tego słowa) kilku specjalistów. O tym, kto pracuje przy stronie i dlaczego jej stworzenie zajmuje co najmniej kilka tygodni możesz przeczytać tutaj.

Co daje strona internetowa?

Rola dzisiejszych stron internetowych nie jest zero-jedynkowa. Często jedna strona spełnia szereg funkcji. Moja strona (na której teraz czytasz ten artykuł) pełni kilka funkcji.

  • Jest moją osobistą wizytówką.
  • Buduje zaufanie dzięki opiniom i case study.
  • Jest blogiem, czyli źródłem darmowej wiedzy.
  • Mówi o ostatnio opublikowanych podcastach.
  • Pełni rolę reklamową przy okazji kampanii webinarowych.
  • Pełni rolę sprzedażową (znajdziesz tu moje produkty).
  • Możesz tu sprawdzić dane kontaktowe.
  • Zbiera dane kontaktowe do remarketingu.

Sporo jak na jedno miejsce, co? Jednak rola danej strony wynika z wcześniej ustalonej strategii marki. Za chwilę o tym napiszę.

Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Jeśli w latach 20. XXI wieku nadal muszę kogoś przekonywać do posiadania własnej strony, to… zrobię to z miłą chęcią, bo powodów jest cała masa.

  1. Pokazujesz ofertę “po swojemu” – nie chodzi tylko o to, aby opisać, co oferujesz, ale także możliwie jak najbardziej namacalnie przedstawić to rozwiązanie. Social media w tym nie pomagają. A na stronie? Możesz zrobić co Ci się żywnie podoba, a wszystkie niewypowiedziane argumenty działają na Twoją niekorzyść.
  1. Monitorujesz każdą zmienną – własna strona daje ogromne możliwości do analizy ruchu. Skąd ktoś wszedł, ile był na stronie, w jaki sposób jeździł myszką po ekranie. Te dane mogą być potężną kartą przetargową w marketingu (zwłaszcza internetowym).
  1. Pracujesz 24/7 – sztywne godziny pracy dla Ciebie nie istnieją. Strona jest aktywna przez dzień i noc, dzięki czemu cały czas może zarabiać. Łącząc ją z odpowiednimi automatyzacjami możesz stać się jedynie “kontrolerem ruchu”.
  1. Docierasz do nowych klientów – to szczególnie widoczne przy prowadzeniu działań SEO. Kilka dobrze zoptymalizowanych artykułów blogowych może zapewniać Ci klientów przez lata.
  1. Zwiększasz wiarygodność i zaufanie – fanpage na Facebooku może założyć każdy… A stronę? Niby też, ale nadal w rozmowach słyszę, że posiadanie własnej strony dodaje extra punkt w oczach klientów. 

I jak? Przekonałem Cię? Jeśli tak, to pewnie w tym momencie chcesz ruszyć do budowania własnej strony lub do zaktualizowania obecnej. Ale spokojnie…

Pamiętaj o odpowiedniej kolejności. Najpierw strategia marki, potem budowa strony. Doskonale obrazuje to ścieżka rozwoju firmy przez sprzedaż.

Zobacz, że najpierw tworzymy plan, a dopiero potem dbamy o nośniki (one są na 6. etapie – w połowie całego procesu).

Prosta = tania? Nie do końca

Z doświadczenia wiem, że wiele firm oczekuje prostych stron, bo… myślą, że prosta jest równoznaczna z tanią.

Nie do końca. Przewrotnie powiem, że wykonanie prostej strony jest bardziej czasochłonne niż może się wydawać, bo prosta strona – przynajmniej w założeniu – nie powinna posiadać zbędnych elementów.

A skąd mamy wiedzieć, że jakiś element jest zbędny? Trzeba to zbadać i dokładnie przeanalizować za pomocą badań fokusowych, benchmarkingu oraz testami z klientami. Nie wspomnę o tym, że nierzadko te działania zajmują więcej niż zakodowanie kilku stron. 

Poza tym, na zdrowy rozum, aby coś było niesamowicie intuicyjne oraz piekielnie łatwe w odbiorze, to trzeba się nieźle nagimnastykować, aby je takim uczynić. A czas, jak twierdzi wielu, to pieniądz.

Rola strony www w różnych typach biznesu

Umawianie spotkań, przedstawienie filozofii marki, a może pokazanie asortymentu sklepu? Rola strony zależy nie tylko od branży, ale przede wszystkim od strategii marketingowej.

Niektóre firmy decydują się wyłącznie na tworzenie dedykowanych stron sprzedażowych pod swoje produkty lub usługi. Nie tworzą ogromnej witryny, bo strategia działania tego nie wymaga.

Landing page jest dla nich punktem styku z klientem i ma dokładnie wyjaśniać ideę produktu oraz przedstawiać rozwiązanie problemu klienta. Przykładem strony sprzedażowej jest np. https://zdrowebiurka.pl/ 

Zobacz, jakie inne role może pełnić strona w różnych biznesach:

  • Agencja marketingowa WBIZNES – u nas klienci najchętniej czytają case studies.
  • Restauracja – menu, zdjęcia i numer telefonu do zamówienia / rezerwacji stolika.
  • Hotel – galeria zdjęć pokoi i atrakcji.
  • Firma produkcyjna – przykłady wdrożeń dla klientów.
  • Fotograf – portfolio zdjęciowe.
  • Firma wideo – realizacje wideo.
  • Warsztat samochodowy – cennik i lokalizacje.
  • Stomatolog – cennik i dane kontaktowe.
  • Pośrednik nieruchomości – zakres wykonywanej pracy.

A jak to jest u Ciebie? Do czego możesz wykorzystać swoją stronę?

Rola strony w marketingu internetowym – podsumowanie

Wiesz już, po co Ci strona internetowa? A może nie wiesz, jak określić konkretną strategię, według której masz zaprojektować swoją stronę? Zgłoś się do nas, a z pewnością Ci w tym pomożemy. Zdecydowanie Twoja strona powinna być centralnym punktem marketingu i najmocniejszą kartą w talii. 

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Jak IKEA robi marketing?

W 2021 roku blisko 22,5 miliona osób odwiedziło 12 sklepów IKEA w 10 polskich miastach. Na samej stronie internetowej odnotowano ponad 160 milionów wizyt. A sama sprzedaż w tym okresie

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Zobacz szczegóły