Załóżmy, że podpisujesz umowę o współpracę z agencją marketingową i co właściwie się dzieje potem? Ten artykuł zawiera odpowiedź na to pytanie. A powstał w związku z licznymi zapytaniami, czym się właściwie zajmujemy i jak nasze działania marketingowe wyglądają od kuchni.
Agencja marketingu internetowego WBIZNES, czyli komandosi od zadań specjalnych
Część moich obserwatorów nawet nie wie, że zajmujemy się głównie wdrożeniami tego, o czym opowiadam w podcaście i piszę na blogu, czyli:
- robimy kampanie reklamowe w META i na TikToku,
- robimy Google Adsy (i jesteśmy certyfikowanym partnerem),
- montujemy wideo,
- piszemy teksty,
- projektujemy grafiki,
- budujemy narrację,
- dobieramy argumenty,
- tworzymy lejki marketingowo-sprzedażowe.
Zanim opowiem jak wygląda współpraca z WBIZNES od kulis, to drobny disclaimer. Będę opowiadał o swojej firmie. To zwiastuje stronniczą i subiektywną perspektywę.
Jeśli planujesz zacząć z nami współpracę – to jest to artykuł w stylu must-read.
Skąd pomysł na prowadzenie agencji marketingowej?
Każda firma, która myśli o ambitnym rozwoju, potrzebuje czegoś więcej niż tylko klientów z poleceń. Dzisiaj za każdą szybko rozwijającą się firmą stoi albo agencja marketingowa, albo dobrze zorganizowany dział marketingu. Nie ma przypadków. I w tym zakresie nie ma co bawić się w białego rycerza na białym koniu.
Wsparcie marketingowe jest koniecznością.
Dlaczego warto rozpocząć współpracę z agencją marketingową?
Coraz więcej osób to rozumie, jednak zwróciłem uwagę, że przedsiębiorcy, ownerzy i szefowie firm zmagają się z kilkoma problemami. Początkowo uczą się marketingu, jeżdżą na konferencje, czytają książki i robią rzeczy z doskoku.
W efekcie, w ich działaniach pojawia się chaos, bo zwyczajnie brakuje im czasu, aby wdrożyć wszystkie te genialne pomysły, które zalegają w notesach. Powstające dziury zaczynają łatać freelancerami, ale tu wyłania się kolejny problem. Bo trzeba wejść w rolę dyrektora marketingu, który koordynuje pracę wielu nieskoordynowanych ze sobą ludzi, wysyła poprawki, pilnuje terminów. W efekcie pojawiają się zgrzyty, gdy za sąsiadujące obszary odpowiadają zupełnie różne i nieznające się ze sobą osoby.
Agencja, freelancer czy własny dział marketingu?
Co wybrać? Cudownie byłoby zatrudnić własny wewnętrzny dział marketingu, tzw. inhouse, ale niestety to bardzo droga impreza na poziomie górnych dziesiątek tysięcy złotych, o której wspominałem w 161 odcinku podcastu o tym, że idealna agencja marketingowa nie istnieje.
Szukasz dobrej agencji marketingowej? A może WBIZNES…
WBIZNES, czyli tak naprawdę co? To zewnętrzny dział marketingu, czyli grupa osób zorientowana na rezultaty, robiąca marketing All-In-One. Od audytu marketingowego, przez strony sprzedażowe, aż do pełnego wdrożenia, tzw. lejka marketingowo-sprzedażowego, czyli sekwencji, która przeprowadza klienta przez proces:
- Znam ich.
- Ufam im.
- Kupuję u nich.
Czasami takie lejki są krótkie, a czasami bardzo długie. Wszystko zależy od tego, jak te rzeczy, które chcemy sprzedać, klient kupuje w praktyce.
Z kim współpracujemy?
Działamy z 3 typami biznesów:
- firmami, które opierają się na generowaniu leadów, zapytań ze strony www, które później obdzwania dział sprzedaży. Można powiedzieć, że robimy im prospecting;
- e-commercami, czyli sklepami internetowymi – tam pracujemy nad obniżeniem stawek za kliknięcie oraz podniesieniem współczynnika konwersji w sklepie internetowym;
- oraz osobami, które chcą sprzedawać kursy online jako marki osobiste. Budujemy całe platformy, tworzymy plany treści, a także kampanie sprzedażowe w formie okienek.
Dlaczego warto współpracować z agencją marketingową WBIZNES?
Układamy marketing od podstaw, podchodząc do niego systemowo. Najpierw analizujemy każdy element firmy, a potem układamy je w całość na ścieżce rozwoju sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że tylko systemowe podejście oparte na rzeczowych danych przynosi efekty. Garażowe „lajfhaki” wyglądają dobrze, ale jedynie na wideo amerykańskich guru marketingu.
Nie zgadujemy. Opracowujemy rozwiązanie poprzez pogłębiony audyt Twoich dotychczasowych aktywności. To pozwoli nam wspólnie ustalić realną listę wąskich gardeł oraz plan ich naprawy.
Zalety współpracy z agencją marketingową WBIZNES
Podczas współpracy skupiamy się na:
- przeglądzie i analizie działań konkurencji,
- audycie strony internetowej,
- audycie mediów społecznościowych,
- audycie konta reklamowego FB
- audycie konta Google Ads i analiza Google Analytics.
To jest punkt wyjścia. Potem przechodzimy do procesu konsultacyjnego prowadzonego przez dwie osoby z min. 5-letnim doświadczeniu w marketingu.
Na konsultacje marketingowe składa się 5 spotkań online, każde po 90 minut. To daje aż 7,5 godzin pracy koncepcyjnej, na którą mamy stricte określoną agendę:
Konsultacje – wstęp do usług agencji marketingowej
- Spotkanie pierwsze: Cele i założenia operacyjne.
- Spotkanie drugie: Wyróżniki, narracja, obiekcje i argumentacja.
- Spotkanie trzecie: Lejek marketingowo-sprzedażowy. Czasami skupiamy się na zapytaniach przychodzących, ale coraz częściej rozpisujemy plany pod mądre maile wysyłane na zimno połączone z odpowiednio podgrzanymi telefonami.
- Spotkanie czwarte: Podsumowanie koncepcji, abyśmy mieli po obu stronach jasność, co się będzie działo.
- Spotkanie piątek: Plan czasowo-budżetowy.
Działania agencji na tym nie mogą się skończyć…
Po każdym ze spotkań pojawiają się różne zadania do wykonania. Wśród nich pojawiają się m.in.:
- wstępne pisanie oferty,
- nagranie przykładowego materiału wideo,
- obdzwonienie klientów,
- pozyskanie opinii,
- opisywanie case study,
Dzięki takim zadaniom w krótkim czasie jesteśmy w stanie robić wielomilowe kroki rozwojowe, ale wiadomo, że wymaga to zaangażowania czasowego, bo marketing to nie jest zamknięty projekt, który ktoś/gdzieś może realizować w oderwaniu od tego, co dzieje się wewnątrz firmy.
Analizę marketingową Twojej firmy zaczynamy od…
W gruncie rzeczy, to tylko przykładowy scenariusz, bo podczas konsultacji przede wszystkim skupiamy się na dekonstrukcji tego, co się w firmie dzieje i ułożeniu klocków tak, aby zrealizowały zaplanowany cel.
Wyłapujemy również błędy w sąsiadujących obszarach, np.:
- organizacji pracy,
- używanych aplikacjach,
- budżetowaniu firmy,
- samych skryptach sprzedażowych
- a nawet komunikacji pomiędzy wspólnikami.
Bo tego typu problemy – mimo, że wydają się odległe od marketingu – to ograniczają możliwość osiągania założonych wyników.
Finał współpracy w zakresie marketingu
Efektem tego procesu jest gotowy plan działania, uwzględniający marketing, sprzedaż i proces posprzedażowy, np. obsługę klienta. Klienci mówią nam, że konsultacje marketingowe są również czasem, podczas którego mogą się na chwilę zatrzymać i pomyśleć nad swoją firmą.
Na podstawie rozpisanej strategii, proponujemy budżet marketingowy na 6 miesięcy, czyli ustalamy budżet niezbędny do przeprowadzenia konstruktywnych działań i nadania odpowiedniego kierunku Twojemu marketingowi. To harmonogram zadań z uściślonym czasem wykonania.
Co ważne? Nie ograniczamy się jedynie do doradztwa. W drugim kroku, po akceptacji, zajmujemy się całym wdrożeniem. To dlatego klienci nazywają nas swoim zewnętrznym działem marketingu, bo tak przygotowany projekt przejmuje „ekipa budowlana” WBIZNES, czyli kilkunastoosobowy zespół ekspertów z różnych obszarów marketingu. Oczywiście to się dzieje wyłącznie wtedy, kiedy przyklepiesz 6-miesięczny plan.
Komandosi WBIZNES – social media, Google Ads, SEO, copywriting, grafiki, programiści
Na pokładzie mamy copywriterów, grafików, specjalistów reklam PPC, SEO, programistów i niezawodnych PM-ów.
Czasami praca operacyjna wymaga napisania oferty od zera. Czasami postawienia nowego sklepu internetowego. A czasami zorganizowania prelekcji online.
Dzisiaj w wielu projektach stawiamy na automatyzacje i nie boimy się sztucznej inteligencji. Każdego dnia staramy się wycisnąć z niej max, o czym otwarcie mówimy klientom, nierzadko edukując ich z tego zakresu. Jeżeli są na to gotowi, to pomagamy im ją wdrożyć.
Co ważne STAŁY zespół pracuje ze sobą już od ok. 3 lat. Niektóre osoby są z nami 5 lat. To powoduje, że efektywnie wdrażamy wszystkie założenia. Rozumiemy swój styl pracy. Cała ekipa działa w 100% zdalnie, dlatego specjaliści są w stanie wnieść więcej niż przeciętnie, wtedy kiedy są gotowi do najwydajniejszej pracy. Nie mamy sztywnych norm od 8 do 16, dlatego choćby zespół graficzny, w którym są nocne marki, może tworzyć kreatywne grafiki czy logotypy, wtedy kiedy najdzie wena.
Dedykowany opiekun – nie tylko raport. Korzystaj z efektywnej współpracy
Pracujemy w modelu PM-owym, czyli na starcie otrzymujesz dedykowanego opiekuna, który zjadł zęby na Twojej branży lub podobnym modelu biznesu. To on jest łącznikiem między Tobą a specjalistami. Niepodważalną przewagą tego modelu jest to, że rozmawiasz tylko z jednym PM-em, nie musisz koordynować podwykonawców rozsianych po wirtualnym świecie. To wygodne. Nawet bardzo.
Mamy w takich współpracach ustalone regularne spotkania, tzw. weekely synchro, gdzie raz w tygodniu w ciągu 30-minutowego spotkania wymieniamy się informacjami, uzyskujemy akceptację dla dalszych prac i generalnie pchamy sprawy do przodu.
W trakcie tych spotkań rozmawiamy też o poziomie realizacji celu biznesowego. Wszystkie działania są pod nie ustawione.
Poznaj WBIZNES
Podsumowując:
- Jesteśmy zewnętrznym działem – jeśli nie masz swojego zaplecza marketingowego, wypełniamy tę lukę, a Ty nie masz wysokich kosztów stałych, zatrudniając specjalistów na etat czy B2B.
- Jesteśmy zorientowani na rezultaty – ustalamy konkretne KPI (biznesowe i marketingowe). A 80% comiesięcznych raportów stanowią liczby.
- Robimy marketing internetowy all-in-one – kampanie reklamowe w META i Google’u, opieka nad content marketingiem, tworzenie stron www, identyfikacji wizualnej, dopracowanie argumentacji, ustalenie strategii i wiele więcej.
Boisz się przepalenia budżetu reklamowego? Sprawdź case study z kuźni WBIZNES
Pewnie interesuje Cię, jaką skuteczność ma taka metodologia, racja? Efekty pracy sprawdzisz na naszej stronie w zakładce z case study. Znajdziesz tam duuużo liczb wraz z opiniami dotychczasowych klientów.
Od czasu do czasu pojawiają się u nas wolne moce przerobowe, więc możesz niezobowiązująco wypełnić brief, dzięki któremu poznamy Twoje oczekiwania oraz przeanalizujemy wyzwania, z którymi się mierzysz. To właśnie brief jest punktem zero – jeszcze przed procesem konsultacyjnym.
Z opinii zwrotnych dowiedziałem się, że same odpowiedzi na pytania z briefu mocno dają do myślenia i układają w głowie marketingową ścieżkę.
Zatrudnij marketingowych komandosów
Wystarczy, że wejdziesz na www.strategiawbiznes.pl i klikniesz „Wyślij zapytanie”. To, co się stanie potem, niech – póki co – będzie marketingową niespodzianką. Odkryj ją już teraz.