Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 170. PROSTY PLAN MARKETINGOWY bez pokazywania swojej twarzy i nagrywania wideo
rozwój przedsiębiorstwa

3 grzechy główne firm – sprawdź, co ogranicza rozwój Twojego przedsiębiorstwa

Udostępnij

Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa

W życiu zawsze szukamy winnego naszych niepowodzeń. Na kogo zatem zrzucić odpowiedzialność za kiepsko prosperujący biznes? Przekonaj się, jakich ograniczeń doznają 3 najważniejsze elementy funkcjonowania Twojej firmy – sprzedaż, marketing i obsługa klienta. Przygotowałem również dwa bonusy.

GRZECHY GŁÓWNE FIRM: SPRZEDAŻ

Pierwszy grzech główny: brak próby podjęcia kontaktu, odkładanie tego w czasie

Na czym polega? W wielu firmach panuje strach przed odpowiadaniem na zapytania ofertowe telefoniczne bądź mailowe. Firma dostaje wiadomość z pytaniem od klienta zainteresowanego produktem lub usługą i nikt nie wykonuje telefonu lub bardzo mocno odkłada to w czasie. Nie wspominając nawet o wyjściu z inicjatywą zaproszenia klienta na spotkanie. Problem ten dotyka nawet największe firmy. Pomyśl, ile razu zdarzyło Ci się wypełnić formularz kontaktu i czekać na odpowiedź wystarczająco długo, aby zainteresować się konkurencją.

Konwersja leadów
Fragment: Chris Smith – Tajniki Konwersji

Najprostszy mechanizm sprzedażowy zawodzi. Nie podejmujemy kontaktu. Dlaczego? Najczęstsza odpowiedź to: “bo było tego za dużo”. A tak naprawdę? Pewnie wiesz, co mam na myśli..

Rozwiązanie – im szybciej odpowiesz na zapytanie (najlepiej do 5 min.), tym większa szansa na pozyskanie klienta. 

GRZECHY GŁÓWNE FIRM: MARKETING

Drugi grzech główny: genialna oferta bez reklamy albo duży ruch na stronie bez oferty

Skąd ludzie mają wiedzieć, że masz wspaniałe produkty, skoro nie mogą nigdzie znaleźć o nich informacji? To tak jakby pisać piękne wiersze i odkładać je do szuflady. Bez sensu. Istnieją również firmy, które pomimo ogromnej liczby wejść klientów na ich stronę, nie potrafią monetyzować wygenerowanego ruchu. Powodem jest brak prawidłowo sporządzonej oferty (lub właściwej jej oprawy).

Bardzo dobra oferta + duży ruch = sukces sprzedażowy.

GRZECHY GŁÓWNE FIRM: OBSŁUGA KLIENTA

Trzeci grzech główny: niedotrzymywanie obietnic

Znane przysłowie rzecze: “Punktualność jest cnotą królów”. Jaki może ono mieć sens w świecie biznesowym? Odpowiedź jest prosta. Nie ma nic gorszego niż dawanie gwarancji czegoś, a następnie niedotrzymanie danego słowa. Podstawą dobrej relacji biznesowej zawsze powinna być szczerość wobec kontrahenta. Ludzie chcą szacunku. Ludzie lubią mieć jasno sprecyzowane warunki współpracy przed podpisaniem umowy. Chronią się w ten sposób przed przykrymi niespodziankami, jakie mogą przydarzyć się po drodze.

Co raz ustalone, jest święte.

Czynniki wpływające na rozwój przedsiębiorstwa

BONUS 1: PISANIE OFERT

Czwarty grzech główny: ciągłe pisanie oferty “od zera”

Moje doświadczenia pokazują, że zazwyczaj 3/4 stworzonej oferty nadaje się do wykorzystania przy tworzeniu kolejnej. Po co więc tracić czas na robienie tego samego drugi raz? Zmienia się tylko tę część, która dotyczy specyfikacji dla danego klienta i odpowiada stricte spersonalizowanym potrzebom klienta.

Warto opracować JEDNORAZOWO ładny szablon z opisem i logo firmy, wprowadzeniem do oferty, ikonami, a nawet zdjęciem i zeskanowanym podpisem handlowca / właściciela. Więcej o pisaniu ofert znajdziesz tutaj.

BONUS 2: GOTOWA STRATEGIA 

  1. Określ obszar, na którym dobrze się znasz (w moim wypadku to będzie marketing) oraz trzy rzeczy o sobie. W moim przypadku: precyzyjny, umiem sprzedawać i piszę teksty. Moja unikalność to zatem pisanie precyzyjnych tekstów sprzedażowych.
  2. Następnie z danego obszaru wyznacz 30 tematów, o których możesz przez kilka minut opowiadać.
  3. Co drugi dzień nagraj materiał live na jeden z tematów. Po 60 dniach masz 30 materiałów video – każdy z nich będzie lepszy od poprzedniego.
  4. Odsłuchaj wszystkie nagrania i zapisz tekst (transkrypcję), wybierając esencję. Z 30 video zrobisz 30 wpisów blogowych.
  5. Z tekstów stworzysz własnego  e-booka. W ten sposób masz gotowy przyciągacz klientów, którym możesz zdobyć kilkadziesiąt (na początek) maili do potencjalnych klientów.

Kilka łatwych trików pozwoli Ci generować większą sprzedaż. Czy to nie jest proste? Oczywiście, że tak! 😉

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Czym jest prowadzenie firmy?

Jeśli czytasz ten artykuł, to najpewniej prowadzisz firmę. Ale czy zastanawiasz się czasami nad tym, co tak właściwie to oznacza? Sprzedajesz produkty, dbasz o rozgłos, wystawiasz faktury, jesteś twarzą marki… coś z tej listy? Nic?

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.