Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 177. SIEDEM pomysłów na ciekawy marketing Internetowy + 2 pytania bez których nie zaczniesz (Gość: Filip Globke)
czy trzeba być zadowolonym

Wcale nie musisz być zadowolony!

Udostępnij

W trakcie ostatnich wakacji wynająłem „motocykl”. Spodziewałem się topowego modelu, dostałem lekko mówiąc podstawowy model i na koniec byłem… zadowolony. Jak do tego doszło? To kolejna, wakacyjna inspiracja.

Postanowiłem zrealizować swoje marzenie i wynająć jedyny pojazd dający wolność poruszania – motocykl. Niestety słowo to muszę umieścić w cudzysłowie. Spodziewałem się konkretnego modelu z pięknego katalogu. Już widziałem na nim siebie oraz miałem w głowie te wojaże po całej wyspie.

Kiedy tylko zobaczyłem to, co mi dostarczono, zasygnalizowałem swoje rozczarowanie. W odpowiedzi dowiedziałem się, że „to jeden z najlepszych modeli”. Trudno mi było w to uwierzyć. Zapytałem się, czy można wymienić. Tak można, trzeba podjechać do miasteczka oddalonego o 5 km. Spróbowałem. Jednak okazało się, że nie ma wolnych pojazdów. Przeżyłem poważny zawód.

Jakie z tego można wyciągnąć wniosek?

Jeśli tylko to możliwe, opowiadając klientom o produkcie mów ich językiem. Dokładnie cytuj to, czego od Ciebie oczekują. „Przyjemna podróż” dla Twojego klienta nie oznacza tego samego, co wygodne siedzisko w motorze. Jeżeli tylko możesz, to używaj tych samych słów, których w komunikacji używa Twój klient.

Druga arcyważna rzecz. Dokładnie pytaj o oczekiwania. Jeżeli spotykasz się z klientem, który już wie, że kupi, to założę się, że ma już pewne wyobrażenia na ten temat. Ma pewne przypuszczenia i wizje na temat produktu. Mój wniosek jest stosunkowo prosty. Bezpośrednio zapytaj swojego klienta o to, jak wyobraża sobie wykorzystanie Twojego produktu. Jak to widzi? Jak to będzie działało według niego? W ten sposób jesteś w stanie uczciwie powiedzieć mu, co jest możliwe, a co niestety „nie zadziała”. Dodatkowo przeniesiesz go w jego wyobraźni do momentu, w którym już cieszy się z tego produktu. Stamtąd już nie ma odwrotu. 🙂

Wiedź jeszcze jedną rzecz. Klient nie wie czego chce. To Ty jesteś ekspertem (lub coachem) w swojej branży i jak lekarz doradzasz swojemu pacjentowi. Ja także nie wiedziałem, czego oczekuję od wynajmowanego pojazdu. Wyobrażałem sobie topowy model. Na nim wizualizowałem całą podróż, a ostatecznie… Przeczytaj jak zakończyła się ta historia.

Przyjąłem ten „motocykl” mając niedosyt i trochę żal do siebie, że nie upewniłem się, jaki model dostanę. Ostatecznie w zupełności mi wystarczył i zaspokoił oczekiwania. Nie chciałem się z nim rozstać. Tak bardzo byłem zadowolony.

Wydaje się dziwne, prawda? Mieliście podobne sytuacje? Początkowo coś wydawało się zakupową klapą, z której trudno się było wycofać, a ostatecznie okazało się dużym sukcesem?

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.