Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 180. Storytelling w biznesie jest prosty... z tymi podpowiedziami. (Gość: Joanna Kozdrowska)
3-drogi-do-biznesowego-sukcesu-w-Internecie3

3 drogi do biznesowego sukcesu w Internecie

Udostępnij

Sukces w internecie

Chyba nikt nie zna kompletnego przepisu na sukces w Internecie, ale są ścieżki, które skracają drogę celu. Jakikolwiek by nie był. Wytyczyłem 3 takie drogi. Każda z nich jest inna. Przeczytaj i sprawdź, czy się łączą, czy wykluczają.

1. Dobrze wyglądać

Są osoby, które – poza pokazywaniem swoje twarzy i ciała – niewiele więcej muszą robić. Zasięgi się zgadzają, a firmy zgaszają chęć współpracy. Wystarczy telefon z dobrym aparatem, dobranie kadru i kilka przyjaznych oczom zdjęć obiega Internet. Jedna z prostszych dróg, ale niestety trzeba się niejako na niej urodzić. Na szczęście, na dwie pozostałe drogi można wejść w dowolnym momencie swojego życia.

2. Dobrze mówić do kamery / mikrofonu

To szczególnie cenna kompetencja w Internecie. W tym zakresie warto wybrać się na szkolenie z wystąpień publicznych albo trenerskie. Będzie nam łatwiej opanować strach przed kamerą, a z drugiej strony ubranie tekstu w określoną strukturę, ułatwi jego percepcję. Jasne i czytelne wypowiadanie się  jest jedną z najbardziej pożądanych umiejętności przez rynek.

Warto pamiętać, że social media to media społeczności. Społeczność tworzą ludzie, a nie logotypy firm. Ludzi wymiar firmy można pokazać np na nagraniach wideo. Nie zawsze profesjonalnych, ale zawsze szczerych. Chodzi o to, aby pokazać, że po drugiej stronie ekranu stoi człowiek z krwi i kości.

Masz merytoryczną treść do przekazania? Zrób wszystko, aby podzielić się tym ze światem!

3. Dobrze pisać

Wiem, że są osoby,  które nigdy nie będą występowały publicznie. Może i mogą się tego nauczyć, ale będzie to dla nich bardzo męczące. Czy to oznacza koniec? Nie! Oczywiście zamiast mówić – można pisać. Pisanie to umiejętność, której można się stosunkowo łatwo nauczyć. Wystarczy regularnie praktykować i mieć dobre wzorce.

Dla zainteresowanych – warto spojrzeć, jak wyglądały moje teksty z początku twórczości na blogu. Podczas czytania nie mogę uwierzyć, jaką ewolucję przeszły „moje literki”. Ktoś kiedyś (pozdrawiam Cię Błażej) przeczytał mojego bloga od deski do deski – od pierwszego do ostatniego tekstu – na koniec skomentował, że czuł się tak, jakby razem ze mną rozwijał się z tekstu na tekst.

Żeby dobrze pisać trzeba po prostu zacząć… pisać i praktykować to tak często, jak tylko się da. Polonistka z liceum złapałaby się za głowę, gdyby ktoś jej powiedział, że będę zarabiał na życie głównie dzięki pisaniu.

Umiejętność przelewania myśli na papier to niesamowicie cenna kompetencja, która usprawnia komunikację w życiu codziennym oraz sposób prezentowania informacji w biznesie.

Wnioski

Którą z tych dróg wybrać? Jeżeli tylko możesz – nie zawahaj się wybrać wszystkich, one się nie wykluczają!

Jak czegoś nie do-powiesz – to do-wyglądasz, co nie do-wyglądasz – uzasadnisz tekstem.

Nie przejmuj się jednak, że nie jesteś człowiekiem marketingowego renesansu, który występuje, pisze, a na dodatek na każdym zdjęciu wygląda perfekcyjnie. Naprawdę wystarczy, że opanujesz i maksymalnie wykorzystasz jedną z dróg.

Jeszcze jedno jest pewne. Żadna z tych dróg nie doprowadzi Cię do celu, jeżeli nie ułożysz z „puzzli” swojej strategii. Kręgosłupa wszystkich działań. Tutaj dowiesz się więcej o tym, jak zbudować strategię >>>

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Czym jest prowadzenie firmy?

Jeśli czytasz ten artykuł, to najpewniej prowadzisz firmę. Ale czy zastanawiasz się czasami nad tym, co tak właściwie to oznacza? Sprzedajesz produkty, dbasz o rozgłos, wystawiasz faktury, jesteś twarzą marki… coś z tej listy? Nic?

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.