Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
usługi marketingowe - cena

Ile kosztują usługi marketingowe w Polsce?

Udostępnij

Cena to w Polsce wciąż temat tabu. W szczególności problematyczna jest sytuacja, gdy sprzedaje się czas. Przyjrzyjmy się wynikom badania, w którym polskie agencje i freelancerzy wypowiedzieli się na temat oczekiwanych stawek za najpopularniejsze usługi marketingowe.

Ile kosztują usługi marketingowe – Wyniki

Ankietę stworzoną w Google Forms wypełniło 170 osób i przedstawicieli firm. To wystarczająco reprezentatywna grupa, by można było dostrzec pewne tendencje. Dla ujednolicenia wyników należało:

  • przeliczyć stawki z EUR na PLN po kursie NBP z dnia 21.08
  • usunąć wszelkie komentarze
  • zsumować, gdy kwota została rozbita na składowe
  • uśrednić, jeżeli zostały podane widełki

Przyjrzyjmy się więc poszczególnym pytaniom i kwotom, które padły w odpowiedziach.

Ile kosztuje strona www?

PYTANIE 1: Klient potrzebuje standardowej strony internetowej na szablonie RWD (wyświetla się na urządzeniach mobilnych) z 5 zakładkami: oferta, galeria, formularz, kontakt, o nas. W pakiecie Google Analytics (statystyki) i podstawowa konfiguracja. Bardzo podstawowe teksty i 10 obrazków ze ShutterStocka (bank ze zdjęciami). Jakiej ceny za taką usługę w wersji standardowej może oczekiwać w Waszej firmie?

usługi marketingowe - cena stron internetowych

Ile kosztuje obsługa reklam na Facebooku?

PYTANIE 2: Klient myśli o reklamie na Facebooku. Budżet zewnętrzny wynosi 1000 zł . Konieczne jest 5 elementów: stworzenie koncepcji, dobranie grupy docelowej, 3 grafiki, przygotowanie tekstów oraz optymalizacja przez 30 dni. Jakiej ceny za taką usługę w wersji standardowej może oczekiwać w Waszej firmie?

usługi marketingowe - koszt reklam fcebook

Ile kosztują usługi marketingowe w zakresie reklamy Adwords?

PYTANIE 3: Klient poszukuje osoby do obsługi reklamy Adwords polegającej na uruchomieniu kampanii wyszukiwarkowej dosłownie od zera dla lokalnego biznesu. Budżet zewnętrzny wynosi 1000 zł. Jakiej ceny za taką usługę w wersji standardowej może oczekiwać w Waszej firmie? Wyraź liczbowo.

reklama adwords wykres skuteczność usługi marketingowe - koszt GoogleAds

reklama adwords wykres skuteczność

reklama adwords wykres skuteczność

Ile kosztuje zaprojektowanie strony lądowania?

PYTANIE 4: Klient chciałby stworzyć landing page’a dla konkretnej usługi lub produktu wraz ze stroną podziękowania, podpięciem Pixela Facebooka (do śledzenia osób, które były na stronie), Google Analytics oraz przygotowaniem grafiki, tekstów i pocięciem.

usługi marketingowe - propozycja kosztu zaprojektowania strony

Ile kosztuje napisanie wpisu blogowego?

PYTANIE 5: Klient zleca przygotowanie wpisu blogowego razem z research’em (badaniem tematu) i dopasowaniem grafiki do treści artykułu. Jakiej ceny za 1800 znaków tekstu wraz ze spacjami może oczekiwać?

usługi marketingowe - koszt wpisu blogowego

Ile kosztuje zaprojektowanie mailingu?

PYTANIE 6: Klient pragnie przygotować mailing dla sklepu internetowego dotyczący 10 jego produktów. Potrzeba opracowania strategii, przygotowania grafiki, tekstów i ich pocięcia oraz wysyłki mailingu z programu klienta do 100 leadów. Jakiej ceny za taką usługę w wersji standardowej może oczekiwać w Waszej firmie? Wyraź liczbowo.

usługi marketingowe - koszt zaprojektowania Mailing

Ile kosztuje prowadzenie fanapge?

PYTANIE 7: Klient poszukuje osoby do prowadzenia fanpage’a 1000-2000 polubień, odpowiadania na komentarze, odpisywania na wiadomości, tworzenia kalendarza wpisów oraz przygotowania grafik i tekstów (około 10 wpisów miesięcznie). Bez reklam. Jakiej ceny miesięcznie może się spodziewać?

usługi marketingowe - koszt prowadzenia fanpage

Ile kosztuje praca grafika / agencji graficznej?

a. Opracowanie projektu wizytówki i papieru firmowego:usługi marketingowe - koszt pracy graficznej

b. Stworzenie logo:

usługi marketingowe - koszt tworzenia logo

c. Zaprojektowanie ulotki dl:usługi marketingowe - koszt zaprojektowania ulotki

d. Przygotowanie roll-up’a:usługi marketingowe - koszt przygotowana Roll-up

Ciekawe jest to, że praktycznie w każdym przypadku wykres cen układa się w „odwrócone L”. EDIT: Paweł zasugerował, że przez duży rozrzut wyniki tracą wiarygodność. Przeanalizowałem odpowiedzi i przeliczyłem, że kwoty aż 4,1% badanych agencji i freelancerów są zdecydowanie wyższe od „średniej rynkowej”. Czy to coś dziwnego, nienaturalnego? Absolutnie nie. Praktycznie w każdej branży występuję uproszczony podział na produkty budżetowe, znajdujące się w średniej półce cenowej oraz premium.

O co chodzi w usługach marketingowych klasy premium? Za takimi działaniami zazwyczaj stoi doświadczenie. Doświadczenie daje efekty.

Usługi marketingowe – Tabelaryczne zestawienie wyników (PLN netto)

usługi marketingowe - Tabelaryczne zestawienie wyników (PLN netto)

Wnioski z badania dla agencji

Jesteś w najniższym przedziale kwotowym: warto pomyśleć o zainwestowaniu w szkolenia i podniesieniu cen, bo taka inwestycja niezwykle szybko się zwróci.

Jesteś w tzw. średniej: z jednej strony dobrze, ale z drugiej… co zrobić, aby wyróżnić się w tłumie firm, które sprzedający podobny produkt, podobnej jakości i w podobnej cenie?

Świadczysz usługi premium: co możesz zrobić, aby dostarczać klientom jeszcze lepszych efektów?

Usługi marketingowe – Wnioski z badania ceny dla właścicieli firm

Zaczynasz? Na samym początku radzę Ci skorzystać z kogoś, kto potrafi poukładać firmę i jej rozwój w obszarze komunikacji marketingowej. Mając poukładane działania przez jakiś czas można zlecać działania mniej doświadczonym podwykonawcom i jednocześnie nie wyczyścić sobie portfela. Równie dobrze możesz samodzielnie nauczyć się prostych działań marketingowych. Dzisiaj wszystkie systemy są bardzo proste w obsłudze.

Prowadzisz firmę od jakiegoś czasu? Sprawdź, czy nie przepłacasz za prowadzone działania marketingowe. Gdy zaczyna się w firmie powodzić, bardzo łatwo wydaje się pieniądze i można narobić sobie niepotrzebnych kosztów. W zakresie pomiędzy medianą a średnią możesz spodziewać się całkiem przyzwoitej usługi. Z drugiej strony, jeżeli marketing Twojej firmy się jest „średni”, to może warto poszukać kogoś droższego, ale z innym podejściem i pomysłem?

Prowadzisz usługi / dostarczasz produkty klasy premium? W takim przypadku wszystko powinno być premium! 🙂

Ile kosztują usługi marketingowe? [infografika]

ile kosztuja usługi marketingowe w Polsce

Stworzenie tego materiału kosztowało mnie masę czasu i energii. Jeżeli możesz, to podaj go dalej. Dzięki 🙂

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.