Wykorzystałem narzędzie Google Trends, aby sprawdzić, jak wygląda zainteresowanie poszczególnymi platformami społecznościowymi w wyszukiwarce Google. Poniższe wykresy nie obrazują ogólnej liczby wyszukiwań, natomiast wyraźnie widać kierunek trendu.
Facebook jest w odwrocie od 2016

Instagram w odwrocie od 2019

YouTube utrzymuje się na +/- stałym poziomie. Widoczna tendencja spadkowa

Clubhouse – poza krótkim strzałem początkiem 2021… zniknął z radarów

LinkedIn po fali wzrostów, trzyma poziom

Twitter po wielu przejściach… aktualnie rośnie

Pinterest – rośnie

TikTok ma swoje 5 minut i cały czas rośnie
Wzrost i popularność TikToka jest na tyle widoczna, że dojrzałe platformy, mam na myśli Instagrama oraz YouTuba kopiują u siebie rozwiązania wywodzące się z TikToka. YouTube wprowadził #Shorts, a Instagram #Reels (Rolki).

Nie sugeruję, aby od razu rezygnować z największych mediów i przerzucać się na te „trendujące”, natomiast konstruując swój plan internetowych aktywności, warto wziąć te informacje pod uwagę.