Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 177. SIEDEM pomysłów na ciekawy marketing Internetowy + 2 pytania bez których nie zaczniesz (Gość: Filip Globke)
jak efektywnie rozmawiać przez telefon

Robisz to za długo – jak efektywnie rozmawiać przez telefon

Udostępnij

Optymalny czas rozmowy wynosi 45 sekund. W tym czasie można załatwić 80% spraw. Osoby, które pracują w środowisku biznesowym i do komunikacji używają telefonów komórkowych, spędzają średnio 2 godziny na rozmowach telefonicznych. Istnieje 5 narzędzi, które pozwolą na efektywne skrócenie tej czynności.

Rozmowa telefoniczna w biznesie nie może mieć znamion pogawędki, do której jesteśmy przyzwyczajeni w kontaktach towarzyskich, powinna kierować się określonymi zasadami pozwalającymi uzyskać uwagę i respekt rozmówcy, z których kilka najważniejszych znajdziesz poniżej:

  1. Wykonując telefon spisz sobie wszystkie tematy do rozmowy i konkretny, mierzalny cel (poinformuj o nim rozmówcę!), jaki chcesz osiągnąć lub ewentualne ustępstwo, na które możesz sobie pozwolić.
  2. Zasada 50/50. 50% wykonanych przez Ciebie telefonów nie będzie odebranych. 50% z ludzi, którzy odbiorą te telefony nie będzie miało czasu na rozmowę (nie mam czasu = to nie jest dla mnie teraz istotne). Z kolei 50% wysłucha Cię do końca, ale nie będzie zainteresowanych tym tematem. 50% Twoich rozmówców, którzy wysłuchają Cię do końca będzie wdzięczna, że dzwonisz. Telefony zajmują bardzo dużo czasu, więc dzwoń tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne. W pozostałych przypadkach wysyłaj maile.
  3. Bądź produktywny i kontroluj przebieg rozmowy. Bardzo często osoby odchodzą od głównego wątku rozmowy. Ty nie masz na to czasu. Jeżeli komuś zależy na rozmowie z Tobą na dany temat, to przeproś i umów się na rozmowę w innym terminie.
  4. Ludzie starają sie być bardzo punktualni w przypadku umówionych spotkań, gdy przychodzi jednak do umówionych rozmów telefonicznych, to bardzo często zdarzają się duże opóźnienia i nie mają z tego powodu żadnego poczucia winy. Zastanawiam się, dlaczego? Przecież jeżeli umawiamy się na telefon na 11, a ktoś dzwoni do nas o 13, to rozkłada nam harmonogram pracy. Szanuj czas swojego rozmówcy i kontaktuj się dokladnie w wyznaczonym czasie.
  5. Przed zakończeniem rozmowy zrób jej krótkie podsumowanie i ustal dalsze kroki. To usprawni pracę nad Twoją sprawą i przyśpieszy jej realizację.

To według mnie najważniejsze narzędzia, które można wykorzystać, by skrócić czas rozmów telefonicznych. Znasz takie, o których nie napisałem? Napisz o tym  w komentarzu poniżej.

Kolejny wpis w najbliższą niedzielę o 19:00.

P.S. Jeżeli tekst jest dla Ciebie wartościowy, proszę, udostępnij go.

Przeczytaj również o drabinie efektywności? Kliknij tutaj >>>>>

Na którym szczeblu jesteś?

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Czym jest prowadzenie firmy?

Jeśli czytasz ten artykuł, to najpewniej prowadzisz firmę. Ale czy zastanawiasz się czasami nad tym, co tak właściwie to oznacza? Sprzedajesz produkty, dbasz o rozgłos, wystawiasz faktury, jesteś twarzą marki… coś z tej listy? Nic?

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.