Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 180. Storytelling w biznesie jest prosty... z tymi podpowiedziami. (Gość: Joanna Kozdrowska)
rozwiązywanie problemów w biznesie

Gruba sprawa…

Udostępnij

W ostatnim wpisie wspominałem o najprostszym narzędziu do efektywnego zarządzania czasem – liście zadań. Wyzwaniem stają się jednak czynności, które wymagają więcej niż 20 minut pracy. Badania dowodzą, że nasza uwaga i aktywność drastycznie spada po 20 – 25 minutach wykonywania tej samej czynności. Najczęściej odrywamy się wtedy od zajęcia i sprawdzamy portale społecznościowe, maila, smsy albo odrabiamy prasówkę. Warto jednak pamiętać, że przerwy są niezwykle istotne dla efektywności pracy. Z drugiej strony ważna jest proporcja – czasu pracy – do czasu odpoczynku.

Lista zadań

Jak długo należy pracować nad jednym zadaniem, by być maksymalnie wydajnym? 

Odpowiedź podsuwa nam metoda POMODORO. Nazwa pochodzi od kuchennego czasomierza w kształcenie pomidora.

Ustawiamy czasomierz na 25 minut i przez ten czas wykonujemy wyłącznie (i co ważne, bez przerwy) jedną czynność. Jeżeli po tym czasie skończymy, to sprawa się rozwiązuje, jeżeli jednak zadanie nie zostało zakończone,  to właśnie pora na 5 minutową przerwę. Następnie kolejne 25 minut pracy. Po 4 cyklach warto zrobić sobie dłuższą przerwę (20-35 min) na kawę i coś słodkiego – w nagrodę za dwie godziny wartościowej pracy ;).

Jak to wygląda w uproszczeniu?

  • 25 min pracy
  • 5 min przerwy
  • 25 min pracy
  • 5 min przerwy
  • 25 min pracy
  • 5 min przerwy
  • 25 min pracy
  • 30 min przerwy

Przypominam, że metody niewykorzystane są absolutnie nieefektywne – a o takich bym nie chciał pisać 🙂

Pytania? Czekam na komentarze.

A w kolejnym poście informacja dla osób, które pracują wyłącznie na komputerze. Podpowiedź? „Zarządzać można tylko tym, co da się zmierzyć – czyli jak zmierzyć efektywność stukania w klawiaturę”

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Czym jest prowadzenie firmy?

Jeśli czytasz ten artykuł, to najpewniej prowadzisz firmę. Ale czy zastanawiasz się czasami nad tym, co tak właściwie to oznacza? Sprzedajesz produkty, dbasz o rozgłos, wystawiasz faktury, jesteś twarzą marki… coś z tej listy? Nic?

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.