(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-W48JZR'); !function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '584534911686250'); fbq('track', 'PageView');
jak promować firmę

Remarketing na Facebooku – czyli jak zmaksymalizować konwersję

Remarketing na Facebooku jest narzędziem reklamowym, które w dzisiejszych czasach jest niezbędne dla osób chcących zwiększyć swoją sprzedaż i dotrzeć do osób z największym potencjałem zakupowym.

Aby uświadomić sobie, jak bardzo potrzebujesz remarketingu musisz wiedzieć, że statystycznie mniej niż 2% osób, które zajrzały na twoją stronę internetową po raz pierwszy, wróci na nią ponownie.

Oznacza to, że pozostałe 98% internautów odchodzi na wieczne zapomnienie. Co więcej, tylko 30% produktów dodanych na stronie internetowej do koszyka zostaje ostatecznie kupionych. Jeżeli chcesz, aby twoje statystyki wyglądały inaczej, to ten wpis powinien Cię zainteresować.

Jak targetować reklamy na facebooku

Facebook to możliwości

Facebook daje ci spore możliwości zastosowania remarketingu. Oczywiście nie jest to takie proste. Tysiące metryk, setki niestandardowych grup odbiorców i podstępna platforma reklamowa to skomplikowana mieszanka. Jeżeli jednak będziesz umieć wymyślić jak wykorzystać potencjał tego portalu społecznościowego, to twój wskaźnik konwersji z pewnością poszybuje w górę.

Dlaczego portal Zuckerberga?

Dlaczego to właśnie Facebook jest najlepszym miejscem na skuteczny remarketing? Po pierwsze i najważniejsze ma największą liczbę użytkowników spośród wszystkich platform społecznościowych. Nie znajdziesz lepszej platformy internetowej, jeżeli chodzi o dotarcie, do jak największej liczy osób.

Kampania na facebooku krok po kroku

Reklamy, reklamy i jeszcze raz reklamy

Po drugie bardzo ważne jest to, w jaki sposób są wyświetlane reklamy. Na większości stron internetowych pojawiają się w formie banerów, które nauczyliśmy się podświadomie ignorować. Ich treść właściwie do nas nie dociera. Na Facebooku reklamy umieszczane są na głównym kanale wiadomości, dzięki czemu zwracamy na nie uwagę i wyglądają jak naturalny element strony. 

Niestandardowi odbiorcy

Obecnie wiele rodzajów ustawień remarketingowych oferowanych przez Facebooka ma postać niestandardowych odbiorców – tak naprawdę jest to centralny punkt remarketingu na tym portalu. Pozwala to na kierowanie reklam do osób, które najprawdopodobniej będą zainteresowane daną ofertą, produktem.

6 rodzajów odbiorców

Facebook cały czas rozbudowuje swoją ofertę. Obecnie możesz wybierać spośród 6 rodzajów odbiorców remarketingu:

  1. Plik klienta (ang. customer file) – polega to na przesłaniu Facebookowi listy adresów mailowych swoich klientów, które zostaną dopasowane do kont użytkowników portalu
  2. Ruch w witrynie (ang. website traffic) – utworzenie listy odbiorców remarketingu na podstawie poprzednich wizyt na stronie
  3. Aktywność w aplikacjach (ang. app activity) – lista odbiorców remarketingu utworzona na podstawie ich interakcji z twoją aplikacją
  4. Aktywność pozasieciowa (ang. offline activity) – lista osób, które podjęły działania poza siecią, np. odwiedziły twój sklep bądź skontaktowały się telefonicznie
  5. Zaangażowanie (ang. engagement) – lista osób zaangażowanych na Twoim fanpage lub na Instagramie
  6. Widzowie materiałów wideo – lista osób, które obejrzały Twoje materiały wideo

Wszystkie grupy odbiorców mają ten sam cel końcowy, którym jest powrót użytkowników, którzy w jakiś sposób zwrócili uwagę na twoją markę. Ich zaangażowanie mogło polegać na aktywności na Instagramie lub Facebooku, wykonaniu telefonu lub aktywności na stronie.  

Facebook daje wiele różnorodnych narzędzi pozwalających na utworzenie i uporządkowanie odbiorców remarketingu. Możliwości są prawie nieograniczone.

Misja – dotrzeć do możliwie wielu użytkowników!

Remarketing na Facebooku daje ci możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników, którzy już poznali Twoją markę. Jest to ogromna szansa na wypromowanie swojej firmy i zwiększenie sprzedaży. Możesz nawiązać kontakt z właściwie każdą osobą, która w jakikolwiek sposób zainteresowała się Tobą. Na koniec pozostaje mi już zapytać, czy już korzystasz z remarketingu? Jeżeli nie, to koniecznie dopisz uruchomienie go do swojej listy zadań.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 3700 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Clubhouse

Clubhouse – 10 zasad savoir-vivre

Wydawało się, że merytoryczne treści przegrają z tik-tokową rozrywką, ale widać, że na rynku są odbiorcy spragnieni dobrych rozmów. Aplikacja Clubhouse zyskuje popularność i szybko podbija rynek. Wystarczy sobie wyobrazić, że Clubhouse

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Zobacz szczegóły