podstawy marketingu

5 rzeczy, które są nieosiągalne dla marketerów na Facebook’u, a FastTony już to ma

Chcesz pozostawić konkurencję daleko z tyłu? Rozwijasz się i poszukujesz możliwości? Testujesz nowe rozwiązania i sprawdzasz najnowsze technologie? FastTony pewnie bardzo Ci się spodoba.

Zobacz, kilka, kilkanaście godzin tygodniowo spędzasz przed komputerem. Może więcej. Przypomnij sobie reklamy, które przez ten czas widziałeś.

Podejrzewam, że nie pamiętasz teraz żadnej. To dlatego, że cierpimy na ślepotę banerową. Krótko mówiąc Twój mózg odruchowo ignoruje elementy wyglądające jak reklamy.

Fast Tony opinie

Zobaczysz coś, na co dokładnie masz w danej chwili ochotę. Wtedy to coś przestaje już być natrętną reklamą, a staje się cenną wskazówką. Drogowskazem, gdzie znajdziesz ten cenny smakołyk, na który aktualnie masz ochotę.

No dobra, ale jak zrobić taką reklamę w praktyce?

Wykorzystaj miejsca, w których ludzie potrzebują właśnie teraz Twoich produktów.

Czy wystarczy Ci 1,5 mld użytkowników na świecie, 15 mln aktywnych w Polsce?

Przy tak dużej ilości osób i właściwym doborze kryteriów musisz trafić na swoich klientów. Pewnie będziesz bogaty, jeżeli nawet 0,01% się Tobą zainteresuje. Jednak nie wyobrażaj sobie od razu furgonetek wyładowanych pieniędzmi, bo aż tak łatwo nie będzie.

Dokładnie piszę o reklamie na Facebook’u. Tylko nie takiej podstawowej (chociaż ona na początek jest również ok)

Mam na myśli FastTonego, czyli polską aplikację, która jest nakładką na narzędzia reklamowe na Facebooku i za każdym razem o kilka kroków wyprzeda każdy ruch społecznościowego giganta z Doliny Krzemowej.

Fast Tony Recenzje

#1 Sterowanie reklamami z uwzględnieniem warunków pogodowych

Np. temperatura przekracza 30 stopni – reklamujesz lokalny Aqua Park, stroje kąpielowe, lody, piwo. Wszystkie produktu, które kupujemy, gdy jest ciepło.Sterowanie reklamami z uwzględnieniem warunków pogodowych

Gdy spada ciśnienie atmosferyczne wiele osób skarży się na ból głowy – reklamujesz tabletki przeciwbólowe.

reklama tabletek przeciwbólowych

#2 Wielopoziomowe kierowanie reklam

Jak trafić do osób, które właśnie potrzebują Twojego produktu. Na potrzeby artykułu załóżmy, że sprzedajesz sprzęt do uprawiania sportów walki.

Pomyślmy teraz o Twoim kliencie… Lubi sport, sporty walki, inne marki z odzieżą sportową, odżywki sportowe, możemy przypuszczać, że nie pali papierosów. Możemy dalej szukać, ale…

idealny model do reklamy odzieży sportowej
Źródło: wall.alphacoders.com

…tyle wystarczy. Standardowa konfiguracja kampanii spowoduje, że dotrzesz do osób, które spełniają wyłącznie jeden z tych warunków. To oznacza, że Twoja grupa docelowa będzie bardzo rozproszona. Część osób będzie interesowała się odżywkami, ale wyłącznie takimi dla kulturystów, a inni interesowali się sportem i szukają butów do biegania.

A przecież Tobie zależy na łącznym spełnieniu wszystkich kryteriów, bo dzięki temu trafisz do swojego klienta idealnego, który trenuje sztuki walki i chce kupić Twój produkt.

Szybka kalkulacja reklamy na Facebook’u:

Wariant I – Facebook
Wprowadzając wszystkie parametry do Facebook’a Twoja grupa docelowa zostanie oszacowana ~ 10 mln osób. Uruchamiając taką kampanię: 98% osób nie będzie zainteresowana, 1% kliknięć będzie przypadkowa, 1% kliknięć to ciekawscy, którzy powiedzą, że kiedyś kupią.

ale nie musi tak być.

Wariant II – FastTony
Spełnienie łączne kryteriów spowoduje, że trafisz do supersprecyzowanej grupy osób ~ 2000 osób, czyli prawdopodobieństwo tego, że ktoś z nich trenuje i aktualnie potrzebuje Twojego produktu (jeżeli sprzedajesz sprzęt sportowy) jest wielokrotnie wyższe.

fast tony

Na czerwono zaznaczone miejsce, w którym są Twoi klienci.

Dzięki koncentracji klientów wydasz zdecydowanie mniej na reklamę, a zwrot z inwestycji będzie wyższy. Chciałbym Ci tylko pokazać przykład, tę reklamę mogłem dostosować do dowolnej branży.

#3 Gorące przyciski w fasttony

Ludzie rzadko wiedzą, „co powinni zrobić dalej”. Odkryto, że intuicyjnie szukamy przycisków, które przeniosą nas dalej (nie ważne gdzie, ale dalej). Reklama w Internecie, która posiada taki przycisk jest skuteczniejsza.

Do dyspozycji reklamodawców korzystających z Fast Tony’ego jest aż 30 przycisków CALL To ACTION. Przycisków wezwania do działania. Dzięki temu precyzyjnie wskażesz, co powinien zrobić klient po wyświetleniu reklamy. Krótko mówiąc, Fast Tony daje większą i bardziej precyzyjną możliwość wyboru.

#4 Dane natychmiastowego reagowania

Aktualnie tzw. gorące leady po 24 godzinach już „zamarzają” –  dezaktualizują się. Teraz potrzebna jest natychmiastowa reakcja – do 5 min. Fast Tony udostępnia funkcję tworzenia specjalnych formularzy sprzedażowych na Facebook’u. Wypełnienie formularza kontaktowego oznacza, że w 30 sekund na Twoim mail’u pojawią się dane klienta, który zgłosił się po Twój produkt na FACEBOOK’u. Najlepsze jest to, że aplikacja sama pobierze dane kontaktowe z facebook’owego profilu zgłaszającego się klienta. On sam kliknie tylko jeden przycisk.

Tak wygląda formularz zapisu Fast Tony.
Tak wygląda formularz zapisu Fast Tony.

#5 W fasttony jest taniej!

W FastTony możesz się rozliczać wyłącznie za przejścia na stronę, dzięki temu oszczędzasz pieniądze. Przy normalnej reklamie na Facebook’u nie ma takiej możliwości i niestety płacisz praktyczne za każdą aktywność, a przez to tracisz mnóstwo pieniędzy.

Tyle o plusach.

Niestety mam też złą informację. Dla ostudzenia emocji muszę wspomnieć o drobnych minusach.

#1 Fast Tony jest w całości po angielsku i jeżeli nie znasz języka, to będzie Ci trudno się po nim poruszać.
#2 Twórcy oprogramowania używają bardzo trudnych pojęć, które dla normalnego zjadacza chleba brzmią, jak zaklęcia. CPM, CPC, CPA, Custom Location, Local Awarness, DPA, CA, CTA, RTG, BID, CAP.

Jednak jeżeli masz czas, to warto nauczyć się tej aplikacji. Mając odrobinę wprawy i technicznego zacięcia, możesz bardzo dużo zaoszczędzić na reklamach.

Mogę dodać, że w całości zrezygnowałem z aplikacji Facebook’a i w przypadku każdej kampanii korzystam z FastTony. Co najistotniejsze, po wydaniu kilkunastu tysięcy złotych w tym narzędziu na zewnętrznie reklamy, nie wyobrażam sobie z niego rezygnować.

Teraz pora na prezent!

Kliknij i odbierz bezpłatny okres testowy (14 dni) na pakiet premium – wartość 500 zł.

Wielki szacun dla Twórcy FastTony’ego – Daniela Kędzierskiego.

P.S. FastTony to Szybki Tosiek z Epoki Lodowcowej.

Sprawdź, na jakim poziomie marketingu jest Twój biznes

  • 5-punktowa checklista pomoże w diagnozie marketingu
  • Merytoryczna inspiracja, gdy "oczekuję czegoś więcej"
  • Wyłącznie najistotniejsze elementy pod sprzedaż

Pobierając materiał wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AUTOR

znawca biznesu

Wojciech Bizub 

Copywriter. Dzisiaj klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek. Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców stworzył strategię marketingową WBIZNES. Jego wizytówką są osiągane wyniki oraz opinie klientów: https://www.youtube.com/watch?v=XxQAhF5IDB8. Autor kilku kursów online. Praktyk prowadzący szkolenia w ramach Akademii Ekspertów 2.0 u Pawła Danielewskiego.