Eugene Schwartz to jeden z najsłynniejszych światowych copywriterów. Wymyślił innowacyjny system tworzenia tekstów, przeznaczając na to jedynie 3 godzinny dziennie przez 5 dni w tygodniu. Udało mu się w ten sposób wydać aż 9 książek i zdobyć międzynarodową sławę.
Praca Schwartza polegała na tym, iż kilkakrotnie wertował wszystkie materiały, które mógł znaleźć w temacie danego zagadnienia. Nie raz żartował, że w konkretniej dziedzinie wie nawet więcej niż jej twórca. W ten oto sposób zyskiwał bazę informacji, które mógł wykorzystać przy pisaniu.
Blokada, której nie było…
Copywriter wiedział o zjawisku blokady pisarskiej, jednak nigdy jej nie doświadczył. Dokonał tego poprzez umiejętne zarządzanie czasem. Zamiast rozpraszać się na otoczeniu, wymyślając sobie sto tysięcy różnych zajęć, Schwartz ustawiał swój minutnik na czas 33 min. 33 sek. W tym czasie mógł jedynie pić kawę, patrzeć się w ściany i przez okno, pisać reklamy albo siedzieć i nic nie robić. Nie mógł natomiast robić nic innego ani opuszczać swojego krzesła.
…oraz mechanizm, który działał!
Mechanizm pozbawienia bodźców działał, pisarz zwykle najpierw zajmował się przeglądaniem swoich notatek oraz planem ramowym przyszłej pracy, siedział bezczynnie, po czym zaczynał pisać. Gdy minutnik wybijał nastawiony czas przestawał pisać, nawet jeśli był w połowie zdania i robił sobie przerwę na 10 – 15 minut, którą przeznaczał na dowolną aktywność. Jego wiedza, którą posiadał oraz wyniki badań w danej dziedzinie, stawały się paliwem do działania. Nie był bowiem w stanie siedzieć bezczynnie przez ponad pół godziny, więc z braku innych możliwości pisał.
8 zasad, klucz do sukcesu
W jednym ze swoich ostatnich wykładów podzielił się ze swoimi słuchaczami kolejnymi ośmioma prostymi zasadami, będącymi kluczem do sukcesu:
- Bądź dla siebie najlepszym słuchaczem, jakiego kiedykolwiek spotkałeś. Wystarczy wsłuchać się w rynek. Nawet używając trywialnych sposobów, jak wysłuchanie tego, co ma do powiedzenia taksówkarz, który Cię przewozi albo zobaczenie dziesięciu najbardziej dochodowych filmów. Nawet jeśli nie są w Twoim guście, bierz je pod uwagę, ponieważ o tym myśli i to właśnie czuje rynek. Kiedy to zrobisz:
- Treść reklamy skieruj bezpośrednio do ich umysłów. Jesteś w stanie efektywniej sprzedawać, ponieważ posiadasz potrzebną do tego wiedzę
- Pracuj wyjątkowo efektywnie aż do finiszu. To zwiększa wydajność. Skoncentruj swoją energię na jednym zadaniu, nie rozmieniaj się na drobne – gdy skończysz jedno, zabieraj się za drugie.
- Nigdy nie twórz własnych „kreacji”. Poznać produkt od podszewki i łącz wszystkie szczegóły na różne sposoby. Trzymaj produkt tak długo, dopóki nie odda ci energii, którą w niego włożyłeś. Poznaj go na wylot. Nie musisz tworzyć niczego nowego, ale musisz znaleźć wszystkie mocne strony produktu i połączyć je na nowe sposoby, aby zaprezentować je publicznie.
- Pisz prosto i bezpośrednio. Twój klient może nie być tak inteligentny, jak może Ci się wydawać lub innymi słowy, nie przeceniaj zbytnio jego inteligencji. Pisz tak jakbyś pisał do osób w wieku od ośmiu do czternastu lat. Nie twórz niepotrzebnych założeń. Twoim klientom może zależeć na prostych sprawach.
- Nigdy nie twórz popytu na produkt. Nie twórz sztucznego pożądania dla swojego produktu. Weź istniejący popyt na rynku i skieruj go ku swoim produktom. Wykorzystaj to, czego rynek już chce, szansa sukcesu jest o wiele wyższa.
- Zastanów się, co twój produkt „robi”, a nie czym „jest” i pokaż to. Porozmawiaj o korzyściach, w tym emocjonalnych. Spraw, aby gratyfikacja była natychmiastowa. W samym egzemplarzu lub w marketingu, perspektywa kupna powinna już zacząć powodować gratyfikację lub klienci powinni mieć wrażenie, że już otrzymują coś od ciebie lub twojego produktu.
- Częste porażki i testowanie różnic pokazują, że próbujesz wystarczająco mocno. Można nie skorzystać z wyżej wymienionych wskazówek Schwartza i nigdy nie dowiedzieć się, jak mogłyby wpłynąć na jakość przekazywanych treści. Można też zastosować się do nich i sprawdzić jaki przyniosą rezultat. Ta gra z pewnością jest warta świeczki.
Teraz Twoja kolej!
W ten oto sposób Eugene Schwartz stworzył 9 książek oraz dziesiątki udanych reklam i niezliczoną ilość artykułów. Można krytykować opisany sposób pracy, ale doprowadził on Schwartza do prawdziwego sukcesu. Może doprowadzi także Ciebie? Do dzieła!