Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
dyrektorzy marketingu

Zadania nowoczesnego dyrektora marketingu

Udostępnij

Myślisz, że to Ciebie nie dotyczy? Nic bardziej mylnego. Będąc właścicielem firmy lub jej prezesem poniekąd pełnisz rolę dyrektora marketingu. W końcu planujesz, delegujesz, a także kontrolujesz jakość zadań wykonywanych przez specjalistów. Czy wiesz, jakie kompetencje trzeba opanować, aby marketing działał efektywnie?

Co robią dyrektorzy marketingu?

Comiesięczne wyniki marketingowe nie biorą się znikąd. A skąd? Dobrze wiedzieć, chociażby po to, aby przejąć kontrolę nad firmą i móc realizować wcześniej wyznaczoną strategię.

Nowocześni dyrektorzy marketingu działają interdyscyplinarne. Z jednej strony doradzają i układają strategię. Z drugiej – nadzorują wyniki i analizują trendy. A z trzeciej – dbają o relacje w zespole i tworzą z niego zgraną całość. A to jeszcze nie wszystko! Nowoczesny dyrektor powinien opanować:

  1. Wyznaczenie celów marketingowych.
  2. Mapowanie brakujących umiejętności w zespole.
  3. Kaskadowanie celów na zespół.
  4. Budżetowanie działań marketingowych w firmie.
  5. Marketing oparty na liczbach (prognozowanie).
  6. Audytowanie dotychczasowych działań.
  7. Analizowanie otoczenia branżowego.
  8. Praca nad DLACZEGO firmy “Dlaczego nasza organizacja istnieje i komu ma służyć?”
  9. Ustalenie wachlarza argumentów.
  10. Na jakie pytania odpowiada strategia marketingowa?
  11. Przełożenie strategii na plan operacyjny.
  12. Rola strony internetowej – centralny punkt marketingu.
  13. Zasady doboru podwykonawców (kto i co powinien umieć).
  14. Dobór szkolenie / ścieżek rozwoju dla pracowników działu.
  15. Wprowadzanie i analizowanie wyników eksperymentów.
  16. Prowadzenie spotkań planistyczno-rozwojowych OKR.
  17. Akceptowanie nowych materiałów / kampanii.
  18. Tworzenie modeli budowania przewag biznesowych (5P).
  19. Poznawanie i wdrażanie technologii oraz innowacyjnych rozwiązań (trendy).
  20. Tworzenie konceptualizacji np. na potrzeby prezentacji przed zarządem.
  21. Sugerowanie kierunków rozwoju / gdzie szukać insightów.
  22. Pełnienie roli Rzecznika Prasowego (zdarza się bardzo często).
  23. Angażowanie „nie-marketerów” w pracę marketingową.
  24. Powiązanie raportu z celami marketingowymi. Spójność na poziomie: Cel → Działania → Raportowanie.

Dyrektorzy marketingu na pełnych obrotach

24 zadania, a i tak mam wrażenie, że to jeszcze nie wszystko, bo z każdym kolejnym dniem lista obowiązków i przestrzeni do zagospodarowania rośnie. A warto pamiętać o tym, że doba ma raptem 24 godziny…

Z tego względu niezwykle istotny jest wielowymiarowy rozwój każdego dyrektora marketingu oraz wprowadzenie metod pracy efektywnej. Bez tego ani rusz.

W najbliższych tygodniach będziemy tworzyli materiały, które ułatwią realizację każdego z wyżej wymienionych zadań. Ten artykuł stanie się spisem treści, czyli kręgosłupem.

Chcesz coś dodać do tej listy? Jestem otwarty na propozycje! Napisz do mnie na kontakt@wojciechbizub.pl.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Czym jest prowadzenie firmy?

Jeśli czytasz ten artykuł, to najpewniej prowadzisz firmę. Ale czy zastanawiasz się czasami nad tym, co tak właściwie to oznacza? Sprzedajesz produkty, dbasz o rozgłos, wystawiasz faktury, jesteś twarzą marki… coś z tej listy? Nic?

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.