Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu:
zadania nowoczesnego dyrektora marketingu

Zadania nowoczesnego dyrektora marketingu

Udostępnij

Myślisz, że to Ciebie nie dotyczy? Nic bardziej mylnego. Będąc właścicielem firmy lub jej prezesem poniekąd pełnisz rolę dyrektora marketingu. W końcu planujesz, delegujesz, a także kontrolujesz jakość zadań wykonywanych przez specjalistów. Czy wiesz, jakie kompetencje trzeba opanować, aby marketing działał efektywnie?

Co robi dyrektor marketingu?

Comiesięczne wyniki marketingowe nie biorą się znikąd. A skąd? Dobrze wiedzieć, chociażby po to, aby przejąć kontrolę nad firmą i móc realizować wcześniej wyznaczoną strategię.

Nowoczesny dyrektor marketingu działa interdyscyplinarne. Z jednej strony doradza i układa strategię. Z drugiej – nadzoruje wyniki i analizuje trendy. A z trzeciej – dba o relacje w zespole i tworzy z niego zgraną całość. A to jeszcze nie wszystko! Nowoczesny dyrektor powinien opanować:

  1. Wyznaczenie celów marketingowych.
  2. Mapowanie brakujących umiejętności w zespole.
  3. Kaskadowanie celów na zespół.
  4. Budżetowanie działań marketingowych w firmie.
  5. Marketing oparty na liczbach (prognozowanie).
  6. Audytowanie dotychczasowych działań.
  7. Analizowanie otoczenia branżowego.
  8. Praca nad DLACZEGO firmy “Dlaczego nasza organizacja istnieje i komu ma służyć?”
  9. Ustalenie wachlarza argumentów.
  10. Tworzenie strategicznego planu marketingowego.
  11. Przełożenie strategii na plan operacyjny.
  12. Zarządzanie zespołem oraz weryfikacja pracy.
  13. Zasady doboru podwykonawców (kto i co powinien umieć).
  14. Dobór szkolenie / ścieżek rozwoju dla pracowników działu.
  15. Wprowadzanie i analizowanie wyników eksperymentów.
  16. Prowadzenie spotkań planistyczno-rozwojowych OKR.
  17. Akceptowanie nowych materiałów / kampanii.
  18. Tworzenie modeli budowania przewag biznesowych (5P).
  19. Poznawanie i wdrażanie technologii oraz innowacyjnych rozwiązań (trendy).
  20. Tworzenie konceptualizacji np. na potrzeby prezentacji przed zarządem.
  21. Sugerowanie kierunków rozwoju / gdzie szukać insightów.
  22. Pełnienie roli Rzecznika Prasowego (zdarza się bardzo często).
  23. Angażowanie „nie-marketerów” w pracę marketingową.
  24. Powiązanie raportu z celami marketingowymi. Spójność na poziomie: Cel → Działania → Raportowanie.

Dyrektor marketingu na pełnych obrotach

24 zadania, a i tak mam wrażenie, że to jeszcze nie wszystko, bo z każdym kolejnym dniem lista obowiązków i przestrzeni do zagospodarowania rośnie. A warto pamiętać o tym, że doba ma raptem 24 godziny…

Z tego względu niezwykle istotny jest wielowymiarowy rozwój każdego dyrektora marketingu oraz wprowadzenie metod pracy efektywnej. Bez tego ani rusz.

W najbliższych tygodniach będziemy tworzyli materiały, które ułatwią realizację każdego z wyżej wymienionych zadań. Ten artykuł stanie się spisem treści, czyli kręgosłupem.

Chcesz coś dodać do tej listy? Jestem otwarty na propozycje! Napisz do mnie na kontakt@wojciechbizub.pl.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4300 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Zobacz szczegóły