Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów

Social media – które rosną, a które są w odwrocie (2021)

Udostępnij

Wykorzystałem narzędzie Google Trends, aby sprawdzić, jak wygląda zainteresowanie poszczególnymi platformami społecznościowymi w wyszukiwarce Google. Poniższe wykresy nie obrazują ogólnej liczby wyszukiwań, natomiast wyraźnie widać kierunek trendu.

Facebook jest w odwrocie od 2016

Instagram w odwrocie od 2019

YouTube utrzymuje się na +/- stałym poziomie. Widoczna tendencja spadkowa

Clubhouse – poza krótkim strzałem początkiem 2021… zniknął z radarów

LinkedIn po fali wzrostów, trzyma poziom

Twitter po wielu przejściach… aktualnie rośnie

Pinterest – rośnie

TikTok ma swoje 5 minut i cały czas rośnie

Wzrost i popularność TikToka jest na tyle widoczna, że dojrzałe platformy, mam na myśli Instagrama oraz YouTuba kopiują u siebie rozwiązania wywodzące się z TikToka. YouTube wprowadził #Shorts, a Instagram #Reels (Rolki).

Nie sugeruję, aby od razu rezygnować z największych mediów i przerzucać się na te „trendujące”, natomiast konstruując swój plan internetowych aktywności, warto wziąć te informacje pod uwagę.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.