Wykorzystałem narzędzie Google Trends, aby sprawdzić, jak wygląda zainteresowanie poszczególnymi platformami społecznościowymi w wyszukiwarce Google. Poniższe wykresy nie obrazują ogólnej liczby wyszukiwań, natomiast wyraźnie widać kierunek trendu.
Facebook jest w odwrocie od 2016
Instagram w odwrocie od 2019
YouTube utrzymuje się na +/- stałym poziomie. Widoczna tendencja spadkowa
Clubhouse – poza krótkim strzałem początkiem 2021… zniknął z radarów
LinkedIn po fali wzrostów, trzyma poziom
Twitter po wielu przejściach… aktualnie rośnie
Pinterest – rośnie
TikTok ma swoje 5 minut i cały czas rośnie
Wzrost i popularność TikToka jest na tyle widoczna, że dojrzałe platformy, mam na myśli Instagrama oraz YouTuba kopiują u siebie rozwiązania wywodzące się z TikToka. YouTube wprowadził #Shorts, a Instagram #Reels (Rolki).
Nie sugeruję, aby od razu rezygnować z największych mediów i przerzucać się na te „trendujące”, natomiast konstruując swój plan internetowych aktywności, warto wziąć te informacje pod uwagę.