Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu:
jak zwiększyć sprzedaż

Jak zwiększyć sprzedaż online?

Udostępnij

Podwojenie sprzedaży to jedno z częściej pojawiających się oczekiwań wobec agencji marketingowych. Trudno zrobić to samą reklamą, ale po rozłożeniu zadania na kilka etapów jest sporo łatwiej. W tym artykule dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż online dzięki matematyce, która jak wiadomo, nigdy nie kłamie.

Czego się dowiesz:

  • 2 x więcej nie zawsze znaczy to samo
  • 5 technik podwajania sprzedaży online
  • Jak zwiększyć sprzedaż online – Przykład

Jak zwiększyć sprzedaż online?

Co by nie napisać, to duże przedsięwzięcie. Łatwiej do niego podejść, gdy podzielimy całość na 4 czynniki, które wystarczy poprawić o 20%. Załóżmy, że firma ma 100 000 zł obrotu miesięcznie, a chce przejść na 200 000 zł.

Oto model, który może umożliwić Ci tę sprzedażową transformację.

Pod warunkiem wprowadzenia drobnych modyfikacji zadziała on również u edukatorów oferujących szkolenia, jak i właścicieli e-commerce.

Matematyka nie kłamie

20% więcej osób na www

Załóżmy, że masz na stronie www 5000 osób miesięcznie. Podnieś ruch z Google Ads, Facebook Ads lub SEO o 20%. Zazwyczaj odbywa się to poprzez zwiększenie budżetów. Dzięki temu zabiegowi na stronie pojawi się 6000 osób.

20% więcej zapytań

Poprawiając opisy, zdjęcia, przykładowe realizacje oraz upraszczając formularz, przeskakujemy z konwersji na poziomie 1% do 1,2%. Niewiele? Przy 6000 unikalnych użytkownikach na stronie, to zmienia liczbę zapytać z 60 do 72.

20% wyższa skuteczność

Zapytanie to nie transakcje. Trzeba dobrze zrozumieć sytuację klienta, przygotować ofertę i umiejętnie ją przedstawić. Gdy handlowcy poprawią umiejętność sprzedaży, ta może wzrosnąć z 20% do 24%. Przy 72 zapytaniach do 3 dodatkowe transakcje.

20% większe zamówienie

Mamy transakcje. To doskonały moment, aby dosprzedać coś, co wspiera uzyskanie efektu przez klienta. Najprościej (nie zawsze się da) podnieść ceny. Chodzi o to, by łączna wartość koszyka zakupowego wzrosła o 20%.

Jak zwiększyć sprzedaż online – Przykład

A teraz powyższe działania zobrazuje Ci na przykładzie liczb. Najpierw sytuacja wyjściowa.

jak zwiększyć sprzedaż

A teraz ta sama firma, ale po wdrożeniu planu 5×20.

jak poprawić sprzedaż

We wpisie: Co wpływa na wynik sprzedażowy, przedstawiłem 13 zmiennych, które warto brać pod uwagę przy projektowaniu prognoz finansowych.

Jak zwiększyć sprzedaż – Podsumowanie

Wzór jest prosty, a matematyka nie kłamie. Podstaw wyniki swojej firmy, a zobaczysz, że słynne powiedzenie Neil’a Armstronga rozpoczynające się od słów “to mały krok dla człowieka” odnosi się nie tylko do podboju kosmosu, ale również sprzedaży w firmie.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Rola strony www w marketingu internetowym

Twoja strona internetowa pełni rolę elektronicznej wizytówki? Muszę Cię rozczarować. To zdecydowanie za mało. Dzisiaj potrzebujesz strony, która nie tylko będzie Cię przedstawiała, ale także w perswazyjny sposób eksponowała całą listę argumentów,

Czytaj więcej »

Jak IKEA robi marketing?

W 2021 roku blisko 22,5 miliona osób odwiedziło 12 sklepów IKEA w 10 polskich miastach. Na samej stronie internetowej odnotowano ponad 160 milionów wizyt. A sama sprzedaż w tym okresie

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Zobacz szczegóły