Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
jak zwiększyć sprzedaż

Jak zwiększyć sprzedaż online?

Udostępnij

Podwojenie sprzedaży to jedno z częściej pojawiających się oczekiwań wobec agencji marketingowych. Trudno zrobić to samą reklamą, ale po rozłożeniu zadania na kilka etapów jest sporo łatwiej. W tym artykule dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż online dzięki matematyce, która jak wiadomo, nigdy nie kłamie.

Czego się dowiesz:

  • 2 x więcej nie zawsze znaczy to samo
  • 5 technik podwajania sprzedaży online
  • Jak zwiększyć sprzedaż online – Przykład

Jak zwiększyć sprzedaż online?

Co by nie napisać, to duże przedsięwzięcie. Łatwiej do niego podejść, gdy podzielimy całość na 4 czynniki, które wystarczy poprawić o 20%. Załóżmy, że firma ma 100 000 zł obrotu miesięcznie, a chce przejść na 200 000 zł.

Oto model, który może umożliwić Ci tę sprzedażową transformację.

Pod warunkiem wprowadzenia drobnych modyfikacji zadziała on również u edukatorów oferujących szkolenia, jak i właścicieli e-commerce.

Matematyka nie kłamie

20% więcej osób na www

Załóżmy, że masz na stronie www 5000 osób miesięcznie. Podnieś ruch z Google Ads, Facebook Ads lub SEO o 20%. Zazwyczaj odbywa się to poprzez zwiększenie budżetów. Dzięki temu zabiegowi na stronie pojawi się 6000 osób.

20% więcej zapytań

Poprawiając opisy, zdjęcia, przykładowe realizacje oraz upraszczając formularz, przeskakujemy z konwersji na poziomie 1% do 1,2%. Niewiele? Przy 6000 unikalnych użytkownikach na stronie, to zmienia liczbę zapytać z 60 do 72.

20% wyższa skuteczność

Zapytanie to nie transakcje. Trzeba dobrze zrozumieć sytuację klienta, przygotować ofertę i umiejętnie ją przedstawić. Gdy handlowcy poprawią umiejętność sprzedaży, ta może wzrosnąć z 20% do 24%. Przy 72 zapytaniach do 3 dodatkowe transakcje.

20% większe zamówienie

Mamy transakcje. To doskonały moment, aby dosprzedać coś, co wspiera uzyskanie efektu przez klienta. Najprościej (nie zawsze się da) podnieść ceny. Chodzi o to, by łączna wartość koszyka zakupowego wzrosła o 20%.

Jak zwiększyć sprzedaż online – Przykład

A teraz powyższe działania zobrazuje Ci na przykładzie liczb. Najpierw sytuacja wyjściowa.

jak zwiększyć sprzedaż

A teraz ta sama firma, ale po wdrożeniu planu 5×20.

jak poprawić sprzedaż

We wpisie: Co wpływa na wynik sprzedażowy, przedstawiłem 13 zmiennych, które warto brać pod uwagę przy projektowaniu prognoz finansowych.

Jak zwiększyć sprzedaż – Podsumowanie

Wzór jest prosty, a matematyka nie kłamie. Podstaw wyniki swojej firmy, a zobaczysz, że słynne powiedzenie Neil’a Armstronga rozpoczynające się od słów “to mały krok dla człowieka” odnosi się nie tylko do podboju kosmosu, ale również sprzedaży w firmie.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Jak zrobić doskonałe case study?

Co według Ciebie jest najszybszą drogą do zbudowania autorytetu, zwiększenia wiarygodności i pozyskania klienta? Bo mi wychodzi, że to: CASE STUDY. REALIZACJE. PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA. Ale jak zrobić doskonałe case study? Takie, które

Czytaj więcej »

Co klient chce wiedzieć, zanim kupi?

Myślą przewodnią tego artykułu niech będzie marketingowa mądrość: „Klienci wiedzą, czego chcą, ale nie wiedzą, czego potrzebują”. To nas prowadzi do myśli, że trzeba tworzyć content o tym, co chcą usłyszeć, ale zaoferować (i uzasadnić)

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.