Podwojenie sprzedaży to jedno z częściej pojawiających się oczekiwań wobec agencji marketingowych. Trudno zrobić to samą reklamą, ale po rozłożeniu zadania na kilka etapów jest sporo łatwiej. W tym artykule dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż online dzięki matematyce, która jak wiadomo, nigdy nie kłamie.
Czego się dowiesz:
- 2 x więcej nie zawsze znaczy to samo
- 5 technik podwajania sprzedaży online
- Jak zwiększyć sprzedaż online – Przykład
Jak zwiększyć sprzedaż online?
Co by nie napisać, to duże przedsięwzięcie. Łatwiej do niego podejść, gdy podzielimy całość na 4 czynniki, które wystarczy poprawić o 20%. Załóżmy, że firma ma 100 000 zł obrotu miesięcznie, a chce przejść na 200 000 zł.
Oto model, który może umożliwić Ci tę sprzedażową transformację.
Pod warunkiem wprowadzenia drobnych modyfikacji zadziała on również u edukatorów oferujących szkolenia, jak i właścicieli e-commerce.
Matematyka nie kłamie
20% więcej osób na www
Załóżmy, że masz na stronie www 5000 osób miesięcznie. Podnieś ruch z Google Ads, Facebook Ads lub SEO o 20%. Zazwyczaj odbywa się to poprzez zwiększenie budżetów. Dzięki temu zabiegowi na stronie pojawi się 6000 osób.
20% więcej zapytań
Poprawiając opisy, zdjęcia, przykładowe realizacje oraz upraszczając formularz, przeskakujemy z konwersji na poziomie 1% do 1,2%. Niewiele? Przy 6000 unikalnych użytkownikach na stronie, to zmienia liczbę zapytać z 60 do 72.
20% wyższa skuteczność
Zapytanie to nie transakcje. Trzeba dobrze zrozumieć sytuację klienta, przygotować ofertę i umiejętnie ją przedstawić. Gdy handlowcy poprawią umiejętność sprzedaży, ta może wzrosnąć z 20% do 24%. Przy 72 zapytaniach do 3 dodatkowe transakcje.
20% większe zamówienie
Mamy transakcje. To doskonały moment, aby dosprzedać coś, co wspiera uzyskanie efektu przez klienta. Najprościej (nie zawsze się da) podnieść ceny. Chodzi o to, by łączna wartość koszyka zakupowego wzrosła o 20%.
Jak zwiększyć sprzedaż online – Przykład
A teraz powyższe działania zobrazuje Ci na przykładzie liczb. Najpierw sytuacja wyjściowa.
A teraz ta sama firma, ale po wdrożeniu planu 5×20.
We wpisie: Co wpływa na wynik sprzedażowy, przedstawiłem 13 zmiennych, które warto brać pod uwagę przy projektowaniu prognoz finansowych.
Jak zwiększyć sprzedaż – Podsumowanie
Wzór jest prosty, a matematyka nie kłamie. Podstaw wyniki swojej firmy, a zobaczysz, że słynne powiedzenie Neil’a Armstronga rozpoczynające się od słów “to mały krok dla człowieka” odnosi się nie tylko do podboju kosmosu, ale również sprzedaży w firmie.