Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu:
jak prowadzić bloga

Jak prowadzić bloga – 5 kroków, które zwiększą ruch na Twoim blogu

Udostępnij

Jak ułatwić ludziom znalezienie Twojego tekstu w wyszukiwarce Google? Czy wystarczy go napisać i opublikować? To nie wystarczy. Wiele firm prowadzi bloga. Niestety artykuły zyskują ruch wyłącznie w dniu premiery (po udostępnieniu w social mediach). Co więc z tym fantem zrobić i jak prowadzić bloga, by ludzie faktycznie czytali?

Czego się dowiesz:

  • Ile osób faktycznie czyta bloga
  • Jak prowadzić bloga, by zwiększyć ruch na stronie
  • 5 kroków, które zwiększą czytelność Twojego firmowego bloga

Pisać, pisać, publikować i nie żałować… Takie podejście, a już szczególnie w dobie social mediów to strata czasu i coś o tym wiem, ponieważ ten los podziela większość artykułów na moim blogu. 

Dzisiaj wiem, że podstawą dobrego wpisu jest dobre pozycjonowanie, które sprowadzi 100, 200, a może 1000 czytelników miesięcznie do każdego artykułu.

Ile osób faktycznie czyta Twoje artykuły?

Wszyscy chwalą media społecznościowe (ja również). Jednak nie wolno zapominać o mocy wyszukiwarek. Jeżeli raz dobrze wykonamy pracę przy artykule, to algorytmy dostarczą nam ruch przez wiele lat. Niestety sporo artykułów żyje wyłącznie przez kilka dni po premierze, a później umiera w odmętach algorytmów. Są dobrze i ciekawie napisane, ale brakuje im optymalizacji SEO. 

Dowiedz się, jak to naprawić, aby każdy Twój artykuł czytało minimum 100 osób miesięcznie.

Jak prowadzić bloga – 5 kroków, które poprawią jego czytelność

Praca nad każdym wpisem z grubsza powinna sprawdzać się do 5 poniżej wymienionych kroków.

jak prowadzić bloga - 5 kroków, które poprawią ruch na stronie

A teraz opowiem coś więcej o każdym z nich.

Wybór frazy kluczowej

Ludzie szukają w Google… wszystkiego. Aż 77% klientów samodzielnie zapoznaje się z branżą, a dopiero potem dzwoni do firmy. Mogą pozyskiwać informacje od Ciebie lub Twojej konkurencji. 

Pytanie brzmi, co na początku wpisują w wyszukiwarkę? 

Tobie powinno zależeć na słowach kluczowych wyszukiwanych min. 1000 razy miesięcznie. Zainstaluj w Google Chrome wtyczkę Keyword Surfer. Podpowie Ci, ile razy ludzie szukają danej frazy w Google. 

Research branżowy

Nie chodzi o agresywne kopiowanie, a sprawdzenie, które punkty są istotne dla czytelnika. Pisząc pod SEO, nie będziesz pierwszą osobą, która pochyli się nad danym tematem. Twoim zadaniem jest zebrać najważniejsze punkty i się do nich odnieść – potwierdzić lub zaprzeczyć. Pogłębić je o własne notatki, historie, anegdoty, a także doświadczenia. Warto do wyszukiwanej frazy dopisać statystyki, by wzbogacić materiał liczbami.

Tytuł artykułu

Zwróć uwagę, jak wiele nagłówków przeglądasz w porównaniu z liczbą tekstów, które czytasz. Słaby nagłówek skazuje nawet najlepszy artykuł na zapomnienie. W przypadku SEO jeszcze trudniej dobrze do zaprojektować.

Dobry nagłówek łączy w sobie:

  1. Ważny temat np. rozwiązanie problemu
  2. Ciekawą formę prezentacji np. wyliczankę
  3. Wyszukiwane słowo kluczowe

Etap pisania

Piszesz do ludzi. W drugiej kolejności pod roboty. Gdy człowiek nie będzie zadowolony z Twojego artykułu, to nie ma sensy, aby robot wysoko go pozycjonował. Samą treść podziel na akapity, a do każdego zaprojektuj nagłówek – idealnie gdyby zawierał frazę kluczową. 

Na początku warto umieścić spis treści, który jest lubiany przez roboty Google. Całość wzbogać obrazkami, ilustracjami, wykresami. Pomyśl, z którymi artykułami łączy się nowy wpis – stwórz linkowanie wewnętrzne.

Jak prowadzić bloga, generującego ruch?

Najprawdopodobniej nie jesteś wydawnictwem, które zarabia na emisji reklam. Zakładam, że podobnie do mnie zarabiasz na sprzedaży produktów i usług. Oznacza to, że nie możesz tworzyć ślepych zaułków w swoim marketingu. Skoro ktoś przeczytał wpis na blogu, to Twoim zadaniem jest umieścić (zalinkować) w nim produkt lub zaprosić do podania danych w zamian za konkretną wartość. Artykuł to dopiero początek drogi. Pomyśl, co powinno być kolejnym krokiem, aby ktoś finalnie stał się Twoim klientem.

Świetnym przykładem tekstu merytorycznego, ale i dobrze zoptymalizowanego jest mój wpis o tym, jak stworzyć landing page

Jak prowadzić bloga – Podsumowanie

Prowadzenie bloga to często pomijany sposób na pozyskiwanie ruchu i zapytań. Wynika to z faktu, że większość osób nie wie, jak to robić. Teraz już wiesz, jakie kroki możesz podjąć, by poprawić czytelność bloga, a tym samym ruch na stronie.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4300 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Analizowanie otoczenia branżowego

„Nie patrz na innych”. Skup się tylko na sobie”. To rady, które możesz usłyszeć na wielu szkoleniach. Okazuje się, że podążanie za nimi może przynieść więcej szkody niż pożytku. Znajomość rynku i konkurencji

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Zobacz szczegóły