Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
jak prowadzić bloga

Jak prowadzić bloga – 5 kroków, które zwiększą ruch na Twoim blogu

Udostępnij

Jak ułatwić ludziom znalezienie Twojego tekstu w wyszukiwarce Google? Czy wystarczy go napisać i opublikować? To nie wystarczy. Wiele firm prowadzi bloga. Niestety artykuły zyskują ruch wyłącznie w dniu premiery (po udostępnieniu w social mediach). Co więc z tym fantem zrobić i jak prowadzić bloga, by ludzie faktycznie czytali?

Czego się dowiesz:

  • Ile osób faktycznie czyta bloga
  • Jak prowadzić bloga, by zwiększyć ruch na stronie
  • 5 kroków, które zwiększą czytelność Twojego firmowego bloga

Pisać, pisać, publikować i nie żałować… Takie podejście, a już szczególnie w dobie social mediów to strata czasu i coś o tym wiem, ponieważ ten los podziela większość artykułów na moim blogu. 

Dzisiaj wiem, że podstawą dobrego wpisu jest dobre pozycjonowanie, które sprowadzi 100, 200, a może 1000 czytelników miesięcznie do każdego artykułu.

Ile osób faktycznie czyta Twoje artykuły?

Wszyscy chwalą media społecznościowe (ja również). Jednak nie wolno zapominać o mocy wyszukiwarek. Jeżeli raz dobrze wykonamy pracę przy artykule, to algorytmy dostarczą nam ruch przez wiele lat. Niestety sporo artykułów żyje wyłącznie przez kilka dni po premierze, a później umiera w odmętach algorytmów. Są dobrze i ciekawie napisane, ale brakuje im optymalizacji SEO. 

Dowiedz się, jak to naprawić, aby każdy Twój artykuł czytało minimum 100 osób miesięcznie.

Jak prowadzić bloga – 5 kroków, które poprawią jego czytelność

Praca nad każdym wpisem z grubsza powinna sprawdzać się do 5 poniżej wymienionych kroków.

jak prowadzić bloga - 5 kroków, które poprawią ruch na stronie

A teraz opowiem coś więcej o każdym z nich.

Wybór frazy kluczowej

Ludzie szukają w Google… wszystkiego. Aż 77% klientów samodzielnie zapoznaje się z branżą, a dopiero potem dzwoni do firmy. Mogą pozyskiwać informacje od Ciebie lub Twojej konkurencji. 

Pytanie brzmi, co na początku wpisują w wyszukiwarkę? 

Tobie powinno zależeć na słowach kluczowych wyszukiwanych min. 1000 razy miesięcznie. Zainstaluj w Google Chrome wtyczkę Keyword Surfer. Podpowie Ci, ile razy ludzie szukają danej frazy w Google. 

Research branżowy

Nie chodzi o agresywne kopiowanie, a sprawdzenie, które punkty są istotne dla czytelnika. Pisząc pod SEO, nie będziesz pierwszą osobą, która pochyli się nad danym tematem. Twoim zadaniem jest zebrać najważniejsze punkty i się do nich odnieść – potwierdzić lub zaprzeczyć. Pogłębić je o własne notatki, historie, anegdoty, a także doświadczenia. Warto do wyszukiwanej frazy dopisać statystyki, by wzbogacić materiał liczbami.

Tytuł artykułu

Zwróć uwagę, jak wiele nagłówków przeglądasz w porównaniu z liczbą tekstów, które czytasz. Słaby nagłówek skazuje nawet najlepszy artykuł na zapomnienie. W przypadku SEO jeszcze trudniej dobrze do zaprojektować.

Dobry nagłówek łączy w sobie:

  1. Ważny temat np. rozwiązanie problemu
  2. Ciekawą formę prezentacji np. wyliczankę
  3. Wyszukiwane słowo kluczowe

Etap pisania

Piszesz do ludzi. W drugiej kolejności pod roboty. Gdy człowiek nie będzie zadowolony z Twojego artykułu, to nie ma sensy, aby robot wysoko go pozycjonował. Samą treść podziel na akapity, a do każdego zaprojektuj nagłówek – idealnie gdyby zawierał frazę kluczową. 

Na początku warto umieścić spis treści, który jest lubiany przez roboty Google. Całość wzbogać obrazkami, ilustracjami, wykresami. Pomyśl, z którymi artykułami łączy się nowy wpis – stwórz linkowanie wewnętrzne.

Jak prowadzić bloga, generującego ruch?

Najprawdopodobniej nie jesteś wydawnictwem, które zarabia na emisji reklam. Zakładam, że podobnie do mnie zarabiasz na sprzedaży produktów i usług. Oznacza to, że nie możesz tworzyć ślepych zaułków w swoim marketingu. Skoro ktoś przeczytał wpis na blogu, to Twoim zadaniem jest umieścić (zalinkować) w nim produkt lub zaprosić do podania danych w zamian za konkretną wartość. Artykuł to dopiero początek drogi. Pomyśl, co powinno być kolejnym krokiem, aby ktoś finalnie stał się Twoim klientem.

Świetnym przykładem tekstu merytorycznego, ale i dobrze zoptymalizowanego jest mój wpis o tym, jak stworzyć landing page

Jak prowadzić bloga – Podsumowanie

Prowadzenie bloga to często pomijany sposób na pozyskiwanie ruchu i zapytań. Wynika to z faktu, że większość osób nie wie, jak to robić. Teraz już wiesz, jakie kroki możesz podjąć, by poprawić czytelność bloga, a tym samym ruch na stronie.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Co klient chce wiedzieć, zanim kupi?

Myślą przewodnią tego artykułu niech będzie marketingowa mądrość: „Klienci wiedzą, czego chcą, ale nie wiedzą, czego potrzebują”. To nas prowadzi do myśli, że trzeba tworzyć content o tym, co chcą usłyszeć, ale zaoferować (i uzasadnić)

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.