Jak osiągnąć sukces na Instagramie? Śledzić najlepszych! Dzisiaj każdy może stać się popularny na tym portalu. Wystarczą ładne zdjęcia, systematyczność i zaangażowanie. Poniżej przykłady wybranych marek z kategorii, które wiodą zdecydowany prym, jeśli chodzi o popularność.
Sprawdź, w którą z nich się wpisuje twój biznes i zacznij uczyć się od najlepszych tego, w jaki sposób przyciągać i angażować kolejnych użytkowników.
1.Moda
Nie ważne, czy jesteś biznesmenem udającym się na branżową konferencję, czy wychodzisz na ślub znajomych — na pewno chcesz dobrze wyglądać w ubraniach, które na siebie założysz.
Dlatego ludzie szukają inspiracji i pomysłów, aby ich strój się wyróżniał, a jednocześnie szedł w parze z najnowszymi trendami modowymi. Poza tym zwyczajnie lubią obejrzeć ładne kreacje, na jeszcze piękniejszych modelkach, czy modelach. Stąd też, konta modowe na Instagramie cieszą się tak wielką popularnością i nic nie zanosi się na to, aby miało się to zmienić.
Kto robi to dobrze?
Victoria’s Secret 58,7 mln obserwujących.
Firma skupia się na dodawaniu zdjęć modelek, słynnych Victoria’s Angels, które mają na sobie produkty marki. Najważniejsze w prowadzeniu konta modowego na Instagramie jest pokazanie produktu „na co dzień”. Najlepiej wykorzystać do tego opcję „regram” i wstawić zdjęcie swojego klienta w Twoim produkcie. Sukces i przywiązanie do marki gwarantowane.
2.Fitness
Branże związane z fitnessem i zdrowym stylem życia przechodzą obecnie prawdziwy rozkwit. Tysiące ludzi chce dobrze wyglądać, odżywiać się zdrowo, szuka inspiracji oraz motywacji. Jeśli jesteś trenerem fitness, prowadzisz sklep z produktami dietetycznymi, to nie może Cię tutaj nie być, bo tego typu treści są w absolutnym TOP Instagrama.
Kto robi to dobrze?
Nike 76 mln obserwujących.
Firma to niekwestionowany lider w promowaniu swoich produktów w social media. Nike wstawia zdjęcia produktów, ambasadorów marki oraz zdjęcia z różnych wydarzeń, których sponsorem była. Jeśli działasz w branży fitness i chcesz zwiększyć sprzedaż, to koniecznie podglądaj, jak to robi Nike.
3.Podróże
Gdzieś w głębi duszy każdy z nas chciałby podróżować i odwiedzać nowe miejsca. Obserwując zdjęcia z najróżniejszych zakątków świata, możemy przenieść się do najbardziej urokliwych lokacji na całym świecie, poznawać nowe miejsca i szukać inspiracji dla własnych podróży. W tym niewątpliwie tkwi siła profili, które takie zdjęcia publikują.
Kto robi to dobrze?
National Geographic 85,8 mln obserwujących.
Magazyn dla podróżników. Instagram wykorzystał do publikacji zdjęć podróżników, ambasadorów marki. Zdjęcia niejednokrotnie wygrywały światowe konkursy w dziedzinie natury/podróży. Chyba dla każdego właściciela firmy podróżniczej najważniejsze jest chwytanie chwili i tym właśnie powinieneś się kierować, robiąc zdjęcia, które będziesz wykorzystywać.
4.Jedzenie
Z powodzeniem można powiedzieć, że Instagram, jako portal społecznościowy, swój sukces zawdzięcza przede wszystkim zdjęciom jedzenia. Od tego się zaczęło i niewiele w tej kwestii uległo zmianie, bo nadal chętnie dajemy serduszko pięknym zdjęciom, przedstawiającym dania z całego świata.
Kto robi to dobrze?
Starbucks 16 mln obserwujących.
Starbucks wie, jak to robić posługując się swoimi aranżacjami albo też korzystając ze zdjęć klientów. Najważniejsza zasada? Zdjęcie ma wyglądać tak, że chciałbyś je od razu zjeść/wypić ?Taxi? Nah, time for a stroll. ☀?? #StrawberryGreenTea #IcedTeaInfusions Regram: @tutinoya
Post udostępniony przez Starbucks Coffee ☕ (@starbucks)
5.Lifestyle
Lubimy się rozwijać i dzielić z innymi naszymi przeżyciami. Nie tylko sukcesami, ale również tymi rzeczami, które nie do końca nam wyszły. Sami też chętnie obserwujemy osoby, które mogą nas zainspirować i zmotywować do działania, dlatego lifestyle to trend, który w kolejnych miesiącach będzie się umacniał na Instagramie i przyciągał kolejnych obserwatorów.
Kto robi to dobrze?
TEDx 2,9 mln
Blogów o tematyce lifestyle jest coraz więcej. Poruszają tematykę zdrowia, odżywiania, sportu, mody, rozwoju osobistego. TEDx to doskonały przykład jak można zachęcić do chwili kontemplacji nad własnym ja. Prowadząc Instagram Lifestylowy warto przemyśleć kwestię dodawania krótkich filmików lub stories, które zmotywują do działania oraz pracy nad sobą i sprawią, że czyjeś życie stanie się lepsze.
6.Wyposażenie wnętrz
Ludzie mają dosyć przebywania w nudnych wnętrzach bez duszy. Poszukują świeżych i niekiedy niecodziennych inspiracji, aby w końcu stworzyć takie aranżacje, w których będą czuli się doskonale.
Kto robi to dobrze?
IKEA UK 447 tys. obserwujących
Na profilu tej marki znajdziesz zdjęcia cudownie zaaranżowanych wnętrz. Jest też aktualna oferta oraz promocje. Najważniejsze to pamiętać, że na Instagramie króluje moda na jasne, duże przestrzenie. Wykonując zdjęcia, warto wykorzystać artystyczny nieład, który ma wywołać efekt przywiązania, a odbiorca powinien pomyśleć: przecież ja też tak mam w domu.
7. Urządzenia i gadżety
Co robisz, zanim kupisz jakieś urządzenie, czy gadżet elektroniczny? Oglądasz recenzje, sprawdzasz, czy ktoś już tego używa i jak to wygląda w rzeczywistości, a nie tylko na pięknych renderach prezentowanych przez producenta. Stąd bierze się tak olbrzymia popularność profili, które prezentują zdjęcia gadżetów, zachęcają do interakcji oraz dzielenia się wrażeniami z innymi pod dedykowanymi hasztagami.
Kto robi to dobrze?
GoPro 13,5 mln obserwujących
Jeden z lepszych brandów w social media. GoPro jest z nami wszędzie – dosłownie. Idealnie obrazują to zdjęcia dodawane na profil instagramowy produktu. Większość zdjęć to regram, producent zachęca klienta do oznaczania zdjęć #GoPro w celu wykorzystania go na swojej stronie.Post udostępniony przez GoPro (@gopro)
8. Piękno
Każdego dnia tysiące kobiet poszukuje inspiracji makijażowych, chcą wiedzieć, jak pozbyć się zmarszczek, czy dopasować kosmetyki do konkretnego typu cery. Nie inaczej jest z mężczyznami, niekoniecznie interesuje ich makijaż, ale panowie także lubią i chcą o siebie dbać, dlatego śledzą profile firm, na których prezentowane są różnego rodzaju kosmetyki i preparaty dla mężczyzn.
Kto robi to dobrze?
MAC Cosmetics 17,7 mln obserwujących
Post udostÍpniony przez M∑A∑C Cosmetics (@maccosmetics)
Producent kosmetyków MAC, używając wspaniałych zdjęć produktowych, popularnych filmów z wykonania makijażu oraz grafik uplasował się na pierwszej pozycji, jeśli chodzi o firmę kosmetyczną.
A jaki Ty masz pomysł na pokazanie siebie lub swojej firmy na Instagramie?