(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-W48JZR'); !function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '584534911686250'); fbq('track', 'PageView');

Social media – które rosną, a które są w odwrocie (2021)

Wykorzystałem narzędzie Google Trends, aby sprawdzić, jak wygląda zainteresowanie poszczególnymi platformami społecznościowymi w wyszukiwarce Google. Poniższe wykresy nie obrazują ogólnej liczby wyszukiwań, natomiast wyraźnie widać kierunek trendu.

Facebook jest w odwrocie od 2016

Instagram w odwrocie od 2019

YouTube utrzymuje się na +/- stałym poziomie. Widoczna tendencja spadkowa

Clubhouse – poza krótkim strzałem początkiem 2021… zniknął z radarów

LinkedIn po fali wzrostów, trzyma poziom

Twitter po wielu przejściach… aktualnie rośnie

Pinterest – rośnie

TikTok ma swoje 5 minut i cały czas rośnie

Wzrost i popularność TikToka jest na tyle widoczna, że dojrzałe platformy, mam na myśli Instagrama oraz YouTuba kopiują u siebie rozwiązania wywodzące się z TikToka. YouTube wprowadził #Shorts, a Instagram #Reels (Rolki).

Nie sugeruję, aby od razu rezygnować z największych mediów i przerzucać się na te „trendujące”, natomiast konstruując swój plan internetowych aktywności, warto wziąć te informacje pod uwagę.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4300 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Clubhouse

Clubhouse – 10 zasad savoir-vivre

Wydawało się, że merytoryczne treści przegrają z tik-tokową rozrywką, ale widać, że na rynku są odbiorcy spragnieni dobrych rozmów. Aplikacja Clubhouse zyskuje popularność i szybko podbija rynek. Wystarczy sobie wyobrazić, że Clubhouse

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Zobacz szczegóły