Jak rozpocząć pisanie maila?

Nie zaczynaj od witam!

Bo „witam” ma w sobie taką niegrzeczną manierę ustawiania hierarchii.
A jak wiemy, wszyscy w internecie jesteśmy równi i możemy się komunikować na równych zasadach.

Witać może dyrektor szkoły uczniów w nowej klasie; szef kuchni, swoich klientów w restauracji; czy gospodarz domu, który wita przybyłych gości, bo on jest ważniejszy w swoim miejscu.

Jeżeli rozpoczynasz korespondencję, szczególnie maila, to dużo lepiej rozpocząć od Dzień dobry, albo po prostu po imieniu:  “Panie… “ imię i nazwisko lub tylko imię.
I bezpośrednio zwracać się do osób.

Mam jeszcze jedną rekomendację: jeśli z kimś współpracujesz i rozmawiasz przez Internet, to postaraj się jak najszybciej przejść po prostu na Ty.

 

Dołącz do ponad 2000 osób które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter. Kontraktowy Dyrektor Marketingu w kilkudziesięciu firmach. Właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca MBA na ASBiRO. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć.