Jak rozpocząć pisanie maila?

Nie zaczynaj od witam!

Bo „witam” ma w sobie taką niegrzeczną manierę ustawiania hierarchii.
A jak wiemy, wszyscy w internecie jesteśmy równi i możemy się komunikować na równych zasadach.

Witać może dyrektor szkoły uczniów w nowej klasie; szef kuchni, swoich klientów w restauracji; czy gospodarz domu, który wita przybyłych gości, bo on jest ważniejszy w swoim miejscu.

Jeżeli rozpoczynasz korespondencję, szczególnie maila, to dużo lepiej rozpocząć od Dzień dobry, albo po prostu po imieniu:  “Panie… “ imię i nazwisko lub tylko imię.
I bezpośrednio zwracać się do osób.

Mam jeszcze jedną rekomendację: jeśli z kimś współpracujesz i rozmawiasz przez Internet, to postaraj się jak najszybciej przejść po prostu na Ty.

 

Sprawdź, na jakim poziomie marketingu jest Twój biznes

  • 5-punktowa checklista pomoże w diagnozie marketingu
  • Merytoryczna inspiracja, gdy "oczekuję czegoś więcej"
  • Wyłącznie najistotniejsze elementy pod sprzedaż

Pobierając materiał wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AUTOR

znawca biznesu

Wojciech Bizub 

Kontraktowy Dyrektor Marketingu w kilkudziesięciu firmach. Właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA na ASBiRO. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem.

Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES.

Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć.