Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 174. Współpraca z agencją marketingową - komu i dlaczego NIE WYCHODZI

Nie masz strony? Nie dziw się, że klienci trafiają do konkurencji. (Co powinna zawierać strona www)

Udostępnij

Jak często zbudowałeś sobie opinię o kimś tylko na podstawie wizytówki? Czy ta zdobiona złotem nie wyróżnia się bardziej spośród innych w Twoim wizytowniku, dzięki czemu za każdym razem przypominasz sobie rozmówcę, który Ci ją dał? A co z przedsiębiorcami, którzy wcale nie dali Ci wizytówki? Nie istnieją dla Ciebie, tak jak Ty nie istniejesz dla swoich potencjalnych klientów, dla których wyszukiwarka internetowa to wizytownik XXI wieku.

Wyjaśniliśmy sobie, że strona internetowa to mus. Lecz w gąszczu dziesiątek stron internetowych, które dziennie przeglądają potencjalni klienci, strona musi mieć jeszcze to “coś”, czym był złoty nadruk na wizytówce. Ten unikalny element przekona odwiedzającego, że warto poświęcić kilka sekund czasu, aby Cię poznać bliżej, bo jesteś inny niż wszyscy.

Każda kolejna sekunda to coraz większa szanse, że pozyskasz nowego klienta, ale są one wypadkową wszystkich parametrów, o których za chwilę się dowiesz.

Cechy dobrej strony internetowej

Strona główna ma największe znaczenie! To tutaj odwiedzający poznaje Twoje unikalności, dowiaduje się czym się zajmujesz i jak możesz mu pomóc. Według statystyk masz około 2 sekund, by zatrzymać gościa na swojej witrynie.

Blog to prawdziwy skarbiec wiedzy. Możesz w nim pokazać się jako świetny narrator życiowych historii, ekspert, coach, doradca albo po prostu ciekawy przedstawiciel gatunku homo sapiens. Zainspiruj ludzi do działania lub powiedz im jak rozwiązać problem.

O mnie. Czas na kilka słów o Tobie. Ludzie nie ufają osobom, które nie pokazują twarzy. Dlatego warto dać się zauważyć, napisać nieco o sobie, przedstawić się. Słowem – gwarantujemy, że wyjdziesz z tego z twarzą.

Kontakt. Często traktowana po macoszemu, niesłusznie! Zakładka, która “grozi” pozyskaniem klienta. To elektryzuje, prawda? Tylko nie wkładaj widelca 😉

Nowoczesne strony www

Jeśli chcesz budować zaufanie przez wartościowe treści – pisz bloga pełnego inspiracji, którymi możesz dzielić się z odwiedzającymi Twoją stronę www. Wartościowe treści to również takie, które pozwolą zaoszczędzić czas lub pieniądze Twojemu czytelnikowi.

Jeżeli dzięki Twojemu wpisowi blogowemu, osoby planujące kupić odkurzacz dowiedzą się czegoś, czego nie powiedział im do tej pory żaden sprzedawca, to już będzie powód do tego, by zaskarbić sobie Twoją sympatię, a niejeden z nich odwdzięczy się Tobie, robiąc zakupy właśnie w Twoim sklepie!

Gdy chcesz pokazać ludziom, gdzie mają klikać – utwórz wezwanie do działania (CTA), sprawdź, jaką magiczną moc mają wezwania “sprawdź ofertę”, “kup teraz” i inne! Strona nie tylko musi być ładna, ale także musi komunikować. Ludzie lubią być prowadzeni drogowskazami.

Przypomnij sobie jak wygląda salon meblowy IKEA, czy dzięki ścieżce, która Cię prowadzi, kupowanie mebli nie jest łatwiejsze? Poprowadź użytkowników swojej strony za rękę do celu, którym będzie złożenie zapytania w odpowiednim formularzu, czy dodanie produktu do koszyka.

Kiedy potrzebujesz przypomnieć się swoim klientom – Pixel Facebook na stronie sprawi, że będziesz blisko nich w mediach społecznościowych. Dzięki odpowiedniej konfiguracji swojej strony internetowej pozostaniesz z nimi w kontakcie, zupełnie tak jakbyś zabrał ze sklepu magnez z reklamą firmy, który przyczepisz na lodówkę.

Szybkość ładowania – to szybkość Twojego działania

Nie ma nic gorszego, niż strona internetowa, która w nieskończoność „mieli” na pasku ładowania. Użytkownik raz, drugi i trzeci naciska Odśwież, aż w końcu sfrustrowany zamyka zakładkę.

Organy wewnętrzne witryny muszą pracować bez najmniejszego zarzutu, a ona sama ładować się tak szybko, żeby użytkownik nie zdążył nawet mrugnąć po kliknięciu linku Twojego linka.

Strona www powinna także ładnie i funkcjonalnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Większość odwiedzin na Twojej witrynie będzie ze smartfonów lub tabletów.

Jak zagospodarować stronę www?

Traktując swoją stronę internetową wyłącznie jak martwy i bezduszny słup ogłoszeniowy, niestety, ale… niewiele z niej wyciśniesz. Jeśli ma to być inwestycja w Twój biznes, a nie coś, co generuje wyłącznie koszt, to warto dowiedzieć się, jak skutecznie wykorzystać ją do pozyskiwania nowych klientów.

Gall Anonim czy znany fachowiec, czyli dlaczego warto mieć na stronie bloga?

Jak myślisz, co mogą o Tobie powiedzieć osoby, które poszukują usług lub produktów w sieci? Zobacz, kiedy przeglądasz internet w poszukiwaniu specjalisty w wybranej dziedzinie, to wybierasz takiego, który ma stronę, gdzie pokazuje rekomendacje i wykonane projekty, czy może kupujesz od anonimowych osób, do których przypadkowo znalazłeś numer telefonu?

Właśnie! Tak samo wartościują Twoi potencjalni klienci. Nie licz więc na to, że w erze powszechnej informacji da się skutecznie pozyskiwać klientów bez własnej strony www.

Tworząc wartościowe treści, dzieląc się nowinkami ze świata swojej branży pokazujesz klientom, że płyniesz razem z falą: wiesz na czym polega Twój biznes, co jest jego aktualnym trendem.

Pokaż na swoim blogu własny produkt w ciekawy sposób. Pamiętaj, że historię tworzą obrazy, a te działają na emocje. A gdy emocje szaleją… to cena nie gra roli.

Pop-up

Pop-up jest okienkiem pojawiającym się przed treścią strony natomiast pop-in rozwija się wewnątrz strony a nie w nowym okienku nawigacji. Oba rodzaje najczęściej używane są do zbierania subskrybentów, nowych fanów na portalach społecznościowych, przeprowadzania ankiet czy też propagowania aktualnej promocji.

Można zagnieździć w nim wideo, które będzie rozgłaszało odwiedzającym przesłanie, jakie tylko chcesz. 🙂

Podsumujmy, jakie są zalety posiadania sprawnie działającej strony www?

  • Gotowość do działania bez zmartwień i konieczności zaangażowania cennego czasu
  • Platforma dostępna 24/7 dla Twoich klientów
  • Łatwiejsza obsługa klienta, dzięki zamieszczeniu odpowiedzi na większość pytań.
  • Responsywna witryna (wyświetlająca się dobrze na każdym urządzeniu)
  • Efektywna sprzedaż. W prosty sposób zamieścisz ofertę na blogu.
  • Niski koszt w porównaniu do potencjalnych zysków
  • Twoja “wizytówka” dostępna niezależnie od lokalizacji.
  • Własna historia marki online
  • Dasz się poznać jako fachowiec w swojej dziedzinie
  • Blog to ważna cegiełka pomiędzy świadomością istnienia firmy, a chęcią do zakupu ze strony klienta.

Potrzebujesz jeszcze jakiegoś argumentu czy może zacząłeś szukać wymówki? Szach mat! Strona www to absolutne must have!

Tutaj możesz podejrzeć strony wykonane przez WBIZNES.

Wpis autorstwa: Wojciech Wiśniewski – content manager WBIZNES.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.