8 zasad, które poprowadziły Eugena Schwartza (topowego copywritera) do sukcesu oraz jak można skorzystać z jego doświadczeń

Eugene Schwartz to jeden z najsłynniejszych światowych copywriterów. Wymyślił innowacyjny system tworzenia tekstów, przeznaczając na to jedynie 3 godzinny dziennie przez 5 dni w tygodniu. Udało mu się w ten sposób wydać aż 9 książek i zdobyć międzynarodową sławę.

Praca Schwartza polegała na tym, iż kilkakrotnie wertował wszystkie materiały, które mógł znaleźć w temacie danego zagadnienia. Nie raz żartował, że w konkretniej dziedzinie wie nawet więcej niż jej twórca. W ten oto sposób zyskiwał bazę informacji, które mógł wykorzystać przy pisaniu.

Blokada, której nie było…

Copywriter wiedział o zjawisku blokady pisarskiej, jednak nigdy jej nie doświadczył. Dokonał tego poprzez umiejętne zarządzanie czasem. Zamiast rozpraszać się na otoczeniu, wymyślając sobie sto tysięcy różnych zajęć, Schwartz ustawiał swój minutnik na czas 33 min. 33 sek. W tym czasie mógł jedynie pić kawę, patrzeć się w ściany i przez okno, pisać reklamy albo siedzieć i nic nie robić. Nie mógł natomiast robić nic innego ani opuszczać swojego krzesła.

…oraz mechanizm, który działał!

Mechanizm pozbawienia bodźców działał, pisarz zwykle najpierw zajmował się przeglądaniem swoich notatek oraz planem ramowym przyszłej pracy, siedział bezczynnie, po czym zaczynał pisać. Gdy minutnik wybijał nastawiony czas przestawał pisać, nawet jeśli był w połowie zdania i robił sobie przerwę na 10 – 15 minut, którą przeznaczał na dowolną aktywność. Jego wiedza, którą posiadał oraz wyniki badań w danej dziedzinie, stawały się paliwem do działania. Nie był bowiem w stanie siedzieć bezczynnie przez ponad pół godziny, więc z braku innych możliwości pisał.

8 zasad, klucz do sukcesu

W jednym ze swoich ostatnich wykładów podzielił się ze swoimi słuchaczami kolejnymi ośmioma prostymi zasadami, będącymi kluczem do sukcesu:

  1. Bądź dla siebie najlepszym słuchaczem, jakiego kiedykolwiek spotkałeś. Wystarczy wsłuchać się w rynek. Nawet używając trywialnych sposobów, jak wysłuchanie tego, co ma do powiedzenia taksówkarz, który Cię przewozi albo zobaczenie dziesięciu najbardziej dochodowych filmów. Nawet jeśli nie są w Twoim guście, bierz je pod uwagę, ponieważ o tym myśli i to właśnie czuje rynek. Kiedy to zrobisz:
  2. Treść reklamy skieruj bezpośrednio do ich umysłów. Jesteś w stanie efektywniej sprzedawać, ponieważ posiadasz potrzebną do tego wiedzę
  3. Pracuj wyjątkowo efektywnie aż do finiszu.  To zwiększa wydajność. Skoncentruj swoją energię na jednym zadaniu, nie rozmieniaj się na drobne – gdy skończysz jedno, zabieraj się za drugie.
  4. Nigdy nie twórz własnych “kreacji”. Poznać produkt od podszewki i łącz wszystkie szczegóły na różne sposoby. Trzymaj produkt tak długo, dopóki nie odda ci energii, którą w niego włożyłeś. Poznaj go na wylot. Nie musisz tworzyć niczego nowego, ale musisz znaleźć wszystkie mocne strony produktu i połączyć je na nowe sposoby, aby zaprezentować je publicznie.
  5. Pisz prosto i bezpośrednio. Twój klient może nie być tak inteligentny, jak może Ci się wydawać lub innymi słowy, nie przeceniaj zbytnio jego inteligencji. Pisz tak jakbyś pisał do osób w wieku od ośmiu do czternastu lat. Nie twórz niepotrzebnych założeń. Twoim klientom może zależeć na prostych sprawach.
  6. Nigdy nie twórz popytu na produkt. Nie twórz sztucznego pożądania dla swojego produktu. Weź istniejący popyt na rynku i skieruj go ku swoim produktom. Wykorzystaj to, czego rynek już chce, szansa sukcesu jest o wiele wyższa.
  7. Zastanów się, co twój produkt “robi”, a nie czym “jest” i pokaż to. Porozmawiaj o korzyściach, w tym emocjonalnych. Spraw, aby gratyfikacja była natychmiastowa. W samym egzemplarzu lub w marketingu, perspektywa kupna powinna już zacząć powodować gratyfikację lub klienci powinni mieć wrażenie, że już otrzymują coś od ciebie lub twojego produktu.
  8. Częste porażki i testowanie różnic pokazują, że próbujesz wystarczająco mocno. Można nie skorzystać z wyżej wymienionych wskazówek Schwartza i nigdy nie dowiedzieć się, jak mogłyby wpłynąć na jakość przekazywanych treści. Można też zastosować się do nich i sprawdzić jaki przyniosą rezultat. Ta gra z pewnością jest warta świeczki.

Teraz Twoja kolej!

W ten oto sposób Eugene Schwartz stworzył 9 książek oraz dziesiątki udanych reklam i niezliczoną ilość artykułów. Można krytykować opisany sposób pracy, ale doprowadził on Schwartza do prawdziwego sukcesu. Może doprowadzi także Ciebie? Do dzieła!

Sprawdź, na jakim poziomie marketingu jest Twój biznes

  • 5-punktowa checklista pomoże w diagnozie marketingu
  • Merytoryczna inspiracja, gdy "oczekuję czegoś więcej"
  • Wyłącznie najistotniejsze elementy pod sprzedaż

Pobierając materiał wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.

Komentarze

  1. na dobro dobrem odpowiadaj i pięknym za nadobne…

    o Eugene i metodzie jego pracy słyszałem już dawno, w zasadzie technika w podobnym stylu teraz bywa nazywana pomodoro

    ja lubię to w swojej wersji nazywać “pracą modułami”, czasem 30 minut, czasem 10, w zależności od pracy i potrzeb, takie moduły czasowe sobie wyznaczam

    ale do rzeczy

    przeczytałem powyższy artykuł i zainspirowany zacząłem szukać książek Eugene w sieci

    ta najbardziej chyba kluczowa, Breakthrough Advertising w sprzedaży na Amazon zaczyna się od ponad 250 dolarów, a w tzw. lewym obiegu elektronicznym w ogóle nie występuje

    ten tytuł jest wybitnie pożądany i bardzo chwalony

    natomiast istnieje solidnie zrobione podsumowanie książki, ekstrakt i kondensat – też może być przydatne, a łatwo dostępne, więc jeśli ktoś miałby ochotę, tutaj oto:

    http://www.keywordsblogger.com/breakthrough-advertising-a-summary-of-eugene-schwartzs-classic-marketing-text/

    dla intensywnie zainteresowanych, napiszę jeszcze tylko, że istnieje coś takiego jak paczka oryginalnych tekstów reklamowych Eugene Schwarza, 128 plików, skany

    książka na pewno jest doskonała, ale oryginalne reklamy to rarytas – można uczyć się metod i jakby to powiedzieli w NLP – modelować strategie Eugene Schwarza prosto z jego treści

    plus jeszcze warto też zapewne polecić książkę Schwartza, która nie jest aż tak niedostępna jak ta pierwsza – How to double your power to learn

    są tam rozdziały o czytaniu, pisaniu (także!), matematyce, przypominaniu-przywoływaniu faktów i jak zdawać testy

    wszystkiego dobrego! 😉

    Filip x+

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AUTOR

znawca biznesu

Wojciech Bizub 

Copywriter. Dzisiaj klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek. Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców stworzył strategię marketingową WBIZNES. Jego wizytówką są osiągane wyniki oraz opinie klientów: https://www.youtube.com/watch?v=XxQAhF5IDB8. Autor kilku kursów online. Praktyk prowadzący szkolenia w ramach Akademii Ekspertów 2.0 u Pawła Danielewskiego.