pasja marketing

Jak dobrze przemawiać — sekrety najlepszych mówców #ilovemkt i własne wskazówki

Po tym, jak emocje po #ilovemkt opadły, nadeszła pora, aby zebrać kilka wniosków, które zostaną przedstawione w sposób nietypowy, bo z dwóch perspektyw: prelegenta i uczestniczki konferencji  I <3 marketing & social media – Paulinę Żmijowską.one communication

Co mogę napisać o Paulinie? W obszarze jej pracy naukowej, jak również zawodowej, znaleźć można przede wszystkim content marketing, rozwój nowych mediów i budowanie wizerunku marek oraz osób w sieci. Doktorantka, marketerka i entuzjastka komunikacji, która w swoich szkoleniach przekłada zaawansowaną wiedzę na treść prostą do zrozumienia dla klienta. Wyznaje myśl, że marzenia się nie spełniają – marzenia się spełnia.

 

przemówienia marketingowe

Samo przemówienie nie wystarczy, jeśli jest monologiem, a nie dialogiem. Bo chociaż odbiorca siedzący na widowni i nie odpowiada, to kierowany do niego przekaz może wpływać na dalsze zachowania i potęgować poszczególne działania. Dobrze skonstruowane przemówienie jest dialogiem z publicznością lub z jej myślami, tak samo jest z marketingiem treści.

W tym artykule zebraliśmy wnioski, które są efektem po-konferencyjnych dyskusji.

Im dalej od pieniędzy, tym bliżej ludzi

W Polsce pieniądze to nadal temat tabu. Wynagrodzenia, zarobki, wyniki sprzedaży budują dystans, a nie relacje. Dlatego zachęcam Cię, aby na tego rodzaju wydarzeniach raczej odpuszczać konkretne informacje o kwotach, a skupić na przekazywaniu wiedzy. W przeciwnym wypadku, mimo ciekawych wniosków oraz szczerych intencji, możesz zostać negatywnie odebrany przez publiczność.

Nie mów za ile, mów, dlaczego warto coś zastosować i jak to się może przełożyć na czyjeś działania.

 

Największe wrażenie na publiczności robią prelegenci z dużym dystansem do siebie

Ta kompetencja robi duże wrażenie, ponieważ większość ludzi nie ma do siebie dystansu, a ich ego nie jest w stanie przyjąć najdrobniejszego żartu o sobie. Traktują to jako ujmę na swoim autorytecie. Bardzo często nawet znane postacie nie potrafią przyjąć najmniejszej informacji zwrotnej, nawet powiedzianej w dobrej intencji. Zapatrzone w siebie, szerzą wszem i wobec idee komunikacji, informacji zwrotnej, komunikacji i rozwoju, ale prosty feedback wywołuje kwasową lawinę. Wychodząc na scenę, jak i z niech schodząc, zawsze należy mieć do siebie dystans.

Widz lubi wiarygodność i naturalność, dlatego bliższy mu będzie prelegent z dystansem do siebie (np. swojego wyglądu, postawy) niż sztucznie wykreowana postać ze zgrabnym, ale wyuczonym tekstem prezentacji.

 

Edutaiment – nauka przez zabawę

Większość ludzi najszybciej uczy się w trakcie zabawy. Wystąpienia okraszone branżowym humorem sprawdzały się najlepiej i budowały relację pomiędzy prowadzącym a publiką. Dobra treść nie obroni się sama. Dobra treść potrzebuje dobrej oprawy.

Nauka przez zabawę nie dotyczy tylko dzieci. Trudne tematy przyswajane przez śmiech stają się łatwiejsze w odbiorze, a następnie — w nauce.

 

Oprawa animacji i slajdów jest ważniejsza niż myślisz

Ekran do wyświetlania prezentacji “jest zazwyczaj większy niż prelegent”. Szkoda marnować taką okazję do wyświetlenia interesujących grafik, czy wykresów, które mogą potęgować wartość wystąpienia.

Najważniejsze jednak, aby nie przesadzać z ilością informacji. To nie mają być prezentacje w stylu korporacyjnych, gdzie na slajdach jest multum punktów, które skutecznie odciągają uwagę od samego mówcy.

Liczy się każdy element powierzchni, który mamy do wykorzystania. Dobrze zagospodarowana przestrzeń prezentacji to wizytówka każdego mówcy.

 


Charytatywność jest w cenie

Mówcy, którzy przekazywali swoją nagrody na cele charytatywne lub organizowali akcje licytacji (niezależnie od poziomu mowy), byli znacznie lepiej odbierani przez publikę, niż pozostali.  </center<

 

Przykłady dużych marek

Publiczność interesują przykłady,a im częściej pokazuje się przykłady marek ze znanymi logotypami, tym większe można zaobserwować poruszenie, szepty, wymianę zdań między uczestnikami.

W wystąpieniu powinno się znaleźć więcej inspiracji niż edukacji. To chyba najważniejszy wniosek. W trakcie występów przed dużą publicznością ciąg logiczny wystąpienia układa się następująco: humor > merytoryka > inspiracja.

Inspiruj na własnym przykładzie, aby pokazać spójność. Inspiruj pokazując dużą firmę, aby pokazać skalę.

Niezależnie jakie przykłady pokazujesz, zawsze patrz do kogo mówisz… Konferencja to jeden z tych przykładów, gdzie komunikacja trzyma się bardzo mocno ram H2H (human2human). Warto pomyśleć, czy jest to odpowiednie miejsce, w którym mój przekaz ma szansę trafić do odpowiedniego odbiorcy i być dla niego wartością dodaną. Zawsze myśl o tym, kto najbardziej skorzysta na Twoich słowach.

Neil Patel

 

Nieznane nazwisko trudno nadrobić

Kolejny raz potwierdziło się, że ludzie najpierw kupują sylwetkę trenera, a dopiero w drugiej kolejności temat. Można więc wyciągnąć wniosek, że przygotowanie do konferencji zaczyna się na wiele lat przed jej wystąpieniem, poprzez budowanie marki. Im bardziej jesteś rozpoznawalny/a, tym szybciej zjednujesz wokół siebie publiczność, ale każdy kiedyś zaczynał, prawda?

Marka Personalna

Większość tych dobrych rzeczy, które spotykają nas w życiu, jest efektem #maratonu, a nie #sprintu. Tak samo jest z budową #MarkiOsobistej, czy #MarkiFirmy – to gra dla długodystansowców. Najciekawsze jest to, że zazwyczaj widzimy tych ludzi dopiero wtedy, gdy są krok przed metą tego maratonu. #NaScenie, w blasku flashy, zalewanych lajkami.  Zupełnie nie dostrzegamy ich, gdy zaczynali, gdy mieli dwa polubienia pod postem. Gdy nikt się nimi nie interesował.

Parafrazuję fragment #wystąpienia @michaleksadowski – CEO @brand24app.


Biegnących widzimy jednak najczęściej dopiero na mecie

Schemat przemówienia


Praktyczne wykorzystanie podanej wiedzy

Każdy świadomy odbiorca wie, że udział w dwudniowej, wysokobudżetowej konferencji ma procentować w rozwoju jego własnych działalności, a nie tylko oklaskiwaniu dokonań innych osób.

Dlatego w swoim wystąpieniu nie możesz zapominać o tym, aby pokazać, w jaki sposób wiedza ma zastosowanie w praktyce. Tak, żeby uczestnik już kolejnego dnia mógł w jakiś sposób przełożyć to na swój biznes, czy też wniósł coś nowego do działalności, w której pracuje. Chcesz odebrać prezentację z mojego wystąpienia? Zobacz na najnowsze wezwania do akcji pod postem. Technologię dostarcza Fast Tony oraz Freshmail. Kliknij w obrazek poniżej. Ponad 150 osób już odebrało prezentację.

 


Cechy dobrego przemówienia

Prezentacja własnej osoby, w której zawiera się znajomość odpowiedzi na pytania:

a) Czy jestem przekonany/a o tym, co głoszę? Czy sam/a stosuję wskazówki i porady we własnych działaniach?
b) Czy wiem, do kogo mówię?
c) Po co właściwie tu jestem i jaką dzielę się wartością?

Drugi prezent został wykonany przez Agatę Jakuszko. Rysinka z mojego wystąpienia na #ilovemkt. Chcesz ją zobaczyć? Jest tak wartościowy, że trzeba się zaangażować 🙂 Podaj dalej artykuł.

etapy działań marketingowych

A jakie są Twoje wnioski jako uczestnika, a może prelegenta? Po czym poznasz dobrego mówcę? Kogo najlepiej Ci się słucha?

Sprawdź, na jakim poziomie marketingu jest Twój biznes

  • 5-punktowa checklista pomoże w diagnozie marketingu
  • Merytoryczna inspiracja, gdy "oczekuję czegoś więcej"
  • Wyłącznie najistotniejsze elementy pod sprzedaż

Pobierając materiał wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.

7 thoughts on “Jak dobrze przemawiać — sekrety najlepszych mówców #ilovemkt i własne wskazówki”

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AUTOR

znawca biznesu

Wojciech Bizub 

Copywriter. Dzisiaj klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek. Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców stworzył strategię marketingową WBIZNES. Jego wizytówką są osiągane wyniki oraz opinie klientów: https://www.youtube.com/watch?v=XxQAhF5IDB8. Autor kilku kursów online. Praktyk prowadzący szkolenia w ramach Akademii Ekspertów 2.0 u Pawła Danielewskiego.