Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 174. Współpraca z agencją marketingową - komu i dlaczego NIE WYCHODZI
skuteczne strategie marketingowe

7 kroków na drodze do dobrej strategii marketingowej

Udostępnij

Marketingowcy głowią się każdego dnia, jak przykuć uwagę odbiorcy przy kampaniach reklamowych. Jesteśmy zalewani falą informacji, więc zwykłe reklamy już nie działają na nasz umysł i po prostu zostają niezauważone. Niezależnie od rodzaju i charakteru działalności, każda firma musi mieć przemyślany plan marketingowy. Emisja reklam w radio czy na bardziej poczytnych portalach kosztuje niemało, trzeba więc mieć konkretną strategię, która sprawi, że nasza reklama będzie po prostu dobra. W tym artykule przedstawiłem kilka podstawowych, ale pomijanych zasad.

1. Reklamuj produkt, nie firmę

To pytanie, które powinieneś postawić sobie na początku: reklamować firmę, czy może produkt? Jak pokazuje doświadczenie największych graczy – jeśli promujemy unikatowy produkt, wizerunek marki ociepla się sam. Przykład? Koncerny samochodowe promują poszczególne modele, które dopiero weszły na rynek. Ludzie wiedzą, że to auto jest dobre, więc i o marce mają dobre zdanie. I odwrotnie.

2. Określ grupę docelową

Wiedz do kogo kierujesz swój produkt. Czy są to kobiety, czy mężczyźni, w jakim wieku, skąd pochodzą, czym się zajmują. Co ich cieszy, a co smuci. Im węższa grupa docelowa, tym lepiej. Zasada Pareto mówi, że 80% osiąganego zysku jest generowane zaledwie przez 20% klientów. Przyjrzyj się swoim aktualnym klientom i tym co zamawiają, a łatwo dostrzeżesz kim są Twoi klienci.

3 . Uderz w uczucia

Gdy już wiesz do kogo ma trafić Twój przekaz, czas dotrzeć do tej grupy. Teraz w reklamie popularny jest tzw. Storytelling – opowiadamy historię, z którą każda z tych osób może się utożsamić. Mistrzowską reklamę zaprezentowało na święta ubiegłego roku Allegro – „Czego szukasz na święta”.

4. Zostań zapamiętany

Skuteczny efekt możemy odnieść, jeśli w naszych reklamach wybierzemy motyw przewodni, powtarzalny element, który będzie pojawiał się cyklicznie. Może być to bohater, jak znane wszystkim Serce i Rozum, slogan, który będzie powtarzał się przy każdej reklamie (np. Haribo – smak radości, Volkswagen. Das Auto.). Jeśli odbiorca nie pamięta dopiero co obejrzanej reklamy, a co dopiero produktu, jest to marnowanie pieniędzy i czas

5. Pokaż, co można zyskać

Dobra reklama pokazuje jak rozwiązać problem lub mu zapobiegać. Klient zna wtedy wartość produktu. Dzięki użytecznym i rzetelnym informacjom, klient wie dlaczego dany produkt jest mu niezbędny. Przykładowo: pewna firma oferująca aplikację do sprawdzania płynności finansowej przedsiębiorstw zaznaczyła w opisie swojego produktu, że dzięki niemu użytkownik uniknie niebezpieczeństwa poniesienia strat z tytułu niewypłacalności kontrahenta.

6. Daj się zauważyć

Zasięg jest podstawą reklamy. Dzisiaj w internecie jest tyle treści, że w lawinie reklam ciężko się przebić. Zadbaj o to, by Twoja reklama pojawiła się na portalach, które są najczęściej odwiedzane przez Twoją grupę odbiorców. Nie publikuj reklam produktów dla seniorów w miejscach, gdzie zagląda młodzież z podstawówki.

7. Pamiętaj o standardach reklamowych

Etyka to podstawa. Reklama, która skutkuje wybuchem negatywnych uczuć względem produktu lub promuje złe wartości może obrócić się przeciwko twórcy. Nie kłamiemy w reklamach – jeśli nabywca dowie się o tym, że został oszukany może stracić zaufanie do marki i produktu, a cel kampanii może nie zostać osiągnięty. Można przytoczyć tu ostatnią kampanię Reserved – dla niektórych majstersztyk, który sprawił, że Reserved przez kilka dni było na ustach wszystkich internautów, jednak markę też sporo to kosztowało. Finalnie po kilku tygodniach marka przeprosiła wszystkie osoby, które poczuły się oszukane.  

Chcesz poznać strategię marketingową WBIZNES krok po kroku? Jeżeli tak, to zapraszam tutaj.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.