Zapewne korzystasz z Facebooka w swoim życiu zawodowym, ale czy zastanawiałeś się jak zwiększyć osiągi tej marketingowej machiny i na czym polegają tajemnice Facebooka? Sukces tego portalu społecznościowego nie zanika pomimo depczącej mu po piętach konkurencji, ale z każdym miesiącem sposoby na poszerzanie zasięgów są coraz bardziej ograniczane przez firmę Zuckerberga. Nie przegap więc swojej szansy na dotarcie z ofertą do jak największego grona odbiorców.
Tajemnice Facebooka – Wprowadzenie
Zgodnie z raportem Market Snapshoot z końca 2016 roku Facebook ma w Polsce niemalże 15 mln użytkowników, z czego aż 79% korzysta z serwisu każdego dnia. To są twarde fakty, z którymi nie sposób dyskutować. Twój profil na Facebooku ma 10 000 fanów, a Twój post dociera zaledwie do 10% z nich? Zobacz, co możesz zrobić, aby polepszyć swoje statystyki!
-
Wyścig po “żebrolajki”
Firmy prześcigają się w organizowaniu konkursów zbierających jak największą ilość lajków pod postem. Moda jednak szybko mija, a tak naprawdę liczą się jedynie wyniki. Marketerzy nawoływali zewsząd: “Polub”, “Udostępnij”, like vs. serduszko albo dodaj w komentarzu z kim chciałbyś udać się na przejażdżkę bryczką po starówce Warszawy. Są to jednak nic nieznaczące polubienia osób, które najprawdopodobniej nigdy nie wrócą na Twoją stronę. Nawiasem mówiąc, takie działania są przede wszystkimi niezgodne z regulaminem Facebooka.
Post powinien być wartościowy dla jego odbiorców i mieć pozytywny wpływ na ich życie. Treść ma zatem znaczenie. Zaintryguj lub rozbaw czytelnika tak, jak zrobił to Play:
Kto nie kocha zebr? 🙂
-
Oznaczanie bez zgody zainteresowanego…
Ile razy zdarzyło Ci się zostać oznaczonym w poście, w którym nie chciałeś widzieć swojego nazwiska? Przypomnij sobie jak się wtedy czułeś i z pewnością dwa razy się zastanowisz zanim następnym razem wykorzystasz tę technikę w kampanii marketingowej własnej firmy.
Osoba oznaczona powinna być zainteresowana przedstawioną jej treścią. Nie marnuj czasu i energii innych na absurdalne, tworzone na siłę posty typu:
Zastanów się lepiej nad znalezieniem interesującej grafiki w sposób zabawny łączącej się z charakterem prowadzonej działalności.
-
Wyraź to, co czujesz jednym kliknięciem!
Facebook idzie z duchem czasu i od niedawna na możemy korzystać z dużo szerszej palety reakcji. Obecnie kierując kursor na przycisk Lubię to! mamy do wyboru aż sześć wyjątkowych reakcji:
Lubię to!, Super, Ha ha, Wow, Przykro mi, Wrr.
Nie zostawaj w tyle i pozwól swoim odbiorcom wyrażać swoje uczucia za pomocą pojedynczego kliknięcia. Pisanie komentarzy jest o wiele bardziej czasochłonne, więc aktywizuj użytkowników obserwujących Twój profil, pytając o ich opinie na niemalże każdy temat. Weź przykład z firmy “Góralki” i niech lud przemówi:
Zobacz jak w prosty sposób możesz pozyskać informacje na temat preferencji, gustu i zainteresowań obserwatorów Twojego profilu i uczynić go bardziej rozpoznawalnym. Zgodnie z algorytmem Facebooka zwanym Edge Rank, większe zasięgi budują posty, które zostały ocenione przez użytkowników innymi reakcjami niż lajki, więc… do dzieła!
-
Transmisja na żywo – daj ludziom chleba i igrzysk!
Nowoczesny styl życia sprawia, że jesteśmy żądni najświeższych informacji o każdej porze dnia i nocy. Tłumaczy to niegasnącą popularność transmisji na żywo, które stały się niekwestionowanym hitem roku 2016. Wystarczy nagrać video w postaci nagrania “zza kulis”, podsumowania na żywo, profesjonalnej, zwięzłej konsultacji, energetycznego szkolenia i viola! Kontakt z klientem nawiązany.
Najnowszą modyfikacją tego narzędzia jest Live Reactions, które łączy w sobie użytkowość nowo wprowadzonych reakcji oraz oszałamiający sukcesu transmisji na żywo. Dzięki niemu możesz przeprowadzić głosowanie online i zaangażować o wiele więcej użytkowników w swoje działania, osiągając w ten sposób zamierzony cel – zwiększenie zasięgów. Zobacz jak wykorzystał tę metodę portal KulaM.pl:
Tajemnice Facebooka – Podsumowanie
Metody na obcinanie zasięgów pojawiają się każdego dnia, ale specjaliści od marketingu nie ustępują pola w tej walce. Moralność tych działań jest często poddawana dyskusji, ale najważniejsze to działać zgodnie z regulaminem, gdyż blokowanie kont firmowych nie jest praktyką obcą Facebookowi.
Opowiedz, co najbardziej irytuje Cię w kampaniach marketingowych prowadzonych na FB. A jakich narzędzi Ty używasz? Pochwal się w komentarzu!