Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
promocja produktu na facebooku

Jak skutecznie wypromować produkt na Facebooku?

Udostępnij

Jak wypromować produkt

Masz w ręce receptę na sukces: popularny portal społecznościowy, świetne produkty, oszałamiającą stronę internetową oraz mnóstwo zapału, a mimo wszystko zamiast pysznego kawałka tortu wciąż przełykasz ohydnego zakalca? Sprawdź, jakiego magicznego składnika brakuje Twojej kampanii marketingowej.

W dzisiejszych czasach trudno jest zaskoczyć czymkolwiek klient, ponieważ wszystko ma pod nosem. Wprowadzenie nowego produktu na rynek jest nie lada wyzwaniem, ale promocja oparta na właściwej strategii fanpage’a przynosi  korzystne rezultaty.

Oto kilka inspirujących wskazówek

  1. Nie strzelaj ślepakami!

Strategia oparta na jasno wytyczonych celach to podstawa sukcesu. Po pierwsze – przemyśl sposób reklamowania (niebawem pojawi się kurs, dzięki któremu będzie Ci sporo łatwiej). Zastanów się, kto jest Twoim wymarzonem klientem. Określ – czym się zajmuje,  interesuje, jak spędza wolny czas, co lubi, jakie ma przekonania. Dzięki temu stworzysz unikalność, która będzie atrakcyjna dla Twojego klienta. Nie ma nic gorszego niż promowanie wyróżniającej cechy, które wywołują jedynie ziewanie klienta… Nie chcesz wymyślać? Zrób ankietę. 

  1. Zaskakuj, inspiruj, rozbawiaj.

Product lunch? Dobrym rozwiązaniem podczas kampanii wprowadzającej produkt na rynek jest budowanie napięcia poprzez ukrycie pewnych elementów, np. fragmentu opakowania, miejsca świadczenia usługi czy finalnej wersji produktu. To tzw. luka informacyjna. Coś się dzieje, ale nadawca nie pokazuje pełnego obrazu. Dokładając do tego zabawny konkurs, możliwość zapisu na listę oczekujących lub bezpłatny tester, zainteresujesz klientów produktem  zanim pojawi się na rynku. Ważne! Bądź przy tym ludzki i daj cząstkę siebie odbiorcom, a nie opędzisz się od zainteresowanych.

  1. (Nie) byle jaki content.

Oryginalna i wartościowa treść postów na Facebooku, luźno powiązana z Twoim produktem, zaskarbi Ci grono licznych fanów. Zaprezentuj  konkretne korzyści, unikając banalnych określeń typu: „najlepszy w Polsce” albo „lider rynku”. Podkreśl swoją wyjątkowość. Podwójnie podkreśl cechy odróżniające Cię od konkurencji. Warto też śledzić panujące trendy i zaakcentować przydatność proponowanych rozwiązań. Chcesz wiedzieć, co warto zastosować w social mediach w 2022 roku? 

  1. Nie daj o sobie zapomnieć!

Spektakularny sukces kampanii nie kończy się w dniu wprowadzenia produktu do sprzedaży. Musisz pamiętać o regularnym przypominaniu konsumentowi o Twojej obecności. Pokazuj nowe zastosowania dla Twojego produktu, zmieniaj od czasu do czasu cover photo (pamiętaj o wstawieniu linków w treść opisu) lub dodaj opinię zadowolonych klientów (za ich zgodą oczywiście). Tak właśnie budujesz świadomość marki w podświadomości klientów. Zastanawiasz się jak sprzedawać w B2B? Pewnie zainteresuje Cię ten artykuł! 

Pamiętaj, że w marketingu nie ma miejsca na przypadkowość czy przeciętność.  Wybór pomiędzy ilością a jakością zawsze przynosi zgubne rezultaty. Te dwie wartości muszą iść ze sobą w parze. Czy o czymś zapomniałem? Dopisz swoje wskazówki w komentarzu ?

A może chcesz czegoś więcej? Kliknij w link i sprawdź, co mam! https://system.wojciechbizub.pl/rozkrec-swoje-social-media/

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.