Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 174. Współpraca z agencją marketingową - komu i dlaczego NIE WYCHODZI
organizacja czasu

Zastanawiam się, ile jeszcze czasu minie zanim…

Udostępnij

5 lat temu ludzie szukali wykonawców stron internetowych. Dzisiaj szukają specjalistów w temacie obsługi i reklamy na Facebooku. Dopiero „jutro” zaczną szukać copywriterów. Wiesz dlaczego?

 


Każda firma myśli, że posiadanie strony internetowej i Facebooka to konieczność. Traktuje się to, jak kanapę w biurze obsługi klienta. Po prostu musi być i w miarę dobrze wyglądać. Faktycznie, połączenie dobrej strony internetowej z właściwym ruchem na Facebooku, to efektywny tandem.

 

Co zatem jest nie tak?
Dlaczego jedna strona przynosi klientów, a druga jest jedynie generatorem corocznych kosztów za domenę i hosting? Dlaczego u jednych firmowy messenger jest aż gorący od wiadomości, a u drugich świeci pustkami? U podstaw tego problemu leży ten sam mechanizm, który powoduje, że jedni handlowcy każdorazowo osiągają miesięczne cele sprzedażowe, a inni ledwo dowożą obrót pozwalający uregulować pracodawcy koszty ich zatrudnienia. Co więc decyduje o tym, że jeden handlowiec generuje wyniki, a drugi ledwo wiąże koniec z końcem? Czy jest to sposób sprzedaży? Może metoda i forma prezentacji produktu oraz skuteczniejsze argumenty?

 

Spójrz – o ile handlowiec, który nie osiąga rezultatów jest szybko zwalniany, to absolutnie nic nie dzieje się z nieskutecznymi stronami internetowymi, czy fanpageami.

 

Wszystko leży u podstawy podstaw

Chodzi o jeden spójny i mocny komunikat, którym możesz „walić we wszystkie bębny”. To komunikat, którego nie podpowie Ci żaden grafik, programista, czy nawet specjalista do spraw mediów społecznościowych. Autorem takiego komunikatu może być wyłącznie copywriter, który perfekcyjnie zna Twoją branżę. Który potrafi przekazać komunikat sprzedażowy w sposób zrozumiały, ale też precyzyjny. Taki, który jest jasny, ale też trudno przejść obok niego obojętnie.

 

Domyślasz się o kim mówię?

Mam na myśli pewnego przedsiębiorcę, którego bardzo dobrze znasz. Którego widzisz codziennie w różnych miejscach. Który być może nie zawsze spełnia absolutnie wszystkie wymagania, czasami ma swoje chwile słabości, ale zazwyczaj wie czego chce i jak to osiągnąć. Czasami brakuje mu tylko odpowiedniej wskazówki i narzędzia. Jeżeli myślisz, że to o Tobie, to gratuluję Ci intuicji. Pracując kilka lat w swojej branży, na pewno jesteś w niej super ekspertem. Masz w sobie ogromną wartość, chociaż prawdopodobnie jeszcze nie masz takiej świadomości i nie do końca potrafisz ją odpowiednio opakować.

 

W związku z tym chcę Cię zachęcić do nauki copywritingu. W najbliższych latach – najbardziej zyskownej kompetencji.

 

Zastanawiasz się pewnie, czy jesteś w stanie się tego nauczyć? Tak, zdecydowanie możesz poprawić to, w jaki sposób dzisiaj piszesz i komunikujesz się przez internet ze swoimi klientami. Zresztą, co tu dużo pisać. Przedsiębiorca, który twierdzi, że nie trzeba się rozwijać, nie powinien być przedsiębiorcą. To moja opinia, możesz się z nią nie zgodzić, ale zastanów się… Skoro przedsiębiorczość to działalność ukierunkowana na zarabianie pieniędzy i w swojej naturze chodzi o maksymalizację przychodu i minimalizację kosztów, to jak wyobrażasz sobie to osiągać bez stałego rozwoju? Bez stałego szukania nowych obszarów, nowych “smaczków”. Skoro prowadzisz firmę, Twoim obowiązkiem jest myślenie o rozwoju firmy.

Co poprawić dzisiaj, aby jutro zarabiać więcej?

Czy trzeba poświęcić na to czas? Oczywiście, ale czas i tak upłynie. Można poświęcić go na oglądanie telewizji, wpatrywanie się w sufit  albo spotkania towarzyskie przy mocniejszych trunkach. W tym artykule chcę pokazać Ci, że posiadanie strony, czy prowadzenie mediów społecznościowych to nie sztuka. To nie zwalnia z myślenia. To ma dzisiaj każdy.

 

Kluczowy jest komunikat

Kluczowy jest komunikat, który się tam pojawia. Może być profesjonalny, nudny, może poruszać, wpływać na emocje, może także motywować do zmiany. Zmiany na lepsze.  Zastanawiam się , ile jeszcze czasu minie zanim przedsiębiorcy zdadzą sobie sprawę, że copywritingu jest fundamentem dla dalszych działań marketingowych. To od opracowania strategii, od opracowania tekstów powinno zaczynać się każdą kampanię. 80% sukcesu w sprzedaży to jasny przekaz, czyli taki, który trafia do odbiorcy. Czegoś takiego warto się nauczyć, aby skuteczniej rozwijać firmę.

 

Na zakończenie

Zawsze są dwa wyjścia. Można uznać, że tematu nie było, że jestem w błędzie, że zabrnąłem w ślepy zaułek, a tym emocjonalnym artykułem popełniam faux pas. Zdaję sobie sprawę, że ktoś się obrazi. No i tutaj ważna ważna wskazówka. Jeżeli nikt się nie zrazi, to nikt też się nie zachwyci. Mam nadzieję, że chociaż jedną osobę zmotywuje do zrobienia czegoś rozwojowego dla swojej firmy. Dla tej jednej osoby warto było napisać te słowa. Może to będziesz Ty? Szczerze trzymam za to kciuki.

 

Co teraz?

Dotarcie do końca oznacza, że w tym tekście było dla Ciebie coś wartościowego, więc może zainteresuje Cię coś więcej? Sprawdź kurs copywritingu, do którego dostęp można odebrać poniżej tego artykułu.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.