Komunikacja marketingowa w internecie
Ile znasz firm, które rzucają wyłącznie gołosłowne, przymiotnikowe obietnice? Z tego artykułu wyciągniesz inne, dużo skuteczniejsze formy przekazywania komunikacji marketingowej firmy. Od razu sprawdzisz, jak możesz poprawić swoje treści, niezależnie od tego, na jakim poziomie jesteś teraz.
Etap 1: Gołosłowne przepychanki
Mówienie o sobie przymiotnikami. Frazesy typu: „najwyższa jakość w najniższej cenie” oraz „elastyczne dostosowywanie do zmieniających się potrzeb klientów”. Słyszymy takie tanie hasełka na co dzień. To już nie działa. Klient wie, że to sprzedażowa papka.
Twój cel, jeżeli jesteś na tym etapie: zastanów się, jak pokazać / udowodnić klientom, że to co mówisz jest prawdziwe. Zamień przymiotniki na konkretne przykłady. To dużo mocniej działa na wyobraźnię.
Etap 2: Historie, przykłady, wyniki
Lepiej raz pokazać, niż 1000 razy mówić. To sposób przekazywania informacji bazujący na osiągnięciach, historiach, doświadczeniu, konkretnych realizacjach. Takie przykłady mają wielokrotnie większą moc. Gdy historie idą w parze z doskonałym produktem, to pojawia się coś, co generuje strumień nowych zapytań do firmy.
Jak stworzyć najprostszą historię?
a) uczyń ze swojego klienta bohatera opowieści
b) wskaż do czego klient dąży
c) pokaż, co lub kto stoi na przeszkodzie
d) udowodnij, że Twój produkt potrafi rozwiązać problem
Twój cel, jeżeli jesteś na tym etapie: zastanów się, co zrobić, żeby klientom było łatwiej opowiedzieć i przekazać Twoją historię. Warto zainteresować się tematyką wideo explainterów.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Etap 3: Poczta pantoflowa – rekomendacje
Historie mają to do siebie, że są dosyć łatwo i chętnie przekazywane dalej. Działając na rynku masz pewność, że inni zaczną o Tobie mówić. Od Ciebie zależy, czy będą to komunikaty pozytywne, czy negatywne.
Im bardziej znane osoby w danym środowisku podają dalej Twoją historię, tym argument będzie miał większą siłę. Obiekcje przestają się pojawiać, ponieważ informacja o Tobie dotarła do klienta od osoby trzeciej. Jest neutralna, bardziej wiarygodna.
Statystyki pokazują, że pozytywne opinie podnoszą skłonność zakupową o 30 %. Dodatkowo, pozytywne opinie od osób, które znamy podnoszą tę skłonność o 70%.
Twój cel, jeżeli jesteś na tym etapie: Zastanów się, jak robić to, co robisz, ale na dużo szerszą skalę. Jak pomagać dużo większej liczbie ludzie.
Etap 4: Branżowy standard
Już nie trzeba tego wprost przypominać, bo to oczywiste. Firma jest synonimem jakości, branżowym standardem. Pampers, Adidas itp.
Przy tej okazji przypomniała mi się taka historia… Odbieram telefon i słyszę. Dzień dobry, Panie Wojciechu, dzwonię, ponieważ chciałbym, żeby zrobił mi Pan drugą Autoklasę.
Czyli zamiast prośby o kolejną kampanię, otrzymałem zapytanie, o powielenie czegoś, co stało się dobrym standardem w branży motoryzacyjnej.
Twój cel, jeżeli jesteś na tym etapie: Podnoś jakość swojego produktu, usprawniaj procedury dla pracowników, inwestuj w technologię komunikacji, podnoś bariery wejścia na Twój rynek.
Podsumowanie
Niezależnie, na którym poziomie aktualnie jesteś, to zawsze istnieje przestrzeń do doskonalenia. Przeanalizuj to, co robisz w Internecie i wdróż rozwiązanie w zależności od aktualnej sytuacji.
Staram się pisać maksymalnie czytelnie, jednak wiem, że niektóre kwestie mogą być trudniejsze w zrozumieniu, dlatego czekam na pytania i wnioski w komentarzach.