Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 174. Współpraca z agencją marketingową - komu i dlaczego NIE WYCHODZI
facebook zmiany

Facebook się zmienia! Co robić 2017 roku?

Udostępnij

Facebook się zmienia. Założony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga portal Facebook przechodzi coraz większe metamorfozy. Po 13 latach użytkujemy zupełnie inny produkt. To zmiany, które elastycznie dostosowują się do sposobu, w jaki konsumujemy treści na tym portalu. A czy Ty przygotowujesz swoje materiały firmowe, pamiętając o nowych nawykach użytkowników mediów społecznościowych?

 

Reklamowe szufladki

Czym to się wszystko różni? Dziś korzystam z bardzo rozbudowanego narzędzia do komunikacji. Używam go do kontaktu ze znajomymi, współpracownikami oraz klientami. W cały ekosystem wpisany jest bardzo precyzyjny system reklamowy.

Dla reklamodawców do taki sklep, w którym można kupić uwagę ściśle określonej grupy ludzi. Na podstawie naszych zachowań na Facebooku każdy wpisany jest w szereg szufladek reklamowych. Sprawdź, do jakich szufladek zakwalifikował Cię Facebook >>> 

 

Jak korzystamy z Facebooka?

Kiedyś portal dostosowany był przede wszystkim do konsumowania przy komputerach. Dzisiaj pochylamy się na swoimi urządzeniami mobilnymi. To tam następuje konsumpcja ponad 80% treści opublikowanych na portalu. Jeżeli tworzysz coś na Facebooka, to pamiętaj, że głównie zostanie to „skonsumowane” na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj o stronie dostosowanej do urządzeń mobilnych (RWD) oraz prawidłowych rozmiarach grafik.

 

Storytelling na Facebooku

Dziś klient chce słuchać historii. Nie ma to jednak być historia o Twojej firmie. Ludzie chcą słuchać historii, które ich dotyczą. O ludzkich problemach, celach. Twoja firma może być najwyżej ich towarzyszem lub „mędrcem” (przykład – Rafiki z Króla Lwa dla Simby).\

 

An extra mile

Chcą być w kontakcie z Tobą, wiedzieć, że starasz się zapewnić im najlepsze środowisko do rozwoju. Starania najłatwiej rozpoznać poprzez ilość poświęconego czasu, specjalne zaangażowanie (pracę po nocach) oraz przekraczanie oczekiwań (tzw. extra mile). Ktoś zamówił 10 produktów, dostarcz 11. Powiedź, że monitorujesz media, a wszystkie wrzutki o Twojej firmie zostaną nagrodzone.

 

Nowości już niebawem…

Wracając do Facebooka, w ostatnim czasie na portalu pojawiło się kilkanaście ciekawych opcji. Kolejne przechodzą ostatnie fazy testów. Już niebawem otrzymamy specjalny system przypominający o publikacji wpisu w … najlepszym momencie.

 

Chcesz więcej?

Przygotowałem 23 świeże trendy, nowinki, które możesz wykorzystać by wyróżnić się na tle konkurencji. To nagranie z webinaru, które „praktycznie bezpłatnie” udostępniam: Kliknij, by odebrać dostęp >>>

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.