Facebook się zmienia. Założony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga portal Facebook przechodzi coraz większe metamorfozy. Po 13 latach użytkujemy zupełnie inny produkt. To zmiany, które elastycznie dostosowują się do sposobu, w jaki konsumujemy treści na tym portalu. A czy Ty przygotowujesz swoje materiały firmowe, pamiętając o nowych nawykach użytkowników mediów społecznościowych?
Reklamowe szufladki
Czym to się wszystko różni? Dziś korzystam z bardzo rozbudowanego narzędzia do komunikacji. Używam go do kontaktu ze znajomymi, współpracownikami oraz klientami. W cały ekosystem wpisany jest bardzo precyzyjny system reklamowy.
Dla reklamodawców do taki sklep, w którym można kupić uwagę ściśle określonej grupy ludzi. Na podstawie naszych zachowań na Facebooku każdy wpisany jest w szereg szufladek reklamowych. Sprawdź, do jakich szufladek zakwalifikował Cię Facebook >>>
Jak korzystamy z Facebooka?
Kiedyś portal dostosowany był przede wszystkim do konsumowania przy komputerach. Dzisiaj pochylamy się na swoimi urządzeniami mobilnymi. To tam następuje konsumpcja ponad 80% treści opublikowanych na portalu. Jeżeli tworzysz coś na Facebooka, to pamiętaj, że głównie zostanie to „skonsumowane” na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj o stronie dostosowanej do urządzeń mobilnych (RWD) oraz prawidłowych rozmiarach grafik.
Storytelling na Facebooku
Dziś klient chce słuchać historii. Nie ma to jednak być historia o Twojej firmie. Ludzie chcą słuchać historii, które ich dotyczą. O ludzkich problemach, celach. Twoja firma może być najwyżej ich towarzyszem lub „mędrcem” (przykład – Rafiki z Króla Lwa dla Simby).\
An extra mile
Chcą być w kontakcie z Tobą, wiedzieć, że starasz się zapewnić im najlepsze środowisko do rozwoju. Starania najłatwiej rozpoznać poprzez ilość poświęconego czasu, specjalne zaangażowanie (pracę po nocach) oraz przekraczanie oczekiwań (tzw. extra mile). Ktoś zamówił 10 produktów, dostarcz 11. Powiedź, że monitorujesz media, a wszystkie wrzutki o Twojej firmie zostaną nagrodzone.
Nowości już niebawem…
Wracając do Facebooka, w ostatnim czasie na portalu pojawiło się kilkanaście ciekawych opcji. Kolejne przechodzą ostatnie fazy testów. Już niebawem otrzymamy specjalny system przypominający o publikacji wpisu w … najlepszym momencie.
Chcesz więcej?
Przygotowałem 23 świeże trendy, nowinki, które możesz wykorzystać by wyróżnić się na tle konkurencji. To nagranie z webinaru, które „praktycznie bezpłatnie” udostępniam: Kliknij, by odebrać dostęp >>>