Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
szkolenia dla przedsiębiorców

Na jakie szkolenia powinien wybrać się każdy przedsiębiorca, który chce skutecznie prowadzić firmę?

Udostępnij

Ale, ale, czym jest skuteczne prowadzenie firmy? Bo przecież każdy ma swoją definicję. Żeby określić wspólny mianownik dyskusji, przedstawię swój punkt widzenia. Skuteczne prowadzenie firmy to ciągłe zwiększanie sprzedaży, zatrudnianie pracowników… i tak na okrągło. Sprzedaż, pracownicy, sprzedaż, pracownicy. Wszystko przy ciągłym utrzymaniu tej samej (wysokiej) jakości. W tym pomagają szkolenia dla przedsiębiorców.

Jakie umiejętności potrzebne są przedsiębiorcom?

#1 Umiejętność: Jak rozliczać pracowników?

Genialnie ujął to Piotr Majewski: “Kto oczekuje zapłaty za pracę, która nie przynosi korzyści – straci ją. A kto zatrudnia nie wymagając korzyści większych niż pensja – straci firmę. ”Tylko jak sprawdzić, czy praca przyniosła korzyści, a także jak wymagać od pracowników? Z pewnością domyślasz się, że do takiego prowadzenia firmy trzeba znać kilka reguł biznesowych.

Tutaj warto przytoczyć jedną z nich. W firmach potrzebni są ambitni i przedsiębiorczy pracownicy. Inni prawdopodobnie nawet nie zarobią na swoją pensję.

Z drugiej strony, zbyt ambitny pracownik odejdzie, gdy okaże się, że nie ma już dla niego wyzwań. Prowadząc firmę, wiesz, że niewłaściwa rekrutacja jest bardzo kosztowna. Potrzebujesz umiejętności prowadzenia rekrutacji oraz zarządzania zespołem.

#2 Umiejętność: Jak więcej sprzedawać?

Już wspomniałem o sprzedaży. Przypuśćmy, że Twój model opiera się na bezpośrednich rozmowach. Zakładam, że aktualna skuteczność jest większa niż 30%. Z 10 spotkań transakcje zawierasz z 3 osobami. To możliwe prawda?

Szkolenia dla przedsiębiorców

A może uważasz, że 30% to dużo? Raczej nie. W branży ubezpieczeń zdrowotnych mówi się, że co dziesiąty klient ma “wadę wymowy”. Nie potrafi powiedzieć NIE. To oznacza, że absolutne minimum w sprzedaży to 10%.

Pomyśl przez moment, jak zmienią się finanse Twojej firmy, gdy z 10 rozmów będzie 7 umów? Skuteczność na poziomie 70% jest możliwa, gdy nauczysz się lepiej rozpoczynać rozmowę handlową, prezentować produkty oraz zamykać sprzedaż. Szybko licząc, możliwy jest 2-krotny wzrost sprzedaży bez zwiększenia ilości rozmów. To wszystko dzięki poprawie umiejętności sprzedażowych.

#3 Umiejętność: Jak myśleć o swojej firmie?

Biznes to tak naprawdę powtarzalny system, którego można się nauczyć. To sposób myślenia. Rozwiązywanie istotnych problemów dużej ilości osób lub mniejszej ilości, ale wystarczająco majętnych.

Na szkoleniach biznesowych przedsiębiorcy uczą się tworzenia wizji swojej idealnie działającej firmy. Następnie wizję przekuwają na plan działania. Do tego określają zasoby, czyli pracowników oraz budżet.

Wniosek i wskazówka

Zarządzania zespołem, umiejętności sprzedaży, sposobów planowania biznesu powinieneś uczyć się na szkoleniach. Po firmach, z którymi współpracuję, widzę, że lepsze wyniki osiągają te, które się szkolą.

Mają dostęp do najnowszych strategii oraz na bieżąco wymieniają się doświadczeniami biznesowymi z innymi uczestnikami szkoleń dla przedsiębiorców. Ten model pozwala im uniknąć kosztownych błędów.

Gdzie zaczyna się problem w szkoleniach dla firm?

Problem zaczyna się, gdy właściciel „chce wszystkich zastąpić”. Coraz bardziej popularne są szkolenia z programowania, projektowania grafiki oraz umiejętności technicznych.

Nie mam nic przeciwko nauce tych zakresów dla przyjemności – w ramach hobby. Z biznesowego punktu widzenia, udział właścicieli firm w technicznych szkoleniach nie ma większego sensu.

To trochę tak, jakby zaczynać naukę gry na fortepianie, żeby nie płacić pianiście za koncert w trakcie urodzinowego przyjęcia. Ani nie zagramy lepszego koncertu niż zawodowy pianista, ani nie oszczędzimy na tym wydarzeniu. Dodatkowo, jeżeli kurs był przyśpieszony jest spora szansa na antypopis.

Co więc warto zrobić?

Teraz nawiązuję bezpośrednio do tematu, który jest mi najbliższy, czyli do e-marketingu. Po co Ci te szkolenia techniczne? Wystarczy, że poznasz możliwości, które daje marketing, dowiesz się, jak powinno to wyglądać. I jeszcze jedno. Koniecznie zapytaj, jak sprawdzić, czy wykonana usługa jest na odpowiednim poziomie. Potem możesz zlecić komuś tę pracę lub zbudować własny zespół.

Moim zdaniem nie warto się tego wszystkiego uczyć od strony technicznej, a potem wykonywać osobiście. Skup się na szkoleniach dla przedsiębiorców, ponieważ Twoim zadaniem jest rozwój firmy, planowanie pracy i organizowanie coraz większej sprzedaży. Ups… ani słowa o dłubaniu w kodzie strony…

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.