Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
zwiększanie zaangażowania na fanpagu

3 ciekawe sposoby na nagrodzenie społeczności na Fanpage, które zwiększają zaangażowanie

Udostępnij

Media społecznościowe to gra. Liczy się zasada, daj, daj, daj sobie zapłacić (przyjmij). Jednak jako przedsiębiorcy możemy odnosić wrażenie, że właściwie cały czas dajemy, a nic z tego nie mamy. Tworzymy doskonałe produkty, których klienci nie doceniają.

Piszemy genialne wpisy blogowe, których nikt nie czyta. Dokładamy się do każdego zdania na stronie www – i echo. Nawet wpisy na Facebook’a są robione przez asystentkę, która mogła nam w tym czasie wykonać pożyteczniejsze rzeczy np. 13 kawę. Tak bardzo poświęcamy się dla naszych klientów…

A tak na serio to możesz mięć poczucie, że dajesz serce na tacy zachłannym fanom, którzy chcieliby tylko więcej i więcej. O co więc chodzi tej niewdzięcznej masie ludzi?

Są pragmatyczni… Chcę, żebyś wiedział, że najcenniejszym zasobem, którym płacą Ci użytkownicy mediów społecznościowy jest ich uwaga. Uwaga, którą w danym momencie poświęcają tylko Tobie. Uwaga wymaga oddania części własnego czasu, a to jak wiadomo najcenniejszy, bo nie da się go odnowić. Jeżeli zdecydują, że jesteś jej warty, jesteś jej warta uwagi, to będą przeznaczać Ci więcej swojego czasu. Jeżeli się zawiodą… no cóż, odpowiedź jest dosyć prosta. To uwaga przekłada się na kliknięcia, polubienia, komentarze i to przyjemne uczucie, gdy widzimy, że społeczność żyje, że sama się organizuje i prowadzi aktywny dialog z marką. Kluczem jest przykucie uwagi. Pamiętaj, że od rozmowy i zaangażowania już tylko krok do sprzedaży.

Jak zwiększyć ilość polubień na facebooku ?

Pewnie chcesz dowiedzieć się, co zrobić, by lojalni fani bardziej angażowali się, doceniali i chwalili Twoje treści. Jeżeli samodzielnie prowadzisz profil, z całą pewnością Twoją uwagę zwróciły osoby, które udzielają się zdecydowanie częściej niż pozostałe. To właśnie na tych osobach powinna się skupić się Twoja uwaga. (Jeżeli chcesz dokładnie sprawdzić, kto się najbardziej angażuje, to wypróbuj aplikację – Top Fans).

Osoby, które kilka razy w tygodniu lajkują i komentują Twoje wpisy, z całą pewnością możesz nazwać ambasadorami marki. To dzięki nim rosną Twoje zasięgi, a dzięki temu docierasz do szerszego grona odbiorców. Ambasadorzy wykonują dla Ciebie ogromną pracę i warto ich docenić. Rozsiewają w mediach informację o Tobie i robią to całkowicie bezpłatnie. Z pewnością zgodzisz się ze mną, że warto ich w jakiś sposób za to nagrodzić.

Jak zwiększyć lajki na facebooku ?

#1 Uwaga – oszczędności!

1. Specjalne zniżki i kupony wyłącznie dla najbardziej zaangażowanych. Ooo! to sygnał do tego, że jednak warto „u nich” starać się bardziej, bo można coś dostać. Wysłanie podziękowania w komentarzu to jedno, wysłanie spersonalizowanego e-maila, to drugie, ale największą moc mają nagrody, które można przeliczyć na prawdziwe pieniądze. Mała motywacja powoduje, że uruchamia się cała lawina osób, które również chciałby coś dostać. Najistotniejsza wskazówka. Rób takie akcje spontanicznie. Nie ma nic gorszego niż „rutynowa nagroda”.

#2 Uwaga – dobroczynność!

Zaproś ich do specjalnego kręgu, który zdecyduje, czy w tym roku nadwyżkę finansowa przelejesz na konto schroniska dla zwierząt, czy domu dziecka. Pozwól im dołożyć się do zbiórki oraz otworzyć koszyk dla innych ludzi.

Niech czują, że mają wpływ i decyzyjność. To władza nakręca wielu ludzi do działania.

#3 Uwaga – prestiż!

Jeżeli prowadzisz większy fanpage, to przy okazji najbliższego wydarzenia możesz nadać najbardziej zaangażowanym status np. Facebook’owego nindży, który w trakcie wydarzenia offline otrzyma dodatkowe bonusy.

Drugi wariant to stworzenie grupy testowej. Najbardziej zaangażowaniu fani otrzymają dostęp do specjalnych materiałów szybciej niż inni. W środowisku fanów Apple, bycie w grupie testerów nowego oprogramowania jest jednym z największych wyróżnień. Zrób taki program testowy dla swoich fanów.

Jak nagradzać fanów na Facebook’u? Czy możesz masz jakieś specjalne zachęty, które działają u Ciebie najlepiej? A może masz własne metody na nagradzanie fanów? Podziel się swoją kreatywnością w komentarzach.

(Photo credit: Justin in SD via Foter.com / CC BY-NC-SA)

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.