abc marketingu

W czym mogę Ci pomóc? – ABC marketingu

Jak zrobić, żeby klient zostawił pieniądze w Twoim biznesie?

Nie wiem, czy wiesz, że ludzie kierują się ceną najczęściej tylko w jednym przypadku? Gdy nie wiedzą różnicy dla siebie. Co więc zrobić, by ta różnica była dla nich widoczna?

„W czym mogę Ci pomóc?”.

To kultowe już pytanie, które powinien zadać klientom właściciel każdego biznesu. Powinien zapytać klienta o jego potrzeby i problemy. Bardzo konkretne, a nie abstrakcyjne. To tzw. insight, czyli wniknięcie w myśl klienta i wyrażenie jej w postaci prostego zdania zapisanego “jego słowami”. Nie daj się domyślać klientowi. Powiedź to prosto. “Kawa na ławę”.

Przykład insight’u:

Potrzebuję reklamy, ale wiem, że agencje marketingowe bezskutecznie wydadzą wszystkie pieniądze, które im zapłacę.

Tak, bardzo często myślą właściciele firm, którzy chcą podjąć współpracę z agencją. Mając taką wiedzę, można przygotować odpowiedź. Na przykład prezentacje zyskownych kampanii, które zwróciły się wielokrotnie.

Tylko jak się tego dowiedzieć?

Warto, żeby szef od czasu do czasu stanął na pierwszej linii frontu. Odebrał telefon od klienta, odpowiedział na maile w biurze obsługi, stanął na recepcji, spotkał się z klientem. Ewentualnie przygotował krótki wywiad. Generalnie chodzi o wsłuchanie się w głos klientów. To często zupełnie zmienia perspektywę patrzenia na sprzedawany produkt.

Zebranie informacji od klientów ułatwi również odpowiedź na kolejne pytanie

„A co ja będę z tego miał, że kupię właśnie u Ciebie?” – pomyślał klient.

Jest! Klient chce kupić, tylko jeszcze nie wie, u kogo. Pamiętaj! Klient patrzy na Twój produkt zupełnie inaczej niż Ty. Według właściciela firmy, jego produkty to najlepsze rozwiązania na świecie, jedyne i niepowtarzalne i trzeba być skończonym…, by ich nie kupić.

…a dla klienta, jak dla klienta, to tylko wariant jeden z wielu, jeden z całego morza, które każdego dnia walczy o uwagę, czas i pieniądze.

To Twoim zadaniem jest przenieść klienta w barwny świat, w którym już korzysta z Twojego produktu. Co bardziej skuteczne osoby odwołują się w tym miejscu do zmysłów (neuromarketing).

Warto przedstawić, co klient zobaczy, usłyszy, poczuje (zapach, smak), dotknie i czego doświadczy. Przedstawić drobne detale, które spowodują, że konkurencja całkowicie zniknie z widnokręgu.

Drugi sposób to pokazanie podobnego klienta, który dzięki Twoim produktom rozwiązał swój problem, otrzymał określoną korzyść. To tzw. społeczny dowód słuszności. “On skorzystał, jest do mnie podobny, to ja też skorzystam.”

Pamiętaj: Cokolwiek robi Twój klient, to zawsze chcą odnieść z tego największą korzyść dla siebie.

Twoim zadaniem jest pokazać klientom tę korzyść, a następnie ją dostarczyć. Wtedy konkurencja zniknie z jego widnokręgu, a w związku z tym zostawi pieniądze w Twoim biznesie.

Sprawdź, na jakim poziomie marketingu jest Twój biznes

  • 5-punktowa checklista pomoże w diagnozie marketingu
  • Merytoryczna inspiracja, gdy "oczekuję czegoś więcej"
  • Wyłącznie najistotniejsze elementy pod sprzedaż

Pobierając materiał wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AUTOR

znawca biznesu

Wojciech Bizub 

Copywriter. Dzisiaj klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek. Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców stworzył strategię marketingową WBIZNES. Jego wizytówką są osiągane wyniki oraz opinie klientów: https://www.youtube.com/watch?v=XxQAhF5IDB8. Autor kilku kursów online. Praktyk prowadzący szkolenia w ramach Akademii Ekspertów 2.0 u Pawła Danielewskiego.