Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
narzędzia do e-marketingu

E-marketing to tylko narzędzia. Ty potrzebujesz czegoś więcej

Udostępnij

Ludzie wymyślają coraz to nowe nośniki reklamowe, formy, strategie, sposoby i patenty. Mniej lub bardziej inwazyjne formy. Czasami dopasowane, a czasami „wszystko dla wszystkich, bo idziemy szeroko”.

Technologia się zmienia, dlatego przedsiębiorcy, którzy chcą nadążyć za tym rozpędzonym bolidem muszą się bardzo starać. Może się zdarzyć, że nadąża, ale wtedy będą mieli bardzo mało czasu na prowadzenie firmy. Parafrazując, taki komentarz usłyszałem w trakcie jednej z konsultacji.

A warto wiedzieć, że w przemyślanych kampaniach marketingowych analizuje się dosłownie każdy element. Rozbija się go na małe elemenciki. W sumie z tych malutkich elemencików powstają ogromne machiny automatyzacji marketingu.

Sam w biurze mam tablice na pół ściany do prototypowania kampanii. Do tworzenia schematów blokowych, przekierowań, autoresponderów, mailingów, remarketingów, lead magnetów, a także pojedynczych nośników reklamowych. Ta machina służy tylko do tego, by w bardziej wyszukany sposób przesłać prosty komunikat. Jednak nie musisz się na tym wszystkim znać, bo nie o tym jest ten tekst. Chcę pokazać Ci inną perspektywę.

A co gdyby?

Spojrzeć na marketing z innej strony… dostrzec w nim coś więcej, wejść głębiej. Może Cię zaskoczę, ale w centrum tego wszystkiego powinien stać ktoś bardzo wyjątkowy.

Twój klient. Człowiek, który posiada bardzo konkretny problem do rozwiązania. Niestety ma wiele wariantów wyboru.

To zła informacja dla Ciebie. Konkurencja prawdopodobnie oferuje podobny produkt, cenę i warunki. A okazuje się, że klient szuka prostego przekazu. Prostego komunikatu. Odpowiedzi na kilka pytań:

  1. Co robisz?
  2. Jak to robisz?
  3. Jaki problem to rozwiąże?

Nie znajdzie swoich odpowiedzi u Ciebie? To pójdzie do konkurencji. Wniosek: skoncentruj się na prostym komunikacie, a dopiero w drugiej kolejności na narzędziach.

Pamiętaj. Cokolwiek ludzie robią, to zawsze chcą odnieść z tego najlepszą korzyść dla siebie (czasami wybierają mniejsze zło, jednak to też pewnego rodzaju korzyść). Im prościej przekazany komunikat, tym większa jest jego skuteczność. Tym łatwiej klienci odnajdą korzyść dla siebie.

Technologie e-marketingowe ciągle się zmieniają. Oczywiście trzeba mieć o nich pojęcie, jednak… ludzkie potrzeby i mechanizmy psychologiczne pozostają niezmienne i obowiązkowo trzeba wiedzieć, jak zmotywować dzięki nim klientów do zakupu. O 6 marketingowych motywatorach napisałem tutaj.

Wniosek, który możesz sobie zapisać.

Nie kombinuj. W marketingu liczy się prosty w odbiorze i konkretny dla klienta komunikat.

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.