(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-W48JZR'); !function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '584534911686250'); fbq('track', 'PageView');
jak efektywnie rozmawiać przez telefon

Robisz to za długo – jak efektywnie rozmawiać przez telefon

 

Optymalny czas rozmowy wynosi 45 sekund. W tym czasie można załatwić 80% spraw. Osoby, które pracują w środowisku biznesowym i do komunikacji używają telefonów komórkowych, spędzają średnio 2 godziny na rozmowach telefonicznych. Istnieje 5 narzędzi, które pozwolą na efektywne skrócenie tej czynności.

 
Rozmowa telefoniczna w biznesie nie może mieć znamion pogawędki, do której jesteśmy przyzwyczajeni w kontaktach towarzyskich, powinna kierować się określonymi zasadami pozwalającymi uzyskać uwagę i respekt rozmówcy, z których kilka najważniejszych znajdziesz poniżej:
 
  1. Wykonując telefon spisz sobie wszystkie tematy do rozmowy i konkretny, mierzalny cel (poinforuj o nim rozmówcę!), jaki chcesz osiągnąć lub ewentualne ustępstwo, na które możesz sobie pozwolić.
  2. Zasada 50/50. 50% wykonanych przez Ciebie telefonów nie będzie odebranych. 50% z ludzi, którzy odbiorą te telefony nie bedzie miało czasu na rozmowę (nie mam czasu = to nie jest dla mnie teraz istotne). Z kolei 50% wysłucha Cię do końca, ale nie będzie zainteresowanych tym tematem. 50% Twoich rozmówców, którzy wysłuchają Cię do końca będzie wdzięczna, że dzwonisz. Telefony zajmują bardzo dużo czasu, więc dzwoń tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne. W pozostałych przypadkach wysyłaj maile.
  3. Bądź produktywny i kontroluj przebieg rozmowy. Bardzo często osoby odchodzą od głównego wątku rozmowy. Ty nie masz na to czasu. Jeżeli komuś zależy na rozmowie z Tobą na dany temat, to przeproś i umów się na rozmowę w innym termine.
  4. Ludzie starają sie być bardzo punktualni w przypadku umówionych spotkań, gdy przychodzi jednak do umówionych rozmów telefonicznych, to bardzo często zdarzają się duże opóźnienia i nie mają z tego powodu żadnego poczucia winy. Zastanawiam się, dlaczego? Przecież jeżeli umawiamy się na telefon na 11, a ktoś dzwoni do nas o 13, to rozkłada nam harmonogram pracy. Szanuj czas swojego rozmówcy i kontaktuj się dokladnie w wyznaczonym czasie.
  5. Przed zakończeniem rozmowy zrób jej krótkie podsumowanie i ustal dalsze kroki. To usprawni pracę nad Twoją sprawą i przyśpieszy jej realizację.
 
To według mnie najwazniejsze narzędzia, które można wykorzystać by skrócić czas rozmów telefonicznych. Znasz takie, o których nie napisałem? Napisz o tym  w komentarzu poniżej.
 
Kolejny wpis w najbliższą niedzielę o 19:00.

P.S. Jeżeli tekst jest dla Ciebie wartościowy, proszę, udostępnij go.
 

 

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 3700 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Skrzynka z narzędziami Wojtka

Skrzynka z narzędziami Wojtka

Często otrzymuję pytanie, z jakich aplikacji korzystam i jakie polecam. Postanowiłem szybko zebrać je w jednym miejscu, aby móc do nich linkować. Część z nich zawiera moje linki afiliacyjne z przyjemnymi bonusami dla

Czytaj więcej »

Jak spędzać piątek w pracy?

Piątek, piąteczek, piątunio — to dzień, w którym mentalnie wiele osób zaczyna już weekend, ale najciekawsze, że jest to również dzień, w którym telefon praktycznie nie dzwoni, a maile dużo rzadziej “pikają” I to jest ten moment, który warto

Czytaj więcej »

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Zobacz szczegóły