Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu: 176. 7 podstępnych sztuczek pozyskiwania UWAGI klientów
planowanie komunikacji w Internecie

Jak technicznie zaplanować komunikację w Internecie?

Udostępnij

Plany są potrzebne, ale nie przejmuj się, jeżeli jeszcze nie do końca wychodzi Ci ich realizacja. Nigdy nie da się zrealizować planu 1 do 1. Życie, praca, biznes go zweryfikują. Ważne jest jednak to, że bez planu nic nie wyjdzie. Trzeba wiedzieć, w którą stronę się zmierza. Nie ma nic gorszego niż z entuzjazmem brnąć w niewłaściwym, niezaplanowanym kierunku. Działanie bez planu przypomina połączenie dwóch chorób. Teraz ich nie wymienię, ale jedna z nich wiąże się z zapominaniem.

Wniosek numer 1: Miej jakiś plan. Może być prosty, ale niech będzie jakiś.

Komunikacja w internecie

Wiem, wiem, do pewnego momentu można działać spontanicznie, “na czuja”, ale prędzej czy później przychodzi moment,
w którym należy zacząć wprowadzać „rutynowe procedury”. Takie podejście zdecydowanie upraszcza.

Ludzki umysł nie chce ciągle myśleć, co ma w danym momencie zrobić. Planowanie spontaniczne zabiera dużo energii.
Co innego jak pewne rzeczy ustawisz sobie z góry. Wtedy nie trzeba o tym myśleć. Scenariusz jest już gotowy.

Wniosek numer 2: Twórz powtarzalne schematy działania, uproszczenia. Będzie Ci łatwiej poukładać swój biznes.

Cechy dobrego planu komunikacji w Internecie

  1. Określ, co zrobisz (komunikat i format).
  2. Określ, jak często będziesz to robić (regularność).
  3. Określ, gdzie to opublikujesz (dystrybucja).

Wniosek numer 3: Wystarczą 3 kolumny w prostej tabelce. Ot, to cały plan komunikacji w małej firmie.

Dopiero teraz zaczynam planować komunikację?

Dotychczas wszystkie kampanie, wpisy na Facebooku czy newslettery były wysyłane spontaniczne. Dopiero w ten weekend stwierdziłem, że powinienem to usystematyzować, ponieważ nie nadążam ze wszystkimi zadaniami, a chcę być w kontakcie z blisko 2000-osobową społecznością (e-mail + fb).

Każdy mój wpis, każda aktywność w mediach społecznościowych generowała kilka zapytań ofertowych o współpracę. Niestety 100% z nich kończy się odmową, ponieważ zespół WBIZNES nie ma już mocy przerobowych.
Najciekawsze jest to, że każda z aktywności była w 100% spontaniczna. Czyli miałem pomysł – pisałem.

Mój plan był bardzo prosty: nie daj o sobie zapomnieć. Tylko tyle i aż tyle.

Komunikacja marketingowa w internecie

Jak to będzie wyglądało teraz w praktyce? Jak wygląda mój plan komunikacji w Internecie

  • Raz w tygodniu obejrzysz krótkie wideo (do 3 minut) z najważniejszymi przemyśleniami. Po aktualizacjach Facebooka zdecydowałem, że będzie to wideo w pionie.. Takie lepiej wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Dzisiaj 80% ruchu w social mediach pochodzi z telefonów komórkowych. Będę występował w marynarce 🙂
  • Raz w miesiącu otrzymasz ode mnie newsletter w formie podsumowania najważniejszych wydarzeń z całego miesiąca oraz kilka niespodzianek. Jeżeli jeszcze nie mam Twojego e-maila, to wejdź na stronę www.wojciechbizub.pl i w prawym górnym rogu znajdziesz miejsce do zapisu „Zapisz się”.
  • Rdzeniem mojego biznesu jest prowadzenie kampanii marketingowych w Internecie: planowanie strategii działania oraz późniejsze wykonanie w formie outsourcingu całego biura marketingu. 
  • W związku z tym, że nie mam już mocy przerobowych na prowadzenie kampanii, postanowiłem, że będę częściej dzielił się swoimi doświadczeniami.
  • Podzieliłem materiał ze względu na merytoryczne nasycenie:
    a) materiały bezpłatne: vlog / blog to 2% wiedzy. Fakt + komentarz. Ten wpis jest przykładem bezpłatnego materiału.
    b) szkolenia w formie online to 80% wiedzy. Przekazuję esencję, ale w uniwersalnej formule.
    c) konsultacje 1 na 1, to 100% konkretu dopasowanego ściśle do biznesu klienta: Tutaj można zacząć: https://wojciechbizub.pl/indywidualne-konsultacje-marketingowe/ 

Na ten moment możesz skorzystać z:

Komunikacja na fanpage dalej będzie spontaniczna, w związku z czym mogą być tygodnie bez żadnego wpisu, a pojawią się dni, w których przeczytasz 3 wpisy. Będzie to moja naturalna forma pokazywania od środka jak wygląda praca zespołu marketingowego (forma znana m.in. z live cookingu – nic się nie ukryje). Na fanpage znajdziesz również cotygodniowe materiały wideo z marketingowymi wnioskami i wskazówkami.

Podsumowanie

Jeżeli prowadzisz firmę i chcesz ją rozwinąć to warto przygotować prosty plan komunikacji w Internecie. Napisz co zrobisz, jak często będziesz to robić i gdzie opublikujesz tę treść. To wystarczy, jeżeli całość będzie oparta na precyzyjnie określonej strategii komunikacji. Strategia komunikacji to sposób w jaki firma mówi o sobie oraz zbiór argumentów, jakich używa w komunikacji z klientem. Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Polub fanpage i czekaj na kolejny odcinek vloga 🙂

WBIZNES-skuteczny-marketing-5-błędów

Dołącz do ponad 4500 osób, które czytają mojego newslettera.

Bonus na start: Checklista 5 największych błędów, które popełniają firmy w marketingu.

Może Cię również zainteresować:

Autor wpisu:

Wojciech Bizub

Copywriter & właściciel agencji WBIZNES. Wykładowca akademicki. Prelegent największych konferencji biznesowych I <3 Marketing oraz WBEXP z Garym Vaynerchukiem. Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek.

Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć m.in. z jego programów szkoleniowych online.

Wojciech Bizub Odczaruj Marketing

Odbierz pierwszą lekcję

Dowiesz się, czym tak naprawdę jest miniatura i jaką pełni rolę w procesie percepcji treści. A poza tym zrozumiesz główną ideę tworzenia klikalnych grafik, która opiera się o mechanizm luki informacyjnej.

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]
Zapisująć się na szkolenie online wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Wojciech Bizub skuteczny e-marketing z siedzibą w Cieszynie, ul. Odległa 76 (Administrator danych). Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.